Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ramed
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-06-16, 18:19
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: Ramed »

Temat kopiuję z forum Play'a, nic od tego czasu sie nie zmieniło.
Męczę się z Play Online juz od grudnia ale poza drobniejszymi rozłączeniami (wiadomo, że nie ma idealnych połączeń bezprzewodowych) jakoś tam necik działał, nawet transfery dochodzące do 120 kb/s były normalnościa :) Drobne błędy (czasem nie połaczył sie za 1 razem itp) mozna było przełknąć. Działało to nawet dobrze przez kilka miesięcy.
Od paru tygodni natomiast net "spisuje sie" masakrycznie, beznadziejnie łagodnie mówiąc. To, że transfery spadły do ok 40 kb/s to w sumie żaden problem. Moga byc i takie , byle stabilne.
- Zgodnie z poradami z telefonicznego Biura Obsługi oraz na tym Forum wymieniłem karte SIM.
- Wcześniej zaktualizowalem firmware modemu Huawei E160 na najnowsze oficjalne ze stronki Play E160Update_11.608.05.00.264.B409 (udana instalacja zgodna z instrukcją). Obie czynności nie pomogły.
W Biurze Obsługi przyjeli zgłoszenie i przekazali technikom przy okazji sprawdzali mozliwość jakiejś awarii itp w sieci w mojej okolicy ale wszystko jest OK. Nie ma też zastrzeżeń co do mojego numery karty - żadnych zaleglosci z opłatami itp.
Po kilku dniach oddzwonili, ze to tylko kwestia pogody i powinno byc OK :rotfl:
Dalej wyskakują niesamowite błędy podczas próby połaczenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście cały czas modem był podlączony prawidłowo, wskazywał zarejestrowanie do sieci, był poprawnie wykrywany przez kompa. i nagle ptrzy próbie polaczenia znikał by za minute dzialac ? ;) Mimo, ze przez wiele miesięcy był wsadzony w jeden port USb to probowalem go podłączać pod inne porty, nie ma to znaczenia.
Dodam, że mam maksymalną siłe sygnału 99-100%, sygnał HSDPA lub WCDMA PLAY.
Żeby założyć ten temat musialem się połaczyć ok 9 razy z internetem....
Czasami internet działa nawet pół godziny, czasami godzine ale z reguly ostatnio ciagle nie udaje mi sie polaczyc na dluzej niz 30-60sekund. Nie ma na to żadnych reguł ani pory dnia, zupełnie losowo się to dzieje. Po połaczeniu dioda świeci na niebiesko/błekitnie - jest połaczony z siecią ale po paru chwilach nastepuje rozłączenie i dioda pulsuje co oznacza zarejestrowanie do sieci lecz brak polaczenia.

System operacyjny Windows XP Prof. Dodam, że mam odznaczone w menedżerze urządzen by nie zezwalał na rozłączenie urządzenia w celu oszczędzania energii. Nie mam żadnych wirusów itp.

Zadzwonilem drugi raz i uslyszalem, ze powinienem reklamować modem w punkcie Play. Tak sądziłem jednak czekam bo chwilowo nie maja modemu zastępczego a na dniach maja jakis miec.

Pozdrawiam serdecznie pełen nerwów i odradzam tą markę.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: ja.michal »

Wygląda to faktycznie na problem z modemem.
Awatar użytkownika
witoj
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 211
Rejestracja: 2009-02-22, 13:45
Lokalizacja: polska

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: witoj »

Ten system zainstalowany w lapku albo blaszaku,czy wykluczyłeś problem z zasilaniem ,sprawdziłeś na innym komputerze .
Awatar użytkownika
Ramed
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-06-16, 18:19
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: Ramed »

witoj pisze:Ten system zainstalowany w lapku albo blaszaku,czy wykluczyłeś problem z zasilaniem ,sprawdziłeś na innym komputerze .
Przez wiele miesięcy działało nawet nawet, a mam PC. Zasilanie jest OK, wszystkie urządzenia działaja poprawnie, jakies oszczędzanie energii itp tez odpada. U kumpla tez po chwili rozłączało więc oszczędziłem sobie wstydu dalszego sprawdzania.
Na pewno to wina modemu skoro jakies dziwne błędy wychodzą od 3 tygodni a wczesniej sporadycznie.
A gdybym zakupił tego typu lepszy modem (z odpowiednimi parametrami) na własną rękę działałby z tą kartą Play?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: ja.michal »

Wystarczy zeby nie mial simlocka i mial HSDPA i bedzie dzialac.
Awatar użytkownika
witoj
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 211
Rejestracja: 2009-02-22, 13:45
Lokalizacja: polska

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: witoj »

Merze też być telefon z HSDPA i ładowaniem z USB np.Samsung , ale to nie jest rozwiązanie twojego problemu i jak masz gwarancje to niech naprawiają albo to jest ich wina,grzebią coś albo przeciążona sieć.
Boras
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 327
Rejestracja: 2008-01-14, 15:06
Lokalizacja: Toruń

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: Boras »

Witam. Znajomy ma również problem z modemem e160. Wczoraj próbowałem coś poradzić ale się nie udało. Sprawa wygląda tak, że siła sygnału jest na poziomie 100% (nadajnik naprawdę blisko), zaraz po połączeniu prędkości są maksymalne ale wystarczy aby przełączył się z HSDPA na UMTS i już nie można korzystać z internetu. W moim e220 gdy otwieram stronę to przeskakuje na HSDPA i jest ok, a w tym e160 trzeba się rozłączyć. Fakt, że zauważyłem, iż jego komputer wymaga formatowania (co chwila się wiesza windows, nic nie pomaga). Myślicie, że to problem z modemem czy bardziej systemowy?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: ja.michal »

Mysle ze i system i modem moga miec wplyw.
Awatar użytkownika
Ramed
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-06-16, 18:19
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: Ramed »

ja.michal pisze:Mysle ze i system i modem moga miec wplyw.
Ale nie robiłem nic z systemem a tak mam od 3 tygodni ponad, wczesniej rzadko rozlaczalo i transfer mialem dosłowny 1-megowy czyli te 120 kb/s s a teraz polowe czyli gdzies 60 kb/s.
Inne urządzenia pod USB dzialaja ok.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: krystianb »

Ale nie robiłem nic z systemem a tak mam od 3 tygodni ponad
Podejrzewam, że problem nazywa się dzieci neo na wakacjach, ciągną 25h/dobe.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
kriswsb
Początkujący użytkownik forum
Posty: 18
Rejestracja: 2009-08-02, 18:32
Lokalizacja: Poznań i okolice

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: kriswsb »

Czyzby mobilny internet wykreowal nowe pokolenie: Dzieci Pleja ? :hyhy:

Ma nadzieje, ze mojego BTSa jeszcze nie namierzyli...
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: krystianb »

kriswsb pisze:Ma nadzieje, ze mojego BTSa jeszcze nie namierzyli...
Jak już to nodeB, ale nie bój się każego znajdą jak sie tylko zasięg na mapach pojawi... W małej mieścinie 4 miesiące był 1Mb/s 24h/dobe, niestety potem sie dowiedzieli i nawet o 2 w nocy 1Mb brak.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
Awatar użytkownika
SQ08
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 694
Rejestracja: 2007-08-21, 21:20
Lokalizacja: Germany

Re: Problemy z syfiastą siecią Play i modemem Huawei E160

Post autor: SQ08 »

Ja stawiam na modem, E160 to okropnie felerny sprzet, czasami sie zastanawiam jak takie cos moglo w ogole fabryke opusci na rynek trafic.
Mam caly czas z nim problemy, lepiej dolozyc cos i kupic Sierre lub Optiona.
“The only problem with Microsoft is they just have no taste..and they don't bring much culture into their products.”

Steve Jobs.
ODPOWIEDZ