Publiczny adres IP

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
wielkopolan
Początkujący użytkownik forum

Publiczny adres IP

Post autor: wielkopolan »

Witam, zdecydowałem się ostatnio "wziąść" internet od jednego z lokalnych dostawców. Owy dostawca ma w 'dodatkowych usługach' coś takiego jak 'publiczny adres IP' (płatny 10zł/msc.).
I tu chciałbym postawić pytanie: jak ważny jest ten publiczny adres IP? czy nie mając go mógłbym grać w rózne gry internetowe (np. CS)? I czy da sie go jakoś zemulować?
Nie ukrywam 10 zł na miesiąc to jest jakiś wydatek, zastanawiam się czy opłaca się wydać dodatkowo te pieniądze.
Bylbym wdzięczny gdyby ktoś rozjaśnił mi w głowie, bo szczerze powiedziawszy nie znam się na tym :P
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy

Re: Publiczny adres IP

Post autor: Jo_gurt »

wielkopolan pisze:czy nie mając go mógłbym grać w rózne gry internetowe (np. CS)?
Raczej tak, ale nie będziesz w stanie postawić serwera dla ludzi spoza twojej sieci. Mogą być też problemy np z VoIP.
wielkopolan pisze:I czy da sie go jakoś zemulować?
Nie. Da się przekierowywać pojedyncze porty, ale to też z udziałem twojego operatora. A domyślam się, że nie będzie skory, jeśli bierze kasę za publiczny adres.
wielkopolan

Ah, tak..
No dla mnie brak możliwości postawienia serwera to spory minus, czytałem też że publiczny ip lepiej sprawdza się przy p2p... Chyba jednak w niego zainwestuję. Przy publicznym nie będzie jak sądze żadnych problemów z tworzeniem serwów dla ludzi spoza sieci?
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy

Post autor: YaHooo »

wielkopolan pisze:czytałem też że publiczny ip lepiej sprawdza się przy p2p...
Zależy w jakiej sieci. Jak korzystałbyś z eMule to tam będziesz miał lowID. Ale już w torrentach korzystając z wewnętrznego IP nie musisz mieć problemów.