Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

ja.michal pisze:List ma do ciebie dotrzeć. To nie sąd, że liczy się nadanie. Potwierdzenie w tym wypadku jest do celów dowodowych. Skonsultuj się z infolinią konsumencką UKE.
Nie masz racji. Odpowiedź negatywna na reklamacje powinna być dostarczona na piśmie za pośrednictwem listu poleconego (chyba że wyraźnie zaznaczyło się wolę na odpowiedż w inny sposób)

Za datę odpowiedz negatywnej na reklamacje uznaję się datę nadania przesyłki poleconej w UP

Ustawa Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz. U 2004 Nr 171, poz.
1800, Art. 101, 104-110)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu
postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać
reklamacja usługi telekomunikacyjnej z dnia 1 października 2004 r. (Dz. U 2004 Nr
226, poz. 2291)

§ 7. 1. Jednostka dostawcy usług rozpatrująca reklamację, w terminie 30 dni od dnia jej złożenia,
udziela w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację.
2. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
1) nazwę jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji;
4) w przypadku przyznania odszkodowania - określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty;
5) w przypadku zwrotu innej należności - określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu;
6) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w
postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, o prawie
dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa w art. 109 i 110 ustawy z dnia 16 lipca
2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;
7) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego dostawcę usług, z podaniem zajmowanego
przez niego stanowiska.
3. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację
powinna:

1) dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne;
2) zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

bartex03, a co ja napisałem? Ma dotrzeć i nie jest ważna data nadania, czy dokument nadania. To jest pozostawione do celów dowodowych. W tym wypadku nie ma to jednak znaczenia jak sam napisałeś przedstawiając podstawę prawną.

Moja wypowiedź miała być lekko ironiczna w rozumieniu, że operator może sobie mieć i 10 dowodów, że coś wysłał, ale jeżeli nie jest to przesyłka polecona to nie ma to znaczenia w tym wypadku. Błąd formalny ze strony operatora.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19874
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: matek451 »

Już mu pisałem, że takiego listu nawet nie musi czytać. Z punktu prawa Plus nie udowodni, że ten list do niego dotarł , dowodem jest polecenie nadania. Zresztą ustawa mówi wyraźnie jak ma być zrealizowana odpowiedź na reklamację. Jeśli operator się do niej nie zastosował to traktować to można jako brak odpowiedzi na reklamację.
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

Jutro kompletuje wszystkie reklamacje bez odpowiedzi, bo musze sobie pospisywać co w której chcialem od Polkomtela.

Wysyłam to listem poleconym z PO w 2 miejsca do Polkomtela i Delegatury UKE.

Bedzie tego sporo jakies 10 reklamacji bez odpowiedzi od października do 21 grudnia
MKwiatusz3K
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 304
Rejestracja: 2009-11-05, 15:48
Lokalizacja: POLSKA

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: MKwiatusz3K »

Nie wiem czy widzieliście nowa reklame Plusa i PowerLTE ale idealnie oddaje zawartośc tego tematu

https://www.youtube.com/watch?v=gqGEmezzaJc
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

Mały update z mojej strony.

W Wigilie wysłałem listem poleconym (z PO dodatkowo), informacje do Polkomtela, ze z powodu braku odpowiedzi w ustawowych 30 dniach na reklamacje moje roszczenia są zasadne. Konsekwencją tego jest rozwiazanie umowy pod koniec stycznia.

Zauwazylem ze ze Departament Reklamacji udziela odpowiedzi, a wysylką zajmuje się BOK na innej ulicy, wiec ucieszą sie zapewne że Woloska nie zna ustawowych zapisów o udzieleniu odpowiedzi na reklamacje. Ciekawy jestem kto poleci za takie niedopatrzenia :)

Wedlug prawa wspolpraca z Polkomtel konczy sie z miesiecznym okresem wypowiedzenia ( juz nie chce mi się kolejnej wojny toczyc wiec oplace ostatnia fakture, ktora bedzie za kilka dni) - wedlug ustawy operator ma 30 dni na wypelnienie roszczen z uznanej reklmacji, a zasadnosc reklamacji nie gra roli w przypadku braku odpowiedzi

Pozostaje mi czekać na telefon z Polkomtela z podziekowaniami za wspolprace :)
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

Kilka wiadomości z frontu

1. Wyslane do Polkomtel zawiadomienia ze nie odpowiedzili na reklamcje i zostaja one uznane z mocy ustawy

2. UKE zajmuje się wyjasnianiem sprawy braku odpowiedzi w terminie + nieregulaminowego swiadczenia uslugi + postepowaniem reklamacyjnym - w skórcie co plus wyczynia w mojej sprawie.

3. Plus sobie nic nie robi z moich zawiadomien tzn pomimo informacji ze 24 stycznie umowa przestaje obowiazywac , nadal mam to cudo aktywne

4, Dzial windykacji wysylal mi AUTOMATYCZNĄ wiadomosc ze zalegam z platnosciami i ze nalezy placic rachunki w terminie.

Bedzie wesolo bo cos mi dzial reklamacji odpisal na moje zawiadomienia

UKE przyslalo mi do wiadomosci pismo jakie skierowalo do dyrektora dzialu reklamacji z zadaniem wyjasnien w ciagu 7 dni od odebrania tego pisma

Najciekawsze jest to ze UKE wyslalo polkomtelowi pismo w sprawie wyjasnien i w tym samym dniu Departament wyslal mi jakąś odpowiedź.

Departament chyba sie zdziwil jak 3 dni potem otrzymal pismo z UKE :D

Bedzie sie dzialo :)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

Ciekawie się sytuacja rozwija. Jestem bardzo ciekawy końca. ;)
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

Dostalem dzisiaj listem poleconym (BRAWO PLUS BRAWO ) informacje ze w odpowiedzi na moje zawiadomienia, informuja mnie ze pismo z odpowiedziami reklamacyjnymi zostalo do mnie wyslane.

0 dowodów :)


Lecimy dalej info niebawem ;)

http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=100&t=17890 ;)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

bartex03, piszesz tam o:
Proszę przedstawić urzędowy dowód nadania przesyłki rejestrowanej (poleconej) wysłanej na adres korespondencji, zawierającej odpowiedzi na reklamacje.
Nadanie ma nie nic do rzeczy. Chodzi o doręczenie, aby adresat mógł się zapoznać z wiadomością.

Tak czy inaczej życzę wytrwałości w boju. :ok:
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

ja.michal pisze:Nadanie ma nie nic do rzeczy. Chodzi o doręczenie, aby adresat mógł się zapoznać z wiadomością.

Tak czy inaczej życzę wytrwałości w boju. :ok:
+
Jak również proszę przedstawić tracking wysłania tej przesyłki z adnotacją listonosza, informującą że przesyłka nie została mi doręczona.
UKE stoi na stanowisku ze reklamacja bedzie uznana za rozpatrzoną w terminie jezeli najpóźniej 30 tego dnia przesylka zostanie nadana w UP, (decyduje stempel)

Jeden grzyb - twierdza ze wyslali odpowiedz , dlatego poprosilem o dowod nadania - >rowna dowod odbioru = podpis

NIC NIE MAJA :D

Wysmarowalem im 6 stron jutro wyslylam

War Began :cfaniak:


P.S

Dzisiaj taki sliczny polecony dostalem od Plusa ;)

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2015-01-30, 22:51 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2015-01-30, 22:51 przez bartex03, łącznie zmieniany 1 raz.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

bartex03 pisze: UKE stoi na stanowisku ze reklamacja bedzie uznana za rozpatrzoną w terminie jezeli najpóźniej 30 tego dnia przesylka zostanie nadana w UP, (decyduje stempel)
:facepalm:
Ktoś w UKE w komunie żyje. :facepalm: Stempel pocztowy to ma znaczenie w pismach do sądu, przesyłkach administracyjnych. W przypadku stosunków między podmiotami cywilnymi decyduje fakt doręczenia, aby strona mogła się zapoznać z dokumentem.
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

ja.michal pisze:
bartex03 pisze: UKE stoi na stanowisku ze reklamacja bedzie uznana za rozpatrzoną w terminie jezeli najpóźniej 30 tego dnia przesylka zostanie nadana w UP, (decyduje stempel)
:facepalm:
Ktoś w UKE w komunie żyje. :facepalm: Stempel pocztowy to ma znaczenie w pismach do sądu, przesyłkach administracyjnych. W przypadku stosunków między podmiotami cywilnymi decyduje fakt doręczenia, aby strona mogła się zapoznać z dokumentem.
Nie ma co roztrząsać. Fakty są takie ze twierdza ze wyslali w terminie , niech to udowodnia, udowodnia to jedynie przedstawiajac dowód nadania przesylki poleconej a juz dalsze konsekwencje czyli potwierdzenie odbioru - podpis - przekazanie adresatowi , są następstwem nadania przesyłki.
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

ja.michal pisze: :facepalm:
Ktoś w UKE w komunie żyje. :facepalm: Stempel pocztowy to ma znaczenie w pismach do sądu, przesyłkach administracyjnych. W przypadku stosunków między podmiotami cywilnymi decyduje fakt doręczenia, aby strona mogła się zapoznać z dokumentem.

I tu jesteś w błędzie. Ustawa reguluje jak ma zostać udzielona odpowiedź.
3. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna: 1) d odatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne; 2) z ostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą – w przypadku gdy odpowiedź na reklamację jest udzielana na papierze.

Kod: Zaznacz cały

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/284/1
Także w tym przypadku DECYDUJE data stempla ale przesyłki poleconej a nie zwykłej.[/code]

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2015-01-30, 22:51 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2015-01-30, 22:51 przez jbl485, łącznie zmieniany 1 raz.
tommy45
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2014-06-28, 15:52
Lokalizacja: Żywiec

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: tommy45 »

W przeciwnym wypadku wystarczy nie odbierać poleconego z poczty i termin by nie został zachowany. Bez sensu by to było.
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

Nie jest bez sensu. 3(dokładnie nie pamiętam ) awiza i przesyłka traktuje się jako odebraną
tommy45
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2014-06-28, 15:52
Lokalizacja: Żywiec

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: tommy45 »

jbl485 pisze:Nie jest bez sensu. 3(dokładnie nie pamiętam ) awiza i przesyłka traktuje się jako odebraną
Przy przesyłkach z sądu tylko.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: krystianb »

jbl485 pisze:3(dokładnie nie pamiętam ) awiza i przesyłka traktuje się jako odebraną
Nie 3 tylko 2.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

jbl485 pisze: I tu jesteś w błędzie. Ustawa reguluje jak ma zostać udzielona odpowiedź.
Chyba nie rozumiesz. Jasno masz napisane:

Kod: Zaznacz cały

zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą
Doręczona to nie znaczy stempel na poczcie potwierdzający nadanie (poza postępowaniem sądowym i administracyjnym). Co znaczy doręczenie reguluje Art. 61 KC. O tym również wypowiadają się sądy. Np.

Kod: Zaznacz cały

VI ACa 614/12
Artykuł 61 k.c. przyjmuje natomiast takie rozwiązanie, iż oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Wyrażona w tym przepisie teoria doręczenia opiera się zatem na domniemaniu, że adresat zapoznał się z treścią oświadczenia, gdy doszła do niego w taki sposób, iż powzięcie o nim wiadomości stało się możliwe. Z punktu widzenia skuteczności oświadczenia woli nieistotne jest zatem, czy i kiedy adresat zapoznał się z jego treścią. Wystarczające jest, że oświadczenie woli doszło do niego w sposób stwarzający mu realną możliwość zapoznania się z treścią oświadczenia . Za takie sytuacje według orzecznictwa Sądu Najwyższego uznaje się także przypadki gdy adresat mogąc zapoznać się z jego treścią, celowo tego nie uczynił, gdy odmówił zapoznania się z nim lub z własnej woli nie podjął przesyłki pocztowej zawierającej to oświadczenie .
Nie stempel, a doręczenie czyli możliwość zapoznania się. Dziwie się UKE bo sądy często się wypowiadają o tej sytuacji w stosunku do spraw konsumenckich i to z korzyścią dla konsumenta.
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

Dostaje negatywną odpowiedź na reklamacje. Mam 14 dni na ustosunkowanie. Wysyłam 14 dnia poleconym i co wtedy?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

Skoro wiesz lepiej...
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

Nie wiem.. Pytam Ciebie. Podałem konkretny przykład. W tym przykładzie reklamodawca nie zapozna się z pismem przed upływem terminu. Co wtedy??
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

Reklamacja jest uznana. Podmiot odpowiedzialny za odpowiedź reklamacyjną nie dopełnił wymogu.
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

Mają się stosować do ustaw a nie wyroków Sądu.
Sąd jest organem władzy sądowniczej, a nie ustawodawczej.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

Oczywiście. Gdzie napisałem, że mają stosować się do wyroków? Pokazywałem ci jaka jest interpretacja przepisów. Niektóre orzeczenia Sądu Najwyższego są wiążące. Sam podałeś przepisy, których nie rozumiesz najwidoczniej. Nie widzisz również różnicy pomiędzy sprawami toczonymi przed sądami, przed organami administracji, w sprawach konsumenckich i cywilnoprawnych. Prawnikiem raczej nie jesteś.
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

Jest w ustawie LIST POLECONY to taki ma być. Nie trzeba prawnika, studiów, spraw sądowych. Pokaż mi ustawę, która mówi inaczej. Podałeś interpretacje z bodaj 2011 roku.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

O co ci chodzi z tym listem poleconym? Przecież nikt tego nie kwestionuje. Nie jest jednak ważny fakt nadania, a to, że odbiorca mógł się zapoznać z treścią.

Interpretacja może być nawet starsza. Czas nie definiuje jej ważności.

Szkoda mi czasu na dalsze dyskusje. Skoro wiesz lepiej to żyj z takim przekonaniem.
jbl485
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-11-21, 19:45
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: jbl485 »

Jak to nie definiuje?? Zmienia się ustawa a wraz z nią zmienia się interpretacja.
Musisz zrozumieć, że gdyby Plus wysłał odpowiedź 30 dnia ale listem poleconym to dotrzymałby ustawowej odpowiedzi. Mieliby dowód nadania i nie obchodziłoby ich, że nie dostał tego w ciągu 30dni. Bo o dacie odpowiedzi stanowiłby stempel pocztowy.


BTW

Zrób porządek z Naszym offtopem :)
bartex03
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 442
Rejestracja: 2014-04-24, 08:42
Lokalizacja: Lublin

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: bartex03 »

Panowie powiem tyle ile moge na tym etapie - Dzieje się , jest coraz ciekawiej ;)

Plus wytrwały ale UKE jeszcze bardziej :D
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja Plus Power LTE i brak odpowiedzi po 30 dniach

Post autor: ja.michal »

bartex03 pisze: Plus wytrwały ale UKE jeszcze bardziej :D
Teraz oni się przepychają? :]
ODPOWIEDZ