bluconnect noc - jak to jest liczone

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
frog
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2006-11-05, 23:46
Lokalizacja: Toruń

bluconnect noc - jak to jest liczone

Post autor: frog »

Witam serdecznie w Nowym Roku.
Mam, kilka pytań odnośnie bluconnect noc. W BOKu mówią różne często sprzeczne rzeczy więc może koś z Was mi wyjaśni kilka spraw.
a) Jeśli np. połączenie jest od godziny 22:00 do np. 11:00 rano bez przerwy to czy dane pobrane od 00:00 do 9:00 nie są wliczane do limitu ??? czy trzeba się rozłączyć przed 9:00 ??
Jak wchodzę w Iboa w zestawieniu połączeń jest tylko czas zakończenia i ilości pobranych/wysłanych danych bez rozbicia na dane pobrane w czasie działania bluconnect noc i poza.
b) W posumowaniu zestawienia połączeń - (Transmisja danych -naliczone, zużyte )jest także liczona chyba cała transmisja razem z godzinami nocnymi, gdzie można podejrzeć ile zostało mi jeszcze do wyczerpania limitu ??
W moim zestawieniu jest głownie godzina 00:00 bo router z modemem działa cały czas i system Ery rozlicza transmisje na poszczególne dni. Dane są pobierane przez różne komp, monitoring itp. bardzo ciężko mi to wszystko razem zliczać co jakiś czas wchodziłem w Iboa i sprawdzałem ile pobrałem teraz po aktywacji bluconnect noc nie mogę się w tym połapać .
c) Kolejna sprawa to czy można zmienić sposób logowania do Iboa na jakiś stałe hasło bo przez router nie mogę odczytać SMS z hasłem - muszę wypinać modem i podłączać bezpośrednio do kompa. Modem z routerem mam na strychu więc jest to nieco kłopotliwe.

Pozdrawiam i proszę o odp.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: bluconnect noc - jak to jest liczone

Post autor: YaHooo »

frog pisze: czy trzeba się rozłączyć przed 9:00 ??
Nic takiego nie powinno mieć miejsca. Ale jeśli chcesz być pewny na 100%, to możesz zadzwonić na infolinię i zgłosić, że masz taki problem. Być może coś na to poradzą.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
pimperlo
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2009-01-02, 19:12
Lokalizacja: 3miasto

Re: bluconnect noc - jak to jest liczone

Post autor: pimperlo »

Ad a - mnie zapewniano że nie są.

Ad b - są dwie możliwości:
1. dzwonisz do Ery i konsultant mówi Ci ile masz limitu (z tym jest problem, bo nawet u nich ta aplikacja bardzo słabo działa)

2. trochę bardziej przekombinowane ale powinno zadziałać (mam blue noc dopiero od parunastu dni):
- na bilingu widać nowe połączenia - idea jest taka, by o godz. np. 00: 03 (różnice czasowe) zrestartować router, a potem o 09:00 ponownie.Tym sposobem można już przefiltrować dane. Kłopot w tym, by jeden z kompów wykorzystać jako jednostkę sterującą, chyba że masz możliwość sterowania połączeniem (Połącz/rozłącz) z poziomu routera. Ja takiej opcji nie mam w swym, stąd na kompie zainstalowałem program do restartowania połączenia - niestety aby tego dokonać muszę się zalogować do urządzenia, więc to nie jest taki trywialny problem.

- zasysam głównie Jdownloaderem, ale na potrzeby tego problemu wystarczy tylko wykorzystać go jako program sterujący restartem routera (mam d100 + modem e372).
- instalujesz program a następnie zakładka Ustawienia->Ponowne połączenie. Możesz z listy Wybierz router poszukać swego, a jeśli go nie ma, to z kolei korzystasz z opcji Utwórz skrypt nowego połączenia. Otworzy się Tobie okienko z Nagrywaniem czynności - przechwyci wszystkie czynności, które wykonujesz by zrestartować router. Stworzony skrypt warto od razu przetestować.
Jdownloader posiada opcję Harmonogramu zadań - wystarczy ustawić akcję Do Reconnect wpierw na 00:03, dodać następną akcję Do Reconnect na 09:00.

Ad c. - logujesz się na IBOA, przechodzisz na zakładkę Moje dane, zjeżdżasz na sam dół strony gdzie masz sekcję Numer administratora konta - klikasz zmień. Stałego hasła może nie masz, ale możesz otrzymać je na inne urządzenie - zawsze to jakaś opcja.
ODPOWIEDZ