Nie masz racji. Odpowiedź negatywna na reklamacje powinna być dostarczona na piśmie za pośrednictwem listu poleconego (chyba że wyraźnie zaznaczyło się wolę na odpowiedż w inny sposób)ja.michal pisze:List ma do ciebie dotrzeć. To nie sąd, że liczy się nadanie. Potwierdzenie w tym wypadku jest do celów dowodowych. Skonsultuj się z infolinią konsumencką UKE.
Za datę odpowiedz negatywnej na reklamacje uznaję się datę nadania przesyłki poleconej w UP
Ustawa Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz. U 2004 Nr 171, poz.
1800, Art. 101, 104-110)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu
postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać
reklamacja usługi telekomunikacyjnej z dnia 1 października 2004 r. (Dz. U 2004 Nr
226, poz. 2291)
§ 7. 1. Jednostka dostawcy usług rozpatrująca reklamację, w terminie 30 dni od dnia jej złożenia,
udziela w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację.
2. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
1) nazwę jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji;
4) w przypadku przyznania odszkodowania - określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty;
5) w przypadku zwrotu innej należności - określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu;
6) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w
postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, o prawie
dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa w art. 109 i 110 ustawy z dnia 16 lipca
2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;
7) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego dostawcę usług, z podaniem zajmowanego
przez niego stanowiska.
3. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację
powinna:
1) dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne;
2) zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą