Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
kemot82
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2007-09-07, 08:31

Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: kemot82 »

Witam wszystkich!

Problem dotyczy w/w sprzętu.

Testowane na 2 laptopach:
1) Asus (jakiś zeszłoroczny model)
2) Actina (parę lat ma...)


Objawy:

Po zainstalowaniu najnowszego BE ze strony orange, modem działa bardzo nie przewidywalnie. Po uruchomieniu BE i wciśnięciu "Połącz" nieraz wyświetla się komunikat:

"Nie można nawiązać połączenia. Żaden z punktów dostępowych nie jest dostępny"

i w pasku wyboru połączenia nie ma nic oprócz Połączenia automatycznego. Po wejściu w ustawienia zaawansowane BE -> Identyfikator połączenia ->Połączenia mobilne -> Urządzenia -> i kliknięciu Zmień Tryb Wyboru Sieci Komórkowej następuje wykrywanie sieci, które... nic nie wykrywa lub wykrywa od razu wszystkich trzech operatorów(to zależy od dnia, np. dziś nie wykrywa żadnego, a przy którymś razie z kolei wykryło tylko Orange). Zasięg Orange na telefonach jest cały czas.

Następnie, jeśli już uda mu się wykryć zasięg Orange, po wciśnięciu Połącz na BE, modem wyświetla komunikat "Trwa uwierzytelnianie" a po jakiejś minucie wyświetla

"Błąd połączenia. Błąd 628. Sprawdź czy karta (lub modem) jest podłączona oraz czy nie jest używana przez inną aplikację".

Próby uruchomienia komputera od nowa, wyjęcie i włożenie modemu, przeinstalowanie BE nic nie dają...

Zauważyłem, że wchodząc w Ustawienia -> Połączenia sieciowe i klikając na połączenie telefoniczne "Bussiness Everywhere", po wpisaniu hasła "internet" i numeru *99# czasami modem się połączy, ale to też nie reguła. Teraz np. wyświetla błąd 619 - nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem... - to pewnie przez to, że nie może znaleźć sieci.
Ale jak już się połączy tym sposobem to poźniej o dziwo działa i orengowski BE, czyli po kliknięciu Połącz, uwierzytelnia się i mam połączenie. Po ponownym uruchomieniu komputera także - wszystko działa sprawnie i szybko (tzn. łączenie, bo transfer jest na poziomie 30kb/s a nie jak wyświetla ikonka 384kb/s;) Aż do momentu gdy np. laptop zostanie wyłączony na noc...

Jeszcze jedna sprawa, orengowski BE przy instalacji, modem 3G/EDGE rozpoznaje jako Option 3G+/Fusion 3G+, nie wiem czy ma to jakikolwiek związek...


Dzwoniłem do BOKu Orange na *800 ale miła Pani nie była w stanie mi pomóc:)

To chyba było by na tyle. Dodam jeszcze, że modem i laptop Asusa nie są moje a koleżanki z pracy, która twierdzi, że wcześniej wszystko chodziło OK. Sprawdzanie na Actinie daje te same rezultaty co na Asusie.

Proszę szanownych forumowiczów o jakieś sugestie co mam zrobić.

Zapomniałem dodać, że systemy to Win Xp Home oraz Pro, oba SP2
przewaks
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 579
Rejestracja: 2007-01-11, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: przewaks »

Mnie to wygląda na problemy z modemem. Nie napisałeś co prawda jaki jest zasięg ale nie powinno mieć to zbyt wielkiej różnicy. Na Twoim miejscu oddałbym modem do serwisu - niech się z nim pomęczą.
Jeśli Internet, to tylko w Play, jeśli telefon, to tylko w Orange
kemot82
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2007-09-07, 08:31

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: kemot82 »

Udało (tak w cudzysłowiu) mi się kilka razy połączyć. Tzn. BE znalazł sieć "Orange PL - Internet - #1", ale ikonka zasięgu była cała szara - tzn. że zasięgu praktycznie nie było, albo był bardzo niski - a zazwyczaj były 4 na 5 kresek. kliknąłem Połącz, uwierzytelnił się, wyskoczyła ikonka przy zegarze, że jest połączenie 384kb/s, BE oznajmił, że ściąga dane - ściągnął całe 40kB, ale żadnej strony internetowej nie otworzył... i sieć nagle znikła i znowu jej nie ma.

Pojawia się i znika;) Czyli to wina modemu?

Jeśli chodzi o zasięg sieci GSM jako taki, to na telefonie z Orange mam wszystkie kreski...
przewaks
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 579
Rejestracja: 2007-01-11, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: przewaks »

Moim zdaniem to problemy z modemem. Udaj się do Orange i każ im oddać modem do serwisu.
Jeśli Internet, to tylko w Play, jeśli telefon, to tylko w Orange
kemot82
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2007-09-07, 08:31

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: kemot82 »

Modem oddany do serwisu. Zdiagnozowano uszkodzenie mechaniczne - koszt naprawy 600zł...
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: Jaco »

kemot82 pisze:Modem oddany do serwisu. Zdiagnozowano uszkodzenie mechaniczne - koszt naprawy 600zł...
:shock: :shock: :shock:
Co ty nim rzucałeś :shock: . Nie opłaca się go naprawiać.
Jakieś inne szczegóły uszkodzenia mechanicznego.Na jakiej podstawie to stwierdził serwis.Mają jakąś dokumentację,zdjęcia?
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: wlodus »

w przypadku uszkodzen mechanicznych nie zawsze musi byc zdjecie...ale dokumentacja koniecznie...
cena jest podana dla tego serwisu wiec na pewno jest zawyzona...no chyba ze ten modem faktycznie jest bardzo zniszczony...
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez wlodus, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
kemot82
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2007-09-07, 08:31

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: kemot82 »

Z zewnątrz nie wyglądał na uszkodzony... Podobno przerwały się jakieś połączenia w środku, na wysokości miejsca gdzie karta robi się cieńsza.
Modem jest koleżanki, a ona pożyczała go bratu, a on komuś tam, więc już się nie ustali czy ktoś nim rzucał;)

Co jest bardziej opłacalne?
-rezygnacja i zakup nowego BE z nowym modemem (sama rezygnacja to 1000PLN);
-naprawa uszkodzonego modemu(600PLN);

Jak tylko dostanę w rękę dokumentację z serwisu, opiszę dokładniej uszkodzenie. A powyższy opis uszkodzenia pochodzi od słów właścicielki modemu.
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: Sundance_kid »

Kupić nowy modem. Np. na Allegro. Chyba to będzie jak najbardziej opłacalne moim zdaniem.
Awatar użytkownika
DJ1910
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 486
Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: DJ1910 »

za 170-200 zl mozna kupic spokojnie uzywany modem UMTS, wiec nie jest to aż tak ogromna kwota jak 600 zł
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: sardo nunspa »

Zupełnie nie rozumiem :( jak to modem jest cały nierozebrany, niezniszczony plomby nietknięte i co :?: Ty zepsułeś jak :?: Zajmujesz się telekinezą – zginałeś łyżeczkę siłą woli i przy okazji modem też zepsułeś :lol: . Gdyby wpadł do wody ok. Twoja wina, ale dopóki nietknięta jest plomba na sprzęcie naprawa powinna być na koszt sprzedającego.
Latka lecą...
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: Jaco »

sardo nunspa pisze:Zupełnie nie rozumiem
No to czytaj uważnie:
Modem jest koleżanki, a ona pożyczała go bratu, a on komuś tam,
To że nie ma śladów rzucania i innych rzeczy nie znaczy że temu komuś nie upadł gdzieś i się coś w nim uwaliło.

Serwis rządzi się swoimi prawami i nawet jak któryś z serwisantów go uszkodził to i tak się nie przyznają. Wiem coś o tym.
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: sardo nunspa »

Jaco pisze:Serwis rządzi się swoimi prawami
Koszt części 50zł robocizna 550 zł :lol:
Latka lecą...
kemot82
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2007-09-07, 08:31

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: kemot82 »

Dostałem właśnie do ręki Kartę Naprawy.

Cytuje:

"Opis uszkodzenia: Modem nie loguje się do sieci.
Opis naprawy: Stwierdzono mechaniczne uszkodzony modem - przegięty na łączeniu z metalową częścią obudowy. Możliwa odpłatna naprawa w serwisie nadrzędnym, polegająca na wymianie modemu na nowy. (...)"

Opis uszkodzenia dosyć ogólny a modem rzeczywiście posiada leciutki luzik na łączeniu plastiku z metalem, ale gdyby ktoś mi tego nie powiedział, obawiam się, że sam bym tego nie zauważył:)

Została podjęta decyzja o zakupie nowego modemu, prawdopodobnie z Allegro.

Da się coś zrobić z tym uszkodzonym czy wyrzucić go do śmietnika?
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: Jaco »

Skoro już go nie naprawisz bezpłatnie to możesz sam zajrzeć i stwierdzić uszkodzenie.Jeśli zauważysz jakieś przerwane luty,ścieżki możesz pokusić sie i pójść do serwisu GSM aby ci to po lutowali chyba że sam masz takie zdolności i odpowiedni sprzęt.Jeśli uda ci się go naprawić zaoszczędzisz trochę kasy. Jeśli nie to nie ma co się rozczulać tylko kupić nowy modem lub fona z modemem i śmigać po necie.
pawelr
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2007-11-09, 21:45
Lokalizacja: warszawa

Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM

Post autor: pawelr »

dostałem identyczną kartę naprawy: taka sama cena, opis uszkodzenia i sposób naprawy: "odpłatna naprawa w serwise nadrzędnym
, polegjąca na wymianie modemu. Równocześnie informujemy, że w przypadku zgody na wymianę, uszkodzona karta pozostaje w
sewisie". Gwarancja - 3 miesiące.
czy ktoś może polecić serwis gdzie mógłbym zweryfikować tę diagnozę?

btw: na allegro widziałem komplety orange+be - też z gwarancją 3 miesiące ale już za ok. połowę ceny
ODPOWIEDZ