Internet-laptop-PC

Pozostałe kwestie techniczne (sprzętowe i programowe) dotyczące internetu radiowego - np. konfiguracja firewalli, antywirusów, przeglądarek internetowych.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
mbola
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2007-05-16, 12:23
Lokalizacja: Warszawa

Internet-laptop-PC

Post autor: mbola »

Witam.
Mam nadzieje, że w dobrym dziale.
Opis:
Merlin 870 (Orange) podłączony do lapka. Obok stoi PC.
Co bym chciał:
Kiedy jest włączony lapek i działa na nim net, PC miał dostęp do zasobów internetu.
Pytania:
Jak to zrobić? Jak zrobić aby lapek działał (miał włączony net) a druga osoba siedzi na PC i też ma net (dzięki lapkowi)?

Opis tego co się dowiedziałem:
Pan w sklepie powiedział, że się tak nie da...postukałem się w głowę...no bo na jakiej zasadzie działają sieci komputerowe??? No ale ok jestem laik. Zasięgnąłem wiedzy i jestem prawie pewien, że pan w sklepie mnie nie zrozumiał.
1*Wychodzi na to, że najłatwiej to kupuje kabel scrosowany (czy jak mu tam) łącze kompy i na lapku udostępniam w kreatorze połączenia niejakie zasoby internetu.
2* Chce bezprzewodowo:
Kupuje do PC karte sieciową bezprzewodową i działam na zasadzie Acses Pointa.
3*Bezprzewodowo:
Karta sieciowa do PC i wsio działa przez router i teraz zagwostka

http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t ... na+novatel

Moje pytania ostateczne:
1)Główne pytanie oczywiście to jak najlepiej połączyć PC do lapka z netem aby oba kompy mogły korzystać z netu w jednym momencie?
2)Czy 2* ma racje bytu?
3)Czy jest router taki, że: podłączam do niego modem merlina 870 i teraz niezależnie lapek i PC sobie korzystają z netu? Podałem link, niby jest, ale jak to działa?
1234kqpr6

Re: Internet-laptop-PC

Post autor: 1234kqpr6 »

1. Najlepiej kablem skrosowanym, prosta konfiguracja i same zalety :) sam z tego rozwiązania korzystam.
2. Oczywiście, że się da, działa to na takiej samej zasadzie jak połączenie przez kabel tylko bezprzewodowo.