"Kabel sieciowy jest odłączony"

Pozostałe kwestie techniczne (sprzętowe i programowe) dotyczące internetu radiowego - np. konfiguracja firewalli, antywirusów, przeglądarek internetowych.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
walt54
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2011-07-27, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

"Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: walt54 »

Witam
Korzystam z internetu mobilnego Iplus.
Mieszkam w centrum Warszawy.

Od jakiegoś czasu często podczas pracy rozłącza mi się internet. Poprzedzone jest to wyskakującym komunikatem "Kabel sieciowy jest odłączony".
W aplikacji Iplus Manager dalej jestem połączony, ale internet nie działa. Wówczas muszę manualnie w aplikacji rozłączyć internet, następnie połączyć - nie działa dalej, znów rozłączyć i kolejny raz połączyć ;) lol Po takim zabiegu znów działa normalnie przez jakiś czas.

Z internetu mobilnego korzystam już 4 lata i nie miałem nigdy takich problemów. Dodam, że przeinstalowałem system licząc na zlikwidowanie usterki i mam 2 nowe modemy (więc wina modemu nie wychodzi w grę).

Czy ktoś może mi coś doradzić w takiej sytuacji? Co mogę zrobić aby usunąć ten problem z rozłączaniem?

Przy okazji zapytam, czy jeśli zakupię antenę do modemu to poprawi ona jakość internetu zważając, że jak napisałem mieszkam w centrum warszawy? Jeśli tak, to jaką zakupić? wiem , że są dwa modele: kierunkowa i jakaś druga (nie pamiętam nazwy)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: "Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: Jaco »

walt54 pisze:Poprzedzone jest to wyskakującym komunikatem "Kabel sieciowy jest odłączony".
Ten komunikat może dotyczyć raczej tylko karty sieciowej połączenia lokalnego. Nigdy nie spotkałem się z określeniem dla modemu GSM z podanym komunikatem. Masz może jakiś router do tego? Ponadto taki komunikat może świadczyć o uszkodzeniu karty sieciowej lub kabla LAN.
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9567
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: "Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: key »

Jaco pisze: Nigdy nie spotkałem się z określeniem dla modemu GSM z podanym komunikatem.
Pojawia sie gdy tracisz polaczenie a modem skonfigurowany jest w trybie NDIS. Podobnie jest zreszta w przypadku innych wirtualnych kart sieciowych, n.p. VPN.
walt54 pisze: Czy ktoś może mi coś doradzić w takiej sytuacji?
Sprobowac przestawic modem w tryb RAS.
Nie pomagam na PW.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: "Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: YaHooo »

walt54 pisze:Co mogę zrobić aby usunąć ten problem z rozłączaniem?
A może ten problem jest związany ze zbyt słabym zasięgiem? Ewentualnie jeszcze coś nie tak z zasilaniem modemu.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
walt54
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2011-07-27, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: walt54 »

Cześć
Jaco pisze:Ten komunikat może dotyczyć raczej tylko karty sieciowej połączenia lokalnego. Nigdy nie spotkałem się z określeniem dla modemu GSM z podanym komunikatem. Masz może jakiś router do tego? Ponadto taki komunikat może świadczyć o uszkodzeniu karty sieciowej lub kabla LAN.
Nie, nie mam routera
key pisze: Sprobowac przestawic modem w tryb RAS.
Napisz proszę, jak się przestawiam modem na tryb RAS? Przestawienie może wpłynąć na działanie internetu?
YaHooo pisze:A może ten problem jest związany ze zbyt słabym zasięgiem? Ewentualnie jeszcze coś nie tak z zasilaniem modemu.
Mam dwa nowe modemy. Dlatego raczej nie jest to winą modemów (99,999% ;) )

Możecie jeszcze napisać coś nt anteny do modemu (E173 kupiony w salonie plusa). Czy usprawni ona działanie neta (centrum warszawy)?

Iplus działa mi stabilnie, problem jest tylko z rozłączaniem. Natomiast wczoraj dostałem zamówioną kartę orange free (6GB) i nie idzie w ogóle pracować na internecie z orange, ponieważ co chwilę przerywa (nie jest stabilny).
Czy orange na kartę tak kiepsko działa w stolicy? Może można jakoś zaradzić na poprawienie stabilności łącza?
Pozdro
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: "Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: Chris-Kr »

walt54 pisze:Od jakiegoś czasu często podczas pracy rozłącza mi się internet. Poprzedzone jest to wyskakującym komunikatem "Kabel sieciowy jest odłączony".
W aplikacji Iplus Manager dalej jestem połączony, ale internet nie działa.
Tak jak już napisał key, jeśli modem ustawiony jest w tryb NDIS, to taki komunikat pojawia się przy utracie połączenia 3G.
Iplus Manager widocznie nie zauważa utraty połączenia i dlatego pokazuje, że połączenie wciąż trwa.
Przypuszczam, że przyczyna leży po stronie operatora lub słabego sygnału.
Proponuję ściągnięcie programu Top_NetInfo i używanie go zamiast Iplus Managera, co powinno pozwolić zdiagnozować przyczynę problemów.
Oba programy mogą być zainstalowane na komputerze, natomiast istotne jest, żeby w danej chwili tylko jeden z nich był uruchomiony.
Tutaj dowiesz się prawie wszystkiego na temat tego programu: http://wiki.bez-kabli.pl/index.php?title=Top_NetInfo_-_FAQ
Krzysztof
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: "Kabel sieciowy jest odłączony"

Post autor: YaHooo »

walt54 pisze: Mam dwa nowe modemy. Dlatego raczej nie jest to winą modemów (99,999% ;) )
To raczej eliminuje problem modemu.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
ODPOWIEDZ