Codzienna przerwa na potrzeby billing
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2011-02-16, 20:58
- Lokalizacja: Wisła
Codzienna przerwa na potrzeby billing
Dzień dobry,
jak wiadomo modem musi się* codziennie wyłączyć żeby operator zliczył transfery do billingu. Żeby nie odbywało się to o porze która mogłaby być dokuczliwa, ustawiłem w routerze do którego wpięty jest na stałe (poprzez huba z zasilaniem) modem codzienny restart routera w nocy kiedy nie korzysta nikt z internetu. Pięknie to działało i na bilingu widać było zliczanie zawsze o tej samej godzinie.
Gdy zmieniłem modem na Huawei E398 nagle okazało się, że mimo iż router restartuje się co noc, to modem się dodatkowo wyłącza po południu zawsze o tej samej porze. Dodatkowo w bilingu nie widać nocnego wyłączenia, a tylko to popołudniowe.
Czy modem LTE ma większą bezwładność niż poprzedni modem UMTS i może "nie zauważyć" że router się zrestartował i w związku z tym operator wymusza dodatkowe wyłączenie ?
Z góry dziękuję za wsparcie.
* - niektórzy mówią że nie musi, ale np. Polsat ma taki zwyczaj, jeśli się nie mylę.
jak wiadomo modem musi się* codziennie wyłączyć żeby operator zliczył transfery do billingu. Żeby nie odbywało się to o porze która mogłaby być dokuczliwa, ustawiłem w routerze do którego wpięty jest na stałe (poprzez huba z zasilaniem) modem codzienny restart routera w nocy kiedy nie korzysta nikt z internetu. Pięknie to działało i na bilingu widać było zliczanie zawsze o tej samej godzinie.
Gdy zmieniłem modem na Huawei E398 nagle okazało się, że mimo iż router restartuje się co noc, to modem się dodatkowo wyłącza po południu zawsze o tej samej porze. Dodatkowo w bilingu nie widać nocnego wyłączenia, a tylko to popołudniowe.
Czy modem LTE ma większą bezwładność niż poprzedni modem UMTS i może "nie zauważyć" że router się zrestartował i w związku z tym operator wymusza dodatkowe wyłączenie ?
Z góry dziękuję za wsparcie.
* - niektórzy mówią że nie musi, ale np. Polsat ma taki zwyczaj, jeśli się nie mylę.
Ostatnio zmieniony 2013-08-22, 14:08 przez S_beast, łącznie zmieniany 1 raz.
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Czasami mam sesję aktywną po kilkadziesiąt godzin i nie zauważyłem żeby modem się rozłączał czy resetowałS_beast pisze:modem musi sie codziennie wyłączyć
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2011-02-16, 20:58
- Lokalizacja: Wisła
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Panie Andrzeju poważnie > 24h?
U mnie w bilingu jest tak:
2013.08.21 17:19:02
2013.08.20 17:19:02
2013.08.19 17:19:02
2013.08.18 17:19:01
2013.08.17 17:19:02
U mnie w bilingu jest tak:
2013.08.21 17:19:02
2013.08.20 17:19:02
2013.08.19 17:19:02
2013.08.18 17:19:01
2013.08.17 17:19:02
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Dawno już nie utrzymywałem długich sesji ale dziś to sprawdzęS_beast pisze:Panie Andrzeju poważnie > 24h?
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Trochę dziwne jak dla mnie. Bo popatrz na taką sytuację. Masz bardzo dobry zasię, zabezpieczasz się tak aby na pewno modem nie stracił połączenia. Robisz 1 sesję na miesiąc i możesz ciągnąć ponad limit. A na to operator by sobie nie pozwolił, bo to prosta droga do ciągnięcia ponad limit. W Plusie kiedyś, kiedyś dawno temu było to możliwe. Ale teraz już nie.S_beast pisze:niektórzy mówią że nie musi, ale np. Polsat ma taki zwyczaj, jeśli się nie mylę.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2011-02-16, 20:58
- Lokalizacja: Wisła
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Niektórzy pewnie nie wiedza co mówią, bo inna sprawa mieć podłączony cały czas modem do komputera lub routera i mówić że się było podłączonym cały czas, a inna mieć podgląd logów, które pokazują ewidentnie, że jednak w którymś momencie na kilka sekund bądź dłużej modem się jednak rozłączył.
Ciekawsza sprawa robi się jak można podglądnąć kilkudniowe zapisy i wychodzi, że jednak dzieje się to co 24h z dokładnością do kilku sekund.
Tymczasowo wypnę modem z huba, bo być może dostęp do zasilania niezależnego od routera powoduje, że "czuje się wolny" i może robić co chce i kiedy chce.
Ciekawsza sprawa robi się jak można podglądnąć kilkudniowe zapisy i wychodzi, że jednak dzieje się to co 24h z dokładnością do kilku sekund.
Tymczasowo wypnę modem z huba, bo być może dostęp do zasilania niezależnego od routera powoduje, że "czuje się wolny" i może robić co chce i kiedy chce.
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Wydaje mi się że operator monitoruje/zlicza transfer na bieżąco Dowodem na to jest przerwanie dostępu do neta po przekroczeniu limitu o różnych porach dnia Gdyby operator zliczał o jednej porze to tylko o tej porze mógłby blokować net a tak na pewno nie jest
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2011-02-16, 20:58
- Lokalizacja: Wisła
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Jestem już po pierwszym dniu testowania bezpośredniego podłączenia modemu do routera bez pomocy huba i wyłączył się jak chciałem w nocy, za to nie wyłączył się po 17, po raz pierwszy od kliku dni. Nie wiem jak inni operatorzy, ale ja testowałem to na dwu modemach w Cyfrowym Polsacie i on wg danych które posiadam potrzebuje tego wyłączenia co dobę.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Jestem ciekaw, dlaczego wypowiadasz się tak autorytatywnie. Jesteś od operatora, czy masz może tam jakieś wejcśia? Podaliśmy Ci razem z Andrzejz78 powody dlaczego tak być nie może.S_beast pisze:Niektórzy pewnie nie wiedza co mówią,
I to nawet podczas aktywnego połączenia z internetem.Andrzejz78 pisze:Dowodem na to jest przerwanie dostępu do neta po przekroczeniu limitu o różnych porach dnia
Tylko inna sprawa to zapis do logów które mogą użytkownicy odczytywać. A inna sprawa liczenie limitu na potrzeby wewnętrzne systemu. Oczywistym jest, że zapis do bazy danych po każdym pobranym bajcie dla każdego aktywnego klienta zajeździł by system raz dwa. Dlatego zapis do logów następuje np co minutę, czy nawet na końcu sesji. Ale system musi wiedzieć na bieżąco jakie ma użytkownik zużycie danych. Po to aby w dowolnym momencie mógł nałożyć limit, czy zacząć naliczać dodatkową opłatę za przekroczony limit. Sprawdź czy jak przekroczysz limit ale się nie rozłączysz to nie spadnie Ci prędkość pobierania. Sądzę, że będziesz miał niespodziankęS_beast pisze:Nie wiem jak inni operatorzy, ale ja testowałem to na dwu modemach w Cyfrowym Polsacie i on wg danych które posiadam potrzebuje tego wyłączenia co dobę.

Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2011-02-16, 20:58
- Lokalizacja: Wisła
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
To nie ja jestem autorytatywny, ale osoby które mogą chcieć polemizować nie mając ku temu argumentów. Przepraszam jeśli tak to zabrzmiało, ale podałem tylko prawdopodobną graniczącą z pewnością sytuację, gdy z jednej strony wypowiada się osoba, która ma dane "na oko", a z drugiej ta z logami.YaHooo pisze:Jestem ciekaw, dlaczego wypowiadasz się tak autorytatywnie. Jesteś od operatora, czy masz może tam jakieś wejcśia? Podaliśmy Ci razem z Andrzejz78 powody dlaczego tak być nie może.
Powołałem się na potrzebę rozłączenia do bilingu, bo nie przychodzi mi do głowy (wiedzę mam ograniczoną) inny powód dla którego operator mógłby mi co 24h rozłączać połączenie. Fakt faktem, CP tak mi robi, na dwu różnych kartach SIM i na dwu różnych modemach, ale nie odrzucam za niemożliwe przypadku gdyby komuś innemu z CP tak się nie zdarzało.

Muszę zweryfikować teraz przez kilka dni stabilność pracy modemu zasilanego bez pośrednictwa huba, ale jak widać nie zawsze hub jest rozwiązaniem problemów. Czasami jest ich powodem.
W CP przekroczenie limitu transferu skutkuje rozpoczęciem naliczania dalszego transferu wg odrębnej stawki, lub wyłączeniem kompletnie internetu gdy tak ustali się podczas podpisywania umowy.
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2013-08-24, 15:35 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2013-08-24, 14:35 przez S_beast, łącznie zmieniany 1 raz.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
S_beast no 

A sprawdziłeś może czy po tym rozłączeniu się masz inny adres IP? Trzeba by sprawdzić jaki jest czas dzierżawy adresu IP, być może te rozłączenie jest właśnie związane z tym, że IP jest przydzielany na 24h.S_beast pisze:Powołałem się na potrzebę rozłączenia do bilingu, bo nie przychodzi mi do głowy (wiedzę mam ograniczoną) inny powód dla którego operator mógłby mi co 24h rozłączać połączenie.
Raczej mało możliwe, ale kto tam wie. Być może to jest zależne od rejonu, ale niekoniecznie musi tak być.S_beast pisze:Fakt faktem, CP tak mi robi, na dwu różnych kartach SIM i na dwu różnych modemach, ale nie odrzucam za niemożliwe przypadku gdyby komuś innemu z CP tak się nie zdarzało.
Właśnie dlatego napisałem o tym, że jednak operator powinien znać zawsze wartość transferu w ciągu okresu rozliczeniowego. Jeśli by to się działo co 24h to można by było sobie przez cały dzień pociągnąć ponad limit. A z doświadczenia wiadomo, że cięcie prędkości czy też naliczanie kasy za nadmiarowe dane są z chirurgiczną dokładnością wykonywane...S_beast pisze:W CP przekroczenie limitu transferu skutkuje rozpoczęciem naliczania dalszego transferu wg odrębnej stawki, lub wyłączeniem kompletnie internetu gdy tak ustali się podczas podpisywania umowy.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 9567
- Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
- Lokalizacja: Nürnberg
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
Zlicza na paczki - majac ustawiona maksymalna wielkosc jednej paczki. Przyklad z mojego biingu.Andrzejz78 pisze:Wydaje mi się że operator monitoruje/zlicza transfer na bieżąco
Kod: Zaznacz cały
01.08.2013 12:36:16 internet.de 536 KB 0,0000 €
01.08.2013 13:05:46 internet.de 4 MB 0,0000 €
01.08.2013 13:16:52 internet.de 4 MB 0,0000 €
01.08.2013 13:29:03 internet.de 4 MB 0,0000 €
01.08.2013 13:40:07 internet.de 4 MB 0,0000 €
01.08.2013 13:53:10 internet.de 3,99 MB 0,0000 €
01.08.2013 14:04:15 internet.de 4 MB 0,0000 €
01.08.2013 14:16:14 internet.de 3,99 MB 0,0000 €
01.08.2013 14:29:22 internet.de 4 MB 0,0000 €
01.08.2013 14:33:30 internet.de 57 KB 0,0000 €
Rozlaczanie co 24h ma inny powod - operator broni sie w ten sposob przed okupacja IP i stawianiem serwerow.YaHooo pisze:Jeśli by to się działo co 24h to można by było sobie przez cały dzień pociągnąć ponad limit.
Nie pomagam na PW.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
No to już wszystko jasne.key pisze: Zlicza na paczki - majac ustawiona maksymalna wielkosc jednej paczki. Przyklad z mojego biingu.
W sumie racja. Chociaż np. w Plusie nie zaobserwowałem takiego rozłączania. Ale tu z kolei nie mam "pełnego" zewnętrznego IP dostępnego z zewnątrz, więc serwera nie mogę postawić.key pisze: Rozlaczanie co 24h ma inny powod - operator broni sie w ten sposob przed okupacja IP i stawianiem serwerow.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
- Andrzejz78
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Codzienna przerwa na potrzeby billing
U mnie sesja trwa już drugą dobę bez sekundy przerwania Adres IP ciągle jest taki

