Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Moderator: Moderatorzy
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-08-18, 22:39
- Lokalizacja: Polkowice
Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Bardzo jestem zadowolony z internetu LTE w Plusie, ale denerwuje mnie jedna rzecz - modem, który przestał działać mi już drugi raz (pierwszy raz - tutaj) i to co ciekawe po dokładnie takim samym czasie co za pierwszym razem, tj. 1 miesiąc i 6 dni. Ale to nie byłby problem, gdyby nie to, że czas oczekiwania na wymianę modemu wyniósł przy pierwszym razie ponad 3 tygodnie, nie dostając w zamian nawet jakiegoś modemu zastępczego (już nawet nie musiałby być z obsługą LTE). Czyli krótko mówiąc: płać i płacz. Modem mógłby mi się psuć nawet co tydzień, ale żeby wymiana była od ręki lub ewentualnie po 1-2 dniach. Czy naprawdę w salonach nie mogą wydać od razu nowego modemu (nie sądzę, aby im brakowało tych E398, w szczególności tam gdzie jest zasięg LTE), tylko musi to zrobić serwis? Przecież i tak jest to wada nienaprawialna, więc serwis z tym nic nie zdziała.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Bez opinii serwisu operator nie da Ci nowego modemu. Niestety takie są procedury i tego nie przeskoczysz.Kamil1000 pisze:Czy naprawdę w salonach nie mogą wydać od razu nowego modemu (nie sądzę, aby im brakowało tych E398, w szczególności tam gdzie jest zasięg LTE), tylko musi to zrobić serwis?
A co do płacenia za okres gdy nie miałeś modemu powinieneś domagać się zwrotu abonamentu w wysokości 1/30 abonamentu który płacisz za każdy dzień bez dostępu do internetu.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Nie ma podstawy. Przerabiałem to. Formalnie usługa dalej jest świadczona bo modem oddaje się bez karty SIM. Urządzenie i usługa to w praktyce dwie oddziele sprawy. Jakby autoryzacja odbywała się po ID urządzenia (jak np. w Sferii) wtedy faktycznie można by było i była by podstawa do obniżki abonamentu.YaHooo pisze: A co do płacenia za okres gdy nie miałeś modemu powinieneś domagać się zwrotu abonamentu w wysokości 1/30 abonamentu który płacisz za każdy dzień bez dostępu do internetu.
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1620
- Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Do trzech razy sztuka, potem znowu będziesz mógł odliczać do crashu
A tak na serio to nic nie zrobisz, lepiej wysyłać bezpośrednio na serwis przez door-to-door (Regenersis to chyba serwisuje choć pewności nie mam) a co do modemu to ja się dziwie że on się nie topi - podczas pracy na LTE jest tak gorący że nie da się go dotknąć nawet na sekundę...

No niestety. Formalnie przy podpisaniu umowy na taki internet zawierasz umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnch oraz osobno umowę kupna-sprzedaży (z udzieloną ulgą oczywiście).Nie ma podstawy. Przerabiałem to. Formalnie usługa dalej jest świadczona bo modem oddaje się bez karty SIM. Urządzenie i usługa to w praktyce dwie oddziele sprawy. Jakby autoryzacja odbywała się po ID urządzenia (jak np. w Sferii) wtedy faktycznie można by było i była by podstawa do obniżki abonamentu.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-08-18, 22:39
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Ale dziwi mnie to, że drugi raz mam tak samo uszkodzony modem i to po dokładnie takim samym czasie. Z tego co słyszałem w salonie przy pierwszym razie, to jest to u nich pierwszy przypadek reklamacji Huawei'a E398, mimo, że zainteresowanie LTE jest duże.
[ Dodano: 2012-05-29, 07:20 ]
[ Dodano: 2012-05-29, 07:20 ]
Tak, Regenersis, bo dostałem od nich jakiś papierek.Maciek764 pisze:Regenersis to chyba serwisuje choć pewności nie mam
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
To rzeczywiście kiepska sprawa. Ale zawsze można próbować domagać się modemu zastępczego.Nie ma podstawy. Przerabiałem to. Formalnie usługa dalej jest świadczona bo modem oddaje się bez karty SIM. Urządzenie i usługa to w praktyce dwie oddziele sprawy. Jakby autoryzacja odbywała się po ID urządzenia (jak np. w Sferii) wtedy faktycznie można by było i była by podstawa do obniżki abonamentu.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Dobra wola punku, w którym się oddaje. Zazwyczaj nie mają, albo wszystkie rozdane.
Taką samą sytuację mam w Nokii. Już 5 raz C5 będzie szła do naprawy. Nikt mi nie dawał i nie da telefonu zastępczego a ilość napraw jest nieograniczona.
Taką samą sytuację mam w Nokii. Już 5 raz C5 będzie szła do naprawy. Nikt mi nie dawał i nie da telefonu zastępczego a ilość napraw jest nieograniczona.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26431
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
No to powołaj się na "niezgodność towaru z umową" a nie na gwarancję.ja.michal pisze: a ilość napraw jest nieograniczona
Nie pomagam na PW!
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Niestety taka prawda. Jednak spytać nie zaszkodzi.ja.michal pisze:Dobra wola punku, w którym się oddaje. Zazwyczaj nie mają, albo wszystkie rozdane.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
wojteks, tak zrobię. Ostatni raz zaniosę do serwisu. Jeśli ponownie będzie lipa to niezgodność.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-08-18, 22:39
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Przepraszam za zamieszanie. Problem z działaniem modemu był inny. Otóż miałem... niezapłacony rachunek
. A ponieważ tym razem nie zadałem sobie już trudu sprawdzenia modemu z inną kartą, to tak właśnie założyłem, że się mi znowu modem zepsuł. Swoją drogą:
1) Wiedziałem o niezapłaconym rachunku, ale na Plus Online do wczoraj widniała informacja, że połączenia wychodzące zostaną zablokowane 11 czerwca. Od wczoraj widniała natomiast informacja, że dostęp do usług został zablokowany.
2) Nie sądziłem, że tak może się objawiać blokada usług, ponieważ ja nie byłem w stanie się w ogóle połączyć z siecią, a chyba powinno dać się połączyć.
3) Wiem, że w Dialogu oraz T-Mobile, przy niepłaceniu abonamentu jedynie zwalnia prędkość internetu do podobnej, jak przy przekroczeniu limitu, więc z tą blokadą dostępu do usługi to dla mnie duże zaskoczenie.
![:]](./images/smilies/splash.gif)
1) Wiedziałem o niezapłaconym rachunku, ale na Plus Online do wczoraj widniała informacja, że połączenia wychodzące zostaną zablokowane 11 czerwca. Od wczoraj widniała natomiast informacja, że dostęp do usług został zablokowany.
2) Nie sądziłem, że tak może się objawiać blokada usług, ponieważ ja nie byłem w stanie się w ogóle połączyć z siecią, a chyba powinno dać się połączyć.
3) Wiem, że w Dialogu oraz T-Mobile, przy niepłaceniu abonamentu jedynie zwalnia prędkość internetu do podobnej, jak przy przekroczeniu limitu, więc z tą blokadą dostępu do usługi to dla mnie duże zaskoczenie.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
No cóż, lepiej zapłacić późno niż wcalePrzepraszam za zamieszanie. Problem z działaniem modemu był inny. Otóż miałem... niezapłacony rachunek.

A dla mnie to jednak zaskoczenie, że bez płacenia rachunku internet zwalniaKamil1000 pisze:Wiem, że w Dialogu oraz T-Mobile, przy niepłaceniu abonamentu jedynie zwalnia prędkość internetu do podobnej, jak przy przekroczeniu limitu, więc z tą blokadą dostępu do usługi to dla mnie duże zaskocze

Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Pierwsze słyszę o zwolnieniu prędkości w przypadku niepłacenia rachunków. Po wykorzystaniu GB w abonamencie owszem. Niepłacenie rachunku zawsze skutkuje wyłączeniem dostępu (po określonym czasie i procedurach).
Miałem Erę, Plusa, teraz mam Playa i Orange. Wszędzie wyłączają jak nie ma opłaconych rachunków.
Miałem Erę, Plusa, teraz mam Playa i Orange. Wszędzie wyłączają jak nie ma opłaconych rachunków.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-08-18, 22:39
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Co do Dialogu, to proszę bardzo:
I widziałem na własne oczy u kolegi łącze z Dialogu działające właśnie z prędkością około 20-30 Kb/s (było nieco gorzej niż w Plusie na lejku) z powodu nieopłacenia abonamentu. Natomiast co do T-Mobile, to:
Tu chyba jasno jest to wyrażone
.
Źródło: http://dialog.pl/sites/default/files/20 ... ulamin.pdfRozdział 6, § 18
3. W przypadku, gdy Abonent opóźnia płatność należności za wykonanie usług przez co najmniej jeden Okres Rozliczeniowy, po uprzednim wezwaniu do uregulowania przeterminowanej należności, DIALOG ma prawo podjąć działania mające na celu odzyskanie należności. W tym celu DIALOG może ograniczyć (w szczególności poprzez ograniczenie dostępu do usługi lub funkcjonalności usługi), a następnie wyłączyć świadczenie usług.
I widziałem na własne oczy u kolegi łącze z Dialogu działające właśnie z prędkością około 20-30 Kb/s (było nieco gorzej niż w Plusie na lejku) z powodu nieopłacenia abonamentu. Natomiast co do T-Mobile, to:
Źródło: https://www.t-mobile.pl/r/repo1/documen ... zeniem.pdfW przypadku, gdy opóźnienie Abonenta w zapłacie przekracza 7 dni, Operator, po wysłaniu do Abonenta informacji SMS, e-mailem, listem lub po uprzedzeniu go w inny sposób, ma prawo ograniczyć prędkość transmisji danych w ten sposób, że nie będzie ona wyższa niż 16 kb/s oraz zawiesić możliwość korzystania z usługi roamingu, które wynikają z Umowy lub Umów.
Tu chyba jasno jest to wyrażone

Ostatnio zmieniony 2012-05-31, 19:23 przez Kamil1000, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Ciekawe. Nie spotkałem się z tym. Dialogu nie miałem więc w ogóle się nie wypowiem. Opcja w T-Mobile to chyba wprowadzona dopiero po rebrandingu. Mi jako Era Blueconnect wyłączyli dostęp całkowicie. Oczywiście najpierw 3 miesiące czekali.
Potem zablokowali i na drugi dzień po opłaceniu odblokowali.
Tylko to jest regulamin promocji czy RŚUT?
Zwyczajnie ciekawy jestem.

Tylko to jest regulamin promocji czy RŚUT?
Zwyczajnie ciekawy jestem.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-08-18, 22:39
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Regulamin promocji, bo coś nie mogę odnaleźć regulaminu świadczenia usług dla blueconnecta.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Huawei E398 padł... znowu po 1 miesiącu i 6 dniach
Czyli promocja. To co innego RŚUT jest tylko jeden, no dwa. Dla abonentów i dla użytkowników (prepaid).