Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek314
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2007-08-14, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: tomek314 »

Hej!

Powoli wyczerpują mi się pomysły, co może być źle. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, jak opisany poniżej?

Mieszkam w Warszawie na Mokotowie (Sielce). W kwietniu do swojego Thinkpada kupiłem kartę Option GT MAX (HSDPA). Na początku transfery były jak się patrzy: nawet i do 1.5 Mbit. Ale po miesiącu transmisja zaczęła się wieszać (trzeba było rozłączać i łączyć ponownie), aż w końcu zwisy minęły, za to prędkość teraz jest maksymalna 10-15 kB. Modem niby wskazuje HSDPA, ale transfery są dziadowskie.

W Plus-ie najpierw stwierdzili, że może to mój BTS - kazali sprawdzić w różnych innych miejscach Warszawy. Sprawdziłem - i wszędzie mam równie dziadowski transfer. Oddałem więc modem do serwisu - wrócił z adnotacją, że działa prawidłowo. Sprawdziłem - dalej działał dziadowsko. Oddałem więc powtórnie - oczywiście powtórnie wrócił z adnotacją, że jest sprawny.

Mam więc sobie transmisję 10 kB i chyba będę zmuszony rozwiązać umowę, zapłacić karę i zrezygnować z mobilności na rzecz Neostrady, bo przy 10-15 kB ciężko nawet obejrzeć filmik na Youtube. Czy nie ma dla mnie ratunku? :(

PS Włożyłem do laptopa kartę HSDPA znajomego (ale inny model no i usługodawcą była Idea) - transfer był szybki. Zreinstalowałem windę - nie pomogło.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: mar_kow »

...Rada to przede wszystkim zrezygnować z aplikacji managera iPlusa... Spowalnia strasznie transfery, wykonać czysty dial-up połączenia modemowego. Temat podejmowany kilkakrotnie na Forum... Są też obrazkowo przedstawione metody łączenia z siecią - wystarczy troszkę poszperać... A w Wawie nie powinno być problemów z szybkim transferem - jakieś kilkanaście dni temu byłem w Rembertowie - net śmigał aż miło prawie 2 Mb/s... Plus ostro podchodzi do przejścia na szybszy transfer 3,6 Mb/s...
...Poza tym dziwię się osobom które wykupują usługi z tak ograniczonym transferem gdy mają tyle możliwości za niewielkie pieniądze bez ograniczeń transferowych... Sam używam tej "mobilności" tylko w wersji pre-paid - w domu mam 2 łącza po 1,5 Mb/s za 40 zeta...
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: Ufo atakuje »

Poproś tego znajomego i sprawdź swój modem na jego laptopie. Jeśli nadal będzie źle, sprawdź na innej karcie SIM, np na Simdacie. Jeśli nadal będzie źle to na pewno wina modemu. Spróbuj wgrać nowsze oprogramowanie do niego.

PS. Przenoszę do działu "Modemy", bo na pewno nie jest to problem z siecią czy zasięgiem.
Awatar użytkownika
tomek314
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2007-08-14, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: tomek314 »

OK, dzięki - pokombinuję z wgraniem nowszego oprogramowania do modemu. Gorzej że na stronie Option każą podać nr imei, a że to modem kupiony w promocji w Plusie, to po podaniu imei wyświetla się komunikat, ze powinienem zgłosić się do operatora gsm po aktualizacje, bo Option nie oferuje updatów dla modemów rebrandowanych przez operatorów gsm...

Co do aplikacji iPlus-a: próbowałem zarówno iPlusa jak i od producenta (Mobility Managera) i tak samo wolno działało.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: mar_kow »

tomek314 pisze:...modem kupiony w promocji w Plusie, to po podaniu imei wyświetla się komunikat, ze powinienem zgłosić się do operatora gsm po aktualizacje
...To też powód żeby udać się do salonu po wsparcie techniczne... Umowa na dwa lata zobowiązuje również drugą stronę...
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: wlodus »

brales iplusa na firme czy prywatnie??
jezeli na firme to jest rozwiazanie...
jezeli prywatnie to <cenzura>
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
Awatar użytkownika
tomek314
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2007-08-14, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: tomek314 »

Iplusa brałem na firme - mam w umowie kare 1000 zł za zerwanie... Jakie rozwiązanie jest? Chętnie się dowiem. :)

Powoli wyczerpują mi się pomysły - może rzeczywiście coś jest z moim laptopem, ale w laptopie znajomego tak samo wolno to działa, no a jego własna karta (fakt że inna) działa szybko. Z kolei jego karta działa szybko i na moim laptopie. Może jednak trzeba pokombinować z tym firmwarem, choć pewnie będzie to oznaczać utratę gwarancji. Z drugiej jednak strony niewiele mam do stracenia... :(
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: wlodus »

teoretycznie mozesz sprobowac reklamowac modem ale na rekojmii albo niezgodnosci towaru z umowa...lepiej na rekojmii, zazwyczaj jest wymieniany sprzet na nowy...
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
Awatar użytkownika
tomek314
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2007-08-14, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: tomek314 »

No ale problem w tym, że dwa razy dawałem ten modem do serwisu - za każdym razem serwis stwierdzał, że "w warunkach serwisowych urządzenie działa prawidłowo". Ponieważ przyjmowaniem i wydawaniem sprzętu zajmują się osoby nietechniczne (sama naprawa dokonywana jest, z tego co mi powiedziano, wręcz w innym mieście), no to nawet z nimi nie pogadasz...
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: wlodus »

to proponuje zrobic tak
zadzwon do miejsca gdzie kupowales modem
dowiedz sie gdzie wysylaja sprzet (pewnie rr serwis radom)
i niech ci podadza autoryzowane seriwsy w twoim miescie...
zazwyczaj procz tych co sa wysylane jest kilka w miescie (w lodzi tak jest)
i udaj sie tam bezposrednio
jezeli to sie nie uda
podjedz do salonu glownego plusa w warszawie (sa dwa ale nie wiem na jakich to dziala zasadach)
i oni maja swoich informatykow na miejscu
niech ci go sprawdza...
twoim rozwiazaniem tez jest vobis oni sa partnerami plusa...
jezeli wyeliminujesz blad ze swojej strony (laptop oprogramowanie itd) to nie maja wyjscia a musza cos zrobic..
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
Awatar użytkownika
Darecky
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 675
Rejestracja: 2007-07-15, 14:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: Darecky »

salony firmowe plusa w wawie są na ulicy marynarkiej 11 i na alejach jerozolimskich (chyba 65/59 ale pisze z pamieci i nie wiem czy dobrze) to jest w samym centrum naprzeciwko centralnego dworca
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: wlodus »

no to adresy znasz wystarczy do nich pojechac z laptopem...
zerwanie umowy jest latwe ale pozniej jest wiele nieprzyjemnosci z nim zwiazanych...
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
Awatar użytkownika
tomek314
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2007-08-14, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: tomek314 »

Byłem w salonie - spuścili mnie na drzewo. W sprawie problemu z modemem odesłali do serwisu RR Serwis, w którym już dwa razy byłem.

No za zerwanie umowy są nieprzyjemności w postaci kary, dlatego jeszcze będę kombinował... :(
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Wolno działający iPlus - powoli się poddaję

Post autor: wlodus »

hej

rozmawialem z "twojej" sprawie z ludzmi z polkomtel i powinno wygladac to tak:
-napisz reklamacje do polkomtel (jest 30 dni na rozpatrzenie)
napisanie takiejh reklamacji spowoduje albo ze ktos do ciebie przyjedzie i to sprawdzi albo dostaniesz cos w zamian...

-ktos mi powiedzial ze nie powinienes sie zbyc z salonu glownego bo to oni sa na samej gorze dla zwyklego klienta i to oni powinni ci pomoc

JA PROPONUJE BARDZIEJ REKLAMACJE
nie baw sie z seriwsem skoro i tak wiesz co ci powiedza...
chyba ze pojedziesz do nich osobiscie neich zobacza jak to chodzi...
jezeli masz jakies pyt to pisz na pw
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
ODPOWIEDZ