Radiolinia - Problem!

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Matrox
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-03-18, 19:47
Lokalizacja: Kamionki

Radiolinia - Problem!

Post autor: Matrox »

Hihio, mam od 8 lat radiolinie z małej firemki. Od 5 miesięcy mam problem z ich łączem a problemami są:
-spadki transferu [8mb/s na umowie (nawiasem mówiąc, rzadko mam pełne 8, no ale SLA nie podpisywałem)]
-pingi skaczące gdzieś do 100ms, na urządzeniach które linkują łącze do mnie

W sumie są to tylko te dwa problemu, ale są one z natury tych nie do naprawienia.

Tłumaczę już o co chodzi z spadkami. 8Mb/s na umowie, przeważnie jest tak z 6 do 7 w zależności od pory dnia. Natomiast są takie sytuacje [codziennie po 17,18 czasami później], w których transfer jest na poziomie od 1KB/s do 4Mb/s pisząc to, mam na myśli sinusoide na porcie WAN od własnie 1 do 4Mb.

Jak wiecie problem istnieje, pytanie co może być tym problemem. Dzwoniąc do nich otrzymuje informację, że u nich jest wszystko w porządku. Po 5 miesiącach i po godzinach na telefonie [tak mają biuro, ale siedzi tam chyba 1 osoba, a na infolinii działa też 1 osoba], powoli mam dość.

PS. Nie mam możliwości na innego dostawce :(

Jest to cytat mojego posta z innego forum, na którym otrzymałem informacje że mam zmienić operator (mimo że nie mogę :( )

Aktualizując ten problem, chciałbym nadmienić, że problemy nadal występują:
- "dziury w pakietach" przy livestream
- obniżony transfer
- gubione pakiety

Sytuacja jest trochę dziwna bo, zastanawiałem się czy biorą wyższą prędkość moje łącze dostanie wyższy priorytet, nie oszukujmy się ale wątpie żeby dostawca miał zapas łącza powyżej 1Gb/s, a trochę tych klientów jest.

Co do zawyżonych pingów na routerach/switaczach ISP, nie zawszę występują co nie oznacza, że w ogóle tego nie ma. Oczywiście staram się zgłaszać takie usterki jeśli zostaną przez mnie odkryte, ale w związku z moją pracą nie zawsze jestem w tych godzinach w domu.

Moje pytanie jest następujące. Jakich sztuczek używają dostawcy aby ich łącze wyglądało na wiarygodne i co sądzicie o moim przypadku?
Awatar użytkownika
XanPL
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 242
Rejestracja: 2012-06-19, 12:10
Lokalizacja: Legionowo

Re: Radiolinia - Problem!

Post autor: XanPL »

Pisemna reklamacja dobrze napisana na adres firmy. Wyslij poleconym za potwierdzeniem umowy.
Zobaczysz szybka reakcje. Od momentu podpisania odebrania beda mieli pewnie 30 dni na rozwiazanie problemu. Zaleznie jak w umowie jest napisane. Jesli dalej problem bedziesz mogl zerwac umowe, zreszta pewnie oni to zrobia z powodu braku warunkow technicznych.
j/w bo to jakaś kpina ...
btw. możesz się zalogować na te urządzenie co ci dali tą radiolke? Albo napisać zrobić foto ?
Bo takich spadków to nawet u mnie na 2,4GHz nie ma na odległości 1km.
CYBERTECH Antena Dualna LTE/4G 15dBi MIMO + Huawei E5186s-22a
1x Ubiquiti UniFi UAP 1x UniFi AP-AC v2
Matrox
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-03-18, 19:47
Lokalizacja: Kamionki

Re: Radiolinia - Problem!

Post autor: Matrox »

Nie mam możliwości zalogowania na odbiornik. Dziś wysłałem e-mail do ISP z pytaniem o możliwość zalogowania do urządzenia. Od ok. 2h godzin sprawdzam jak wygląda łączę po pingach.

Skoki w ms na brawie są równoznaczne z skokami ms na inne przeze mnie pingowane strony.
Z tego co zauważyłem to ping jest bardzo "elastyczny" w godzinach szczytu dochodzi do 60-90ms, natomiast teraz jest na poziomie ok. 40. Tak samo ten magiczny Jitter czasem dochodzi do 20ms. Dziwne jest to, że na Pingtest i Speedtest wszystko jest ok (mam podejrzenie co do magiowania priorytetów na te strony)

Najgorsze, że nie mam innego dostawcy w pobliżu albo nie znam takowego.
Awatar użytkownika
XanPL
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 242
Rejestracja: 2012-06-19, 12:10
Lokalizacja: Legionowo

Re: Radiolinia - Problem!

Post autor: XanPL »

Ja bym wysłał do nich pisemko że mam spadki szybkości do 1Mb/s i mniej ,
wysyłasz "poleconym za potwierdzeniem odbioru". :P

Po 2 to możesz sobie pokombinować z netem 3G jak masz np. komórkę/smartfona to możesz sobie speedtesta zrobić i zobaczyć jak będzie..
CYBERTECH Antena Dualna LTE/4G 15dBi MIMO + Huawei E5186s-22a
1x Ubiquiti UniFi UAP 1x UniFi AP-AC v2
ODPOWIEDZ