Awaria nadajnika, fatalny transfer

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
T-Mac
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
Lokalizacja: Turek

Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: T-Mac »

Witam!
Od dłuższego czasu są w moim mieście problemy z internetem. Plus prosi o cierpliwość, ale to już jest denerwujące, ponieważ na EDGE mam prędkości na poziomie 1 kb/s. Czy istnieje możliwość przekierowania modemu na inny BTS? Niedaleko mnie jest BTS z GPRS-em.

Mój modem to: Option Icon 225 HSDPA 7,2
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: Ufo atakuje »

T-Mac pisze:ponieważ na EDGE mam prędkości na poziomie 1 kb/s.
W takich przypadkach przełączenie na inną stację jest jedynym wyjściem, ale z twoim modemem podłączenie anteny jest problematyczne. Ja na twoim miejscu użyłbym netmonitora i zobaczył jak wygląda sytuacja "od kuchni". Jest prawdopodobne, że masz w mieszkaniu jakieś miejsce, gdzie łapie ci inną stację. Wystarczy ustawić tam modem i po problemie.
T-Mac
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
Lokalizacja: Turek

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: T-Mac »

Tak się składa, że nie ma takiego miejsca w moim mieszkaniu. A propos tego Netmonitora, to nie wiem jaki jest jest sens skorzystania z niego. Plus informował mnie o przeciążeniach na stacji bazowej i zapewnia, że problem będzie rozwiązany. Faktycznie w nocy internet chodzi bardzo dobrze. Tak jak powinien chodzić na EDGE. Pozostaje mi, więc czekać.

Wytłumaczcie mi na koniec jedną rzecz. Mianowicie, z map BTS-ów zamieszczonych w internecie wynika, że mój modem łapie zasięg EDGE z BTS-a, który oddalony jest odemnie o 2 km, mimo tego, że o 1 km bliżej znajduje się inny BTS z GPRS. Co ciekawe na mapie zasięgu Plusa pokazane jest, że jakieś 100 metrów wokół tej drugiej stacji bazowej też jest EDGE. Dlaczego tak jest?
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: Ufo atakuje »

T-Mac pisze:że mój modem łapie zasięg EDGE z BTS-a, który oddalony jest odemnie o 2 km, mimo tego, że o 1 km bliżej znajduje się inny BTS z GPRS. Co ciekawe na mapie zasięgu Plusa pokazane jest, że jakieś 100 metrów wokół tej drugiej stacji bazowej też jest EDGE.
Co do prierwszego, to po prostu tak już jest, że nie zawsze sygnał z bliższego nadajnika jest silniejszy, a zależne jest to od wielu rzeczy( rozmieszczenia stacji, przeszkód itd..) Fale radiowe potrafią płatać figle, dlatego nie byłbym taki pewien, że nie masz miejsca z którego możesz łączyć się z inną stacją. :]
Co do drugiej sprawy, to dlatego, że bezpośrednio pod stacją ~100m nie będziesz miał z niej zasięgu, bo anteny cie nie widzą.Są zamieszczone wysoko i są to anteny kierunkowe o odpowiednich kątach promieniowania. Dlatego jest tam zasięg innego BTS-a.
T-Mac
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
Lokalizacja: Turek

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: T-Mac »

Wczoraj dowiedziałem się, że koniec naprawy stacji bazowej, z której ja mam zasięg EDGE planowany jest na koniec kwietnia ew. początek maja. Tak się składa, że ja zakupiłem iPlusa 10 marca i od tego czasu chodzi wręcz beznadziejnie. Kilkakrotnie już zgłaszałem tą sprawę i z reguły konsultanci prosili mnie o cierpliwość. Jednak skoro naprawa ma trwać nawet do początku maja, to wychodzi na to, że zapłacę dwa rachunki za internet, a właściwie jego brak (prędkości w ciągu dnia na poziomie 1-4 kb/s na niemal pełnym zasięgu EDGE). Postanowiłem, więc złożyć reklamację. Proszę Was o pomoc w napisaniu jej. Być może ktoś z Was już miał okazję pisać reklamację w podobnej sprawie.
Jarek no.1

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: Jarek no.1 »

Już to kiedyś pisałem ale powtórzę:
Czy miejsce w którym korzystasz z neta jest równocześnie miejscem stałego pobytu lub zameldowania czasowego, słowem czy ten adres jest wpisany do umowy?
Jeśli tak to masz duże szanse na negocjacje.
T-Mac
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
Lokalizacja: Turek

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: T-Mac »

Tak, dokładnie tak jest.
T-Mac
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-09, 19:00
Lokalizacja: Turek

Re: Awaria nadajnika, fatalny transfer

Post autor: T-Mac »

"Uprzejmie Pana informuję, że przedmiotową sprawę osoba upoważniona może zgłosić drogą reklamacyjną, zwrotnie, pocztą elektroniczną. Do przyjęcia reklamacji niezbędne są nam również poniższe dane:
imię i nazwisko/Nazwa firmy;
Adres zamieszkania/siedziby firmy (zgodny z danymi posiadanymi przez Polkomtel S.A.);
Informacja, czy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zgadza się Pan/Pani na poinformowanie o jej rozstrzygnięciu drogą telefoniczną lub SMS-em bez wysyłania pisma."
To odpowiedź jaką otrzymałem po zgłoszeniu problemów. Kwestia formalna, jest więc jasna, jednak nadal nie do końca wiem jak to argumentować i czego mogę się domagać. Proszę Was o pomoc.
ODPOWIEDZ