Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
jawel
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-25, 09:22
Lokalizacja: WZU

Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: jawel »

WITAM Wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Od ok dwóch lat jestem użytkownikiem routera LINKSYS WAG 200G i usługi Neostrada. Ze względu na układ mieszkania i niechęć do kabli zdecydowałem się na rozwiązanie bezprzewodowe i wszystko działało OK . Jakieś dwa miesiące temu zaczęły sie dziać dziwne rzeczy, po włączeniu komputera nie mogę połączyć się z internetem a na ruterze nie zapala się dioda "Internet" i w żaden sposób nie mogę uzyskać połączenia. Sieć działa, mogę się połączyć z routerem, siła sygnału znakomita a internet nie działa. Pożyczyłem w zaprzyjaźnionym sklepie taki sam ale nowy router i jest to samo. Dodam, że mam komputer stacjonarny z kartą LINKSYS modelu nie pamiętam z taką małą antenką z tyłu. Komputer i router stoą w tym samym miejscu, nie były przestawiane. Mam zwyczaj wyłączania kompa z listwy zasilającej i zauważyłem, że gdy tego nie zrobię to nie mam problemu z połączeniem. Dzwoniłem do NEO sprawdzali łącze i stwierdzili że wszystko jest OK. Czy mam problem z kartą? Czy za słaba antena? Ale siła sygnału znakomita z routerem się łącze. Trochę się rozpisałem. Pozdrawiam i proszę o pomoc, co mogę zrobić
ps
jestem zupełnym laikiem więc proszę o czytelne wypowiedzi

[ Komentarz dodany przez: BliSki: 2008-02-25, 12:51 ]
Problem dotyczy routera LINKSYS WAG 200G w głównej mierze zatem przenoszę na "radiówkę".
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez jawel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: Jo_gurt »

Wyglada mi to raczej na problem polaczenia routera z internetem a nie kompa z routerem.
Wrzuc moze takie screeny:
- ustawienia WAN (internet)
- status routera
jawel
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-25, 09:22
Lokalizacja: WZU

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: jawel »

Nie wiem dokładnie czy o to Ci chodziło
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: Jo_gurt »

Zaznacz polaczenie Keep Alive i sprawdz wtedy.
Z zakladki status wynika, ze router jest polaczony z netem. Mozesz sprobowac zdiagnozowac polaczenie samego routera jego wlasnymi narzedziami - Administration->Diagnostics i tam przetestuj jakiegos pinga na strone internetowa, np google.com
Jesli nie bedzie trybic sprobuj:
- odlaczyc go od zasilania na minutke, jesli nie pomoze to
- hard reset do ustawien fabrycznych i konfiguracje od nowa, jesli nie pomoze to
- wymiana firmware na cos nowszego
jawel
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-25, 09:22
Lokalizacja: WZU

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: jawel »

Podczas robienia screenów router był połączony. Nie napisałem też że nie dzieje się tak bez przerwy czasem nawet tydzień odpala bez problemów czasem co dziennie szwankuje.Gdy nie odpala kilkakrotny reset kompa i routera pomaga.
- wymiana firmware na cos nowszego
mam wersje 1.01.06 nowszego chyba niema
jawel pisze:Zaznacz polaczenie Keep Alive i sprawdz wtedy.
zaznaczyłem i będę testował. Wytłumacz mi jeszcze tak po chłopsku jaka jest różnica między "Connect on Demand: Max Idle Time" a "Keep Alive: Redial period".
Jeszcze jedno pytanie: Czy karta sieciowa w trakcie uruchamiania wysyła jakiś sygnał wzbudzający router czy router szuka kart w swoim zasięgu. D :zdrowko: zięki za zainteresowanie moim problemem :zdrowko:
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: Jo_gurt »

jawel pisze:Wytłumacz mi jeszcze tak po chłopsku jaka jest różnica między "Connect on Demand: Max Idle Time" a "Keep Alive: Redial period".
Connect on Demand czyli "Polacz na żądanie". Router sie laczy z netem tylko jak ktos wysle jakies żądanie polaczenia np ze strona internetowa. Max Idle Time czyli Maksymalny Czas Bezczynnosci - jesli przez ten czas nikt nic nie bedzie wysylal/odbieraz z neta to router sie rozlaczy.
Keep Alive (Utrzymaj Przy Zyciu) - router caly czas trzyma polaczenie. Redial time ustala co jaki czas router sprawdza czy jest polaczony a jesli nie jest to probuje sie ponownie polaczyc.
jawel pisze:Czy karta sieciowa w trakcie uruchamiania wysyła jakiś sygnał wzbudzający router czy router szuka kart w swoim zasięgu
Router (a w zasadzie wbudowany w niego Access Point) w uproszczeniu nasluchuje czy ktos sie chce z nim polaczyc, sieciowka zglasza taka chec i nastepuje proces HandShake, czyli "przywitania". Zaznaczam - bardzo mocne uproszczenie.
jawel
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-25, 09:22
Lokalizacja: WZU

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: jawel »

Jo_gurt, duże piwko dla Ciebie
Będę teraz testował ale myślę że powinno wszystko OK
Wielkie Dzięki jeszcze raz

ps
Na piwko troche za daleko chociaż punkciki dam
:papa:
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z wznowieniem połączenia -LINKSYS WAG 200G+Neostrada

Post autor: ja.michal »

jawel, ja miałem kiedyś ten router. Czasami też mi się tak działo. Rozmawiałem na chacie z działem technicznym linksys-a. Podesłali mi na maila potem rozmowę i firmware najnowszy, którego nie było jeszcze na stronie. Oczywiście wszystko wytłumaczyli co i jak. Nie miałem potem problemu. Wsparcie techniczne linksys ma super. ;)

http://www.linksysdata.com/ichat/msg.ph ... 3&c_id=860
ODPOWIEDZ