Pytanie

Dyskusje na luzie nie związane z forum w granicach netykiety.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
milan1899ac
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-22, 16:55
Lokalizacja: Kielce

Pytanie

Post autor: milan1899ac »

Piszę w OT, bo pytanie jest bardzo 'małe'.

Co się stanie gdy nie zapłacę rachunku za internet iPlus? Jutro kończy mi się termin zapłaty, a funduszy zero, już teraz chcę wiedzieć co mnie czeka. Pzdr.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Pytanie

Post autor: bob »

Zadzwoń sobie do biura obsługi klienta i poproś o zwłokę. ;)
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Pytanie

Post autor: Sundance_kid »

milan1899ac pisze: Co się stanie gdy nie zapłacę rachunku za internet iPlus?
Czy grozili Ci już wyłączeniem? Jeśli nie to dostaniesz smsa z maxymalnym terminem płatności, po tym terminie telefon zostanie wyłączony a Ty za wznowienie usługi zapłacisz 20 zeta.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Pytanie

Post autor: bob »

Sundance_kid pisze:Czy grozili Ci już wyłączeniem?
Kolega dopiero jutro zacznie nie płacić. :hyhy:
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Pytanie

Post autor: Sundance_kid »

bob pisze:Kolega dopiero jutro zacznie nie płacić. :hyhy:
Ale najpierw masz termon płatności, po tym jak nei zapłacisz dostajesz termin drugi w którym telefon zostanie wyłączony. Przerabiałam już to 4 razy bo Plus ma trudności z pobraniem sobie złotówki z konta :/
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Pytanie

Post autor: bob »

Sundance_kid pisze:Ale najpierw masz termon płatności, po tym jak nei zapłacisz dostajesz termin drugi
A właśnie pewnie będzie interesujące jaki to odcinek czasu między końcem pierwszego terminu płatności a końcem wyznaczonego następnego terminu?
Pierwsze odniesienie mamy czyli:
milan1899ac pisze:Jutro kończy mi się termin zapłaty
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: Pytanie

Post autor: Sundance_kid »

bob pisze:A właśnie pewnie będzie interesujące jaki to odcinek czasu między końcem pierwszego terminu płatności
Bym musiała sprawdzić. Ale nie wiem czy te smsy jeszcze mam. Jest mała rozbierznośc między płatnością fakturową a wyłączeniem.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Pytanie

Post autor: bob »

Oczywiście ja płacę zawsze w terminie. :cwaniak:
Ale zdarzyło mi się zapomnieć przez trzy okresy rozliczeniowe w Orange i Erze ze dwa. :cfaniak:
W Plusie to nie pamiętam takiej sytuacji ale skoro jest jak piszesz, że tak szybko reagują to jest chyba najbardziej restrykcyjny. :niepewny:
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Pytanie

Post autor: ja.michal »

Sundance_kid pisze:Ty za wznowienie usługi zapłacisz 20 zeta.
Sundance_kid, 30zł. :hyhy:
Wiem bo już mi 2x wklepali. :cfaniak:

Swoją drogą co za idiotyzm wysyłać smsy a tym bardziej dzwonić na numer który jest do internatu?! Plus do mnie dzwoni na ten numer. :] Oni są dziwni.
bob pisze:zdarzyło mi się zapomnieć przez trzy okresy rozliczeniowe w Orange i Erze ze dwa.
Ja w erze miałem sytuacje, że przez 3 nie zapłaciłem to wysłali mi smsa, żeby wpłacić za tą najbardziej zaległą. Nic nie wyłączali i nie doliczali żadnego 20 czy 30zł. Wtedy za BC płaciłem 159,38zł. Pamiętam jak nic. :hyhy:

[ Dodano: 2008-09-10, 00:39 ]
Sundance_kid, swoją drogą jakiego Ty masz iPlusa? 60? Bo ja mam 110 i dlatego może jest 30 u mnie, a u Ciebie 20.
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Pytanie

Post autor: Engelbert »

ja.michal,
Jeśli płaciłeś 30zł, to chyba korzystasz z innego operatora :rotfl: ;)
Opłata za blokadę w skutek nieterminowej płatności i uruchomienie usługi po blokadzie kosztuje 20zł. I jest to kwota stała, przy blokadzie za połączenia przychodzące, niezależnie od posiadanej taryfy (bez rozróżnienia na data, voice czy wysokość abonamentu). Ta kwota obowiązuje już od dosyć dawna.
Co do dzwonienia i SMS-owania na numer iPlusa - SMS dotrze bez problemów, a telefon... Często to kwestia braku wskazania przy aktywacji innego numeru kontaktowego.

Procedura windykacyjna w skrócie wygląda następująco:
Termin do zapłaty wskazany na fakturze - po tym terminie wysyłany jest SMS z prośbą o wpłatę i terminem blokady. Blokada taka na połączenia wychodzące (koszt wspomnianych wyżej 20zł) zakładana jest po 7 dniach po terminie podanym na fakturze. Później, jeśli dalej nie zapłacimy następuje blokada obustronna (na poł. wychodzące i przychodzące), ale na tym już skończę przynudzanie.

milan1899ac,
Jeśli masz zamiar zapłacić w ciągu tych 7 dni od daty na fakturze - nie ma problemu. Jeśli natomiast taki termin jest w dalszym ciągu niewystarczający skontaktuj się z Działem Windykacji Należności. Numer z Plusa abonamentowego: 2607 (0,95zł za całość poł.) lub 601102607, jeśli dzwonisz z innej sieci. W tygodniu pracują od 8. do 18., w soboty od 8. do 16. Pewnie uda się przełożyć termin i uniknąć dodatkowych opłat.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Pytanie

Post autor: ja.michal »

Engelbert pisze:Opłata za blokadę w skutek nieterminowej płatności i uruchomienie usługi po blokadzie kosztuje 20zł.
Sorry. Mój błąd. Aż zajrzałem do starej FV. Coś mi się pomieszało chyba z tymi dodatkowymi MB. ;)
Engelbert pisze:Co do dzwonienia i SMS-owania na numer iPlusa - SMS dotrze bez problemów, a telefon... Często to kwestia braku wskazania przy aktywacji innego numeru kontaktowego.
Są nawet dwa podane. Komórka i stacjonarny. Na stacjonarny dzwonili z weryfikacją nawet na 2 dzień bo wzięciu usługi.


Swoją drogą te terminy są dziwne. Na rozpatrzenie reklamacji firma ma 30dni a ty jako ten co płaci masz 7 dni.
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Pytanie

Post autor: Engelbert »

Ten co płaci ma 14 dni od wystawienia faktury + 7 dni po terminie, dopiero po tym czasie następuje ewentualna blokada.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Pytanie

Post autor: bob »

Engelbert pisze:7 dni po terminie, dopiero po tym czasie następuje ewentualna blokada.
A czy jest podział w traktowaniu na firmy czy klientów indywidualnych? :)
milan1899ac
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-22, 16:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Pytanie

Post autor: milan1899ac »

Dzięki, za pomoc. ;) Myślę, że uda mi się jakoś załatwić kasę w ciągu tych siedmiu dni. Jeszcze raz thx, jesteście super. :cwaniak:
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Pytanie

Post autor: Engelbert »

bob,
Nie uświadczyłem różnic. Oczywiście mowa tu o różnicy między klientami indywidualnymi, a firmami które nie są ani klientami kluczowymi ani strategicznymi, bo w ich przypadku to oczywiście indywidualna sprawa.
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy
Posty: 6692
Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
Lokalizacja: Z dziczy

Re: Pytanie

Post autor: Patryk »

ja.michal pisze:Plus do mnie dzwoni na ten numer.
Do mnie też,mimo,że na tym samym koncie mam też normalny numer z taryfą głosową :hyhy:
Boras
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 327
Rejestracja: 2008-01-14, 15:06
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytanie

Post autor: Boras »

Ja często płacę 4-5 dni po terminie gdyż innej możliwości nie mam i nie ma żadnych problemów. Gdy płaciłem w kasie pani powiedziała mi że nic się nie dzieje gdy się tydzień później zapłaci (oczywiście nie polecam tej praktyki ale różnie w życiu bywa)
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy
Posty: 6692
Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
Lokalizacja: Z dziczy

Re: Pytanie

Post autor: Patryk »

Boras pisze:Gdy płaciłem w kasie pani powiedziała mi że nic się nie dzieje gdy się tydzień później zapłaci
Tylko potem przy przedłużaniu umowy lub co gorsza braniu kolejnej aktywacji nie wyglądasz już jak solindy abonent :(
ODPOWIEDZ