Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
zuchhh
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-20, 00:04
Lokalizacja: Tarnów

Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: zuchhh »

Witam,

Wczoraj nabyłem modem Huawei e173u-2 brandowany dla brytyjskiej sieci O2. Włożyłem do niego moją kartę sim z orange - nowe orange go, wcześniej zakupiłem pakiet internetowy. Wszystko ładnie się zainstalowało, w connection managerze dodałem nowy profil zgodny z ustawieniami ze strony orange. Spróbowałem się połączyć i niestety nie udało się, po kilku próbach w końcu połączył się, modem świecił na zielono, pisało połączono, "brak dostępu do sieci".

Najpierw zainstalowałem Mobile Partner'a "MP win 16.002.15.04.120 beta" od lesia niestety sytuacja się powtórzyła. Odinstalowałem, wgrałem do modemu MOBILE PARTNER 16.001.06.01.501.1, zainstalowałem ponownie modem i dalej nic. Spróbowałem połączyć się przy pomocy "top_netinfo" - konfigurację przeprowadziłem zgodnie z opisem na forum, efekt bez zmian.

Próbowałem na 2 komputerach, win 7 i win xp, na obu sytuacja taka sama.

Włożyłem inną kartę, też z orange i internet zadziałał (druga karta nie ma wykupionego pakietu internetowego). Czy jest możliwa wina karty ? Fakt, moja jest dość sfatygowana, ma z 7 lat ale chyba to nie powinno mieć aż takiego wpływu.
Zmiana firmware pomoże? czy może kontakt z BOK orange ?
ps. docelowo modem ma działać z aero2

Proszę o pomoc..

Kod: Zaznacz cały

Nazwa urządzenia: E173
Port aplikacji: COM5
Nr seryjny: Nieznane

Wersja Hardware: CD1E153M
Wersja Firmware: 11.126.16.04.405
Wersja oprogramowania: 16.001.06.01.501

tak wygląda sytuacja:
Obrazek
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: YaHooo »

zuchhh ale modem się loguje do sieci? Być może trzeba ręcznie ustawić adresy serwerów DNS. Sprawdź czy takie pingi idą:

Kod: Zaznacz cały

ping google.pl

Kod: Zaznacz cały

ping 173.194.35.151
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
zuchhh
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-20, 00:04
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: zuchhh »

Chyba się loguje do sieci, najdziwniejsze jest to, że z jedną kartą działa, a z drugą nie. Obie są z orange. Ustawiłem ręcznie dns i tak samo nic, ping również nie idzie.

poniżej diagnostyka z MP

Kod: Zaznacz cały

SIM/USIM
Numer IMSI: 260038330288321
Własny numer (MSISDN): xxxxxxxxx
Wiadomości w SIM/USIM: 0 / 30
Kontaktów w SIM/USIM: 158 / 230
Nr centrum wiadomości: +48501200777
Status kodu PIN: Gotowy
ICCID: 8948030528302883216F

Status sieci
Nazwa sieci: Orange
Typ sieci: HSPA
Siła sygnału: 7, 99
RSSI: -99dBm
RSQUAL(BER): 99
RSCP: -100
Ec/Io: -5
Ec/No: not implement
Cell ID:  D191
LAC Code:  6978
CS rejestracja sieci: Zarejestrowano
PS rejestracja sieci: Zarejestrowano
PS załącznik sieci: Załączony
Adres IP: 37.225.202.97
Serwer DNS: 

Ustawienia sieci
APN: internet
Tryb wyboru sieci: Automatyczna
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: YaHooo »

zuchhh pisze:najdziwniejsze jest to, że z jedną kartą działa, a z drugą nie
To może jakiś problem z daną kartą SIM?
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
zuchhh
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-20, 00:04
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: zuchhh »

wszystko na to wskazuje, włożyłem moją kartę do innego modemu i problem ten sam. Za to ten e173 sprawdziłem z kolejnymi dwoma kartami (obie orange) i jedna działa, druga nie. Pozostało mi chyba skontaktować się z BOK.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: YaHooo »

zuchhh pisze:Pozostało mi chyba skontaktować się z BOK.
Prościej będzie iść do salonu, opowiedzieć jaka jest sytuacja i zażądać wymiany karty SIM na nową.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Awatar użytkownika
Orange Ekspert
Pracownik operatora
Posty: 263
Rejestracja: 2012-05-31, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: Orange Ekspert »

Witam, jestem pracownikiem Orange i chętnie pomogę w wyjaśnieniu Twojej sprawy. Jeśli problem nadal występuje skorzystaj z formularza na naszym oficjalnym profilu Orange Polska na Facebooku http://www.facebook.com/orangepolska?sk ... 9028851067 i prześlij numer którego sprawa dotyczy. Będę mógł sprawdzić działanie usług na Twoim numerze i przekazać więcej wskazówek. W treści zgłoszenia podaj również link do tego wątku.


Pozdrawiam
Tomek
zuchhh
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-20, 00:04
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: zuchhh »

Orange Ekspert pisze:Witam, jestem pracownikiem Orange i chętnie pomogę w wyjaśnieniu Twojej sprawy. Jeśli problem nadal występuje skorzystaj z formularza na naszym oficjalnym profilu Orange Polska na Facebooku http://www.facebook.com/orangepolska?sk ... 9028851067 i prześlij numer którego sprawa dotyczy. Będę mógł sprawdzić działanie usług na Twoim numerze i przekazać więcej wskazówek. W treści zgłoszenia podaj również link do tego wątku.


Pozdrawiam
Tomek
Zgłosiłem sprawę do Biura Obsługi Klienta, zadzwonili do mnie i wszystkie usługi są dostępne. Polecono mi udać się do salonu sprzedaży aby wykonać test karty sim. Odwiedziłem salon położony najbliżej mnie jednak nie mieli testera i odesłali mnie do innego, jeszcze nie znalazłem czasu aby tam się udać.

[ Dodano: 2012-07-03, 17:00 ]
Wymieniłem kartę sim, bo pani w salonie powiedziała, że stara nie jest 3G. Niestety problem nie ustąpił.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: YaHooo »

zuchhh pisze:że stara nie jest 3G.
Trochę nie trafione stwierdzenie. Ja na zwykłej karcie SIM sprzed ponad 7 lat mogłem się łączyć po 3G. W takim razie nie mam pojęcia co może być nie tak...
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: Chris-Kr »

zuchhh pisze:Wczoraj nabyłem modem Huawei e173u-2 brandowany dla brytyjskiej sieci O2.

Kod: Zaznacz cały

[...]
Wersja Firmware: 11.126.16.04.405
[...]
Najbardziej podejrzane jest firmware, zapewne jest brandowane dla O2 i prawdopodobnie dlatego nie z każdą kartą SIM chce współpracować.
Np. modem Huawei E173u-2 z Play ma firmware 11.126.83.00.264 i najlepiej by było, gdybyś gdzieś zdobył tę wersję firmware i wczytał sobie (oczywiście robisz to na własna odpowiedzialność!).
Zanim zmienisz firmware, dla pewności powinieneś sprawdzić, czy to przypadkiem Mobile Partner nie blokuje współpracy z innymi kartami (mało prawdopodobne, ale dla pewności warto sprawdzić).
W tym celu otwierasz plik C:\Program Files\Mobile Partner\SysConfig.dat i sprawdzasz segment oznaczony jako [customize].
Powinien wyglądać tak:

Kod: Zaznacz cały

[customize]
operator=common
simtype=SIM/USIM
uimtype=UIM 
Jeśli zamiast
operator=common
masz coś innego (np. operator=O2_C40) to ten wpis blokuje współpracę z kartami innych operatorów.
Krzysztof
zuchhh
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-20, 00:04
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: zuchhh »

Sprawdziłem w MP i mam

Kod: Zaznacz cały

[customize] 
operator=common 
simtype=SIM/USIM 
uimtype=UIM
szukałem tego firmware 11.126.83.00.264 i niestety nie znalazłem. Może ktoś posiada i się podzieli albo zaproponuje inne sprawdzone ?
czy wgranie firmware z Play spowoduje założenie simlocka ?
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: Chris-Kr »

zuchhh pisze:czy wgranie firmware z Play spowoduje założenie simlocka ?
Modemy z Play są bez simlocka.
Krzysztof
Awatar użytkownika
lesiolo
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2010-09-28, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z e173u-2 w Orange - Brak dostępu do sieci

Post autor: lesiolo »

zuchhh pisze:Może ktoś posiada i się podzieli albo zaproponuje inne sprawdzone ?
E173 Update 11.126.85.00.209 B427 jest na chomiku link w podpisie
Modemy GSM / Firmware Huawei / E173
ODPOWIEDZ