Awaria nadajnika, fatalny transfer
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
- Lokalizacja: Turek
Awaria nadajnika, fatalny transfer
Witam!
Od dłuższego czasu są w moim mieście problemy z internetem. Plus prosi o cierpliwość, ale to już jest denerwujące, ponieważ na EDGE mam prędkości na poziomie 1 kb/s. Czy istnieje możliwość przekierowania modemu na inny BTS? Niedaleko mnie jest BTS z GPRS-em.
Mój modem to: Option Icon 225 HSDPA 7,2
Od dłuższego czasu są w moim mieście problemy z internetem. Plus prosi o cierpliwość, ale to już jest denerwujące, ponieważ na EDGE mam prędkości na poziomie 1 kb/s. Czy istnieje możliwość przekierowania modemu na inny BTS? Niedaleko mnie jest BTS z GPRS-em.
Mój modem to: Option Icon 225 HSDPA 7,2
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1471
- Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
- Lokalizacja: Żyrardów-okolice
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
W takich przypadkach przełączenie na inną stację jest jedynym wyjściem, ale z twoim modemem podłączenie anteny jest problematyczne. Ja na twoim miejscu użyłbym netmonitora i zobaczył jak wygląda sytuacja "od kuchni". Jest prawdopodobne, że masz w mieszkaniu jakieś miejsce, gdzie łapie ci inną stację. Wystarczy ustawić tam modem i po problemie.T-Mac pisze:ponieważ na EDGE mam prędkości na poziomie 1 kb/s.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
- Lokalizacja: Turek
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
Tak się składa, że nie ma takiego miejsca w moim mieszkaniu. A propos tego Netmonitora, to nie wiem jaki jest jest sens skorzystania z niego. Plus informował mnie o przeciążeniach na stacji bazowej i zapewnia, że problem będzie rozwiązany. Faktycznie w nocy internet chodzi bardzo dobrze. Tak jak powinien chodzić na EDGE. Pozostaje mi, więc czekać.
Wytłumaczcie mi na koniec jedną rzecz. Mianowicie, z map BTS-ów zamieszczonych w internecie wynika, że mój modem łapie zasięg EDGE z BTS-a, który oddalony jest odemnie o 2 km, mimo tego, że o 1 km bliżej znajduje się inny BTS z GPRS. Co ciekawe na mapie zasięgu Plusa pokazane jest, że jakieś 100 metrów wokół tej drugiej stacji bazowej też jest EDGE. Dlaczego tak jest?
Wytłumaczcie mi na koniec jedną rzecz. Mianowicie, z map BTS-ów zamieszczonych w internecie wynika, że mój modem łapie zasięg EDGE z BTS-a, który oddalony jest odemnie o 2 km, mimo tego, że o 1 km bliżej znajduje się inny BTS z GPRS. Co ciekawe na mapie zasięgu Plusa pokazane jest, że jakieś 100 metrów wokół tej drugiej stacji bazowej też jest EDGE. Dlaczego tak jest?
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1471
- Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
- Lokalizacja: Żyrardów-okolice
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
Co do prierwszego, to po prostu tak już jest, że nie zawsze sygnał z bliższego nadajnika jest silniejszy, a zależne jest to od wielu rzeczy( rozmieszczenia stacji, przeszkód itd..) Fale radiowe potrafią płatać figle, dlatego nie byłbym taki pewien, że nie masz miejsca z którego możesz łączyć się z inną stacją.T-Mac pisze:że mój modem łapie zasięg EDGE z BTS-a, który oddalony jest odemnie o 2 km, mimo tego, że o 1 km bliżej znajduje się inny BTS z GPRS. Co ciekawe na mapie zasięgu Plusa pokazane jest, że jakieś 100 metrów wokół tej drugiej stacji bazowej też jest EDGE.
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Co do drugiej sprawy, to dlatego, że bezpośrednio pod stacją ~100m nie będziesz miał z niej zasięgu, bo anteny cie nie widzą.Są zamieszczone wysoko i są to anteny kierunkowe o odpowiednich kątach promieniowania. Dlatego jest tam zasięg innego BTS-a.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
- Lokalizacja: Turek
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
Wczoraj dowiedziałem się, że koniec naprawy stacji bazowej, z której ja mam zasięg EDGE planowany jest na koniec kwietnia ew. początek maja. Tak się składa, że ja zakupiłem iPlusa 10 marca i od tego czasu chodzi wręcz beznadziejnie. Kilkakrotnie już zgłaszałem tą sprawę i z reguły konsultanci prosili mnie o cierpliwość. Jednak skoro naprawa ma trwać nawet do początku maja, to wychodzi na to, że zapłacę dwa rachunki za internet, a właściwie jego brak (prędkości w ciągu dnia na poziomie 1-4 kb/s na niemal pełnym zasięgu EDGE). Postanowiłem, więc złożyć reklamację. Proszę Was o pomoc w napisaniu jej. Być może ktoś z Was już miał okazję pisać reklamację w podobnej sprawie.
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
Już to kiedyś pisałem ale powtórzę:
Czy miejsce w którym korzystasz z neta jest równocześnie miejscem stałego pobytu lub zameldowania czasowego, słowem czy ten adres jest wpisany do umowy?
Jeśli tak to masz duże szanse na negocjacje.
Czy miejsce w którym korzystasz z neta jest równocześnie miejscem stałego pobytu lub zameldowania czasowego, słowem czy ten adres jest wpisany do umowy?
Jeśli tak to masz duże szanse na negocjacje.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
- Lokalizacja: Turek
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
Tak, dokładnie tak jest.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
- Lokalizacja: Turek
Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer
To odpowiedź jaką otrzymałem po zgłoszeniu problemów. Kwestia formalna, jest więc jasna, jednak nadal nie do końca wiem jak to argumentować i czego mogę się domagać. Proszę Was o pomoc."Uprzejmie Pana informuję, że przedmiotową sprawę osoba upoważniona może zgłosić drogą reklamacyjną, zwrotnie, pocztą elektroniczną. Do przyjęcia reklamacji niezbędne są nam również poniższe dane:
imię i nazwisko/Nazwa firmy;
Adres zamieszkania/siedziby firmy (zgodny z danymi posiadanymi przez Polkomtel S.A.);
Informacja, czy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zgadza się Pan/Pani na poinformowanie o jej rozstrzygnięciu drogą telefoniczną lub SMS-em bez wysyłania pisma."