[problem] Reklamacja

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu w technologii CDMA - Centertel (Orange Freedom PRO), Sferia, Nordisk, Plus (CDMA2000 1xEVDO itd.)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
m_dz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2009-06-07, 14:54
Lokalizacja: Suchedniów

[problem] Reklamacja

Post autor: m_dz »

Witam

Czy ktoś z Was składał reklamacje na działanie OFP? Np u mnie szybkość neta oscyluje w 17-20 kB/s od 6:00 do 1:00 później działa 160 kB/s. Czy jest szansa na jakąś reakcje ze strony orange lub obniżenie abonamentu?
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: Sundance_kid »

m_dz sprawdź umowę. Bo jeżeli masz zapis prędkość do to nic nie wskórasz.
kerr
Stały użytkownik forum
Posty: 78
Rejestracja: 2009-05-05, 16:32
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Reklamacja

Post autor: kerr »

m_dz w umowie jest wyraźnie napisane, że OFP osiąga prędkość do 1 Mbita więc nikt nie uwzględni ci żadnych reklamacji jeśli internet działa, szkoda czasu i nerwów. Poza tym jak niby mieli by to zrobić? Wyrzucić innych userów z twojego sektora? Jedyną realną nadzieją na poprawę prędkości jest uruchomienie przez Orange wszystkich trzech nośnych, a w przyszłości być może przejście na CDMA2000 EV-DO rev B lub nowszą wersję.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: bob »

kerr pisze:m_dz w umowie jest wyraźnie napisane, że OFP osiąga prędkość do 1 Mbita więc nikt nie uwzględni ci żadnych reklamacji jeśli internet działa, szkoda czasu i nerwów.
To co tam w regulaminie pisze to jedno a pewne definicje to drugie. Orange pisze:
Teraz możesz mieć internet domowy, nawet jeśli nie posiadasz linii telefonicznej. Korzystaj z radiowego szerokopasmowego internetu z prędkością do 1 Mb/s.
http://www.orange.pl/portal/map/map/int ... 7977282832

Dokument z Ministerstwa Transportu który przyznaje, że:
Poważnym wyzwaniem w Polsce jest to, że wciaż ponad 60% klientów korzysta z najniższej predkosci
oferowanej przez TP: 128 kbps. Jest to prędkość, która w praktyce nie oferuje możliwości, jakie
powinien zapewnić prawdziwy dostęp szerokopasmowy, co ma swój wyraz w tym, że w Europie
Zachodniej nie jest on wręcz uznawany za dostęp szerokopasmowy (minimalna predkość to 144 kbps).
http://www.ukie.gov.pl/HLP%5Cfiles.nsf/ ... D.pdf?Open

A więc pytanie czy jest jakaś wiążąca definicja internetu szerokopasmowego?
Jeśli nie to czy nie można się powołać na jakieś przepisy unijne?
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: Blido »

bob pisze:A więc pytanie czy jest jakaś wiążąca definicja internetu szerokopasmowego?
Niestety, w Polsce prawnie nie istnieje takie pojęcie jak internet szerokopasmowy, a wg większości polskich ISP łącze szerokopasmowe to każde łącze o prędkości transferu większej niż prędkość modemu analogowego :]
kerr
Stały użytkownik forum
Posty: 78
Rejestracja: 2009-05-05, 16:32
Lokalizacja: Mazowsze

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: kerr »

Blido pisze:Niestety, w Polsce prawnie nie istnieje takie pojęcie jak internet szerokopasmowy, a wg większości polskich ISP łącze szerokopasmowe to każde łącze o prędkości transferu większej niż prędkość modemu analogowego :]
I dlatego dostawcy internetu tak chętnie wykorzystują to określenie, ponieważ dobrze się kojarzy, a w rzeczywistości póki co jest to puste słowo nie zobowiązujące ich do niczego.
mimo87
Stały użytkownik forum
Posty: 65
Rejestracja: 2007-09-26, 00:07
Lokalizacja: Starogród/WWa

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: mimo87 »

A ja mam pytanie co do reklamacji:
Czy ktoś oddal modem na reklamacje z powodów tego jego zawieszania się i po niej chodzi już ok?? Czy wgrali nowszy soft??Ogólnie długo trwa taki proces i czy dostaje się modem zastępczy??
belchatowianin
Stały użytkownik forum
Posty: 56
Rejestracja: 2009-05-23, 15:35
Lokalizacja: Bełchatów

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: belchatowianin »

mimo87 pisze:A ja mam pytanie co do reklamacji:
Czy ktoś oddal modem na reklamacje z powodów tego jego zawieszania się i po niej chodzi już ok?? Czy wgrali nowszy soft??Ogólnie długo trwa taki proces i czy dostaje się modem zastępczy??
Dołączam się do pytania ;)
gorbi24
Użytkownik forum
Posty: 44
Rejestracja: 2009-02-24, 12:07
Lokalizacja: łódzkie

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: gorbi24 »

Ja dawałem do reklamacji ale dlatego że wifi nieraz nie działało i się zawieszał.Nie naprawiali tylko dali nowy. Czekałem 5 dni. Ten nowy też się czasami zawiesza i gubi zasięg.Te routery chyba wszystkie tak mają.Zastępczego nie dostaniesz chyba że ktoś zrezygnował i jeszcze nie oddali do Warszawy to wtedy może tak tylko ze trzeba rozmawiać z kierownikiem.Mi akurat udało się wziąć zastępczy jak reklamowałem w Bełchatowie.
belchatowianin
Stały użytkownik forum
Posty: 56
Rejestracja: 2009-05-23, 15:35
Lokalizacja: Bełchatów

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: belchatowianin »

To wieszanie sie rutera jest uciążliwe, i to bardzo. Nie wiadomo kiedy mu odbije :|, nieraz chodzi 5 dni pod rząd bez zwiechy, a nieraz wiesza się 5x w jednym dniu. Nie ma reguły :/
Awatar użytkownika
Oficer
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 320
Rejestracja: 2009-04-17, 17:35
Lokalizacja: Poland

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: Oficer »

Mi się nie zawiesza router :cwaniak: .Tyle że w południe przy ściąganiu czy graniu przecina czasami :/ .
belchatowianin
Stały użytkownik forum
Posty: 56
Rejestracja: 2009-05-23, 15:35
Lokalizacja: Bełchatów

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: belchatowianin »

Oficer pisze:Mi się nie zawiesza router :cwaniak: .Tyle że w południe przy ściąganiu czy graniu przecina czasami :/ .
co masz na myśli pisząc "przecina" :P ??
Awatar użytkownika
Oficer
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 320
Rejestracja: 2009-04-17, 17:35
Lokalizacja: Poland

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: Oficer »

Że się nie zacina i muszę wyłączać router wtedy będzie działać tylko mam tak że przy ściąganiu przetnie z 3sek dalej ściąga ale to tylko w dzień jak jest dużo ludzi . :P
dok
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2009-03-22, 19:27
Lokalizacja: Podlasie

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: dok »

Oddałem do serwisu router z powodu zawieszania się, "braku sieci".Serwis stwierdził poprawne działanie ,oprogramowanie pozostało te same. Problemy zaczęły ustępować po pewnym czasie, sądzę że poprawiono coś w nadajniku. Problem z wyjściem ze stanu uśpienia sporadyczny, jednak nadal jest.
Awatar użytkownika
Oficer
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 320
Rejestracja: 2009-04-17, 17:35
Lokalizacja: Poland

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: Oficer »

Noi co że usypia router przecież jak zaczniesz korzystać się włącza.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26175
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: wojteks »

Oficer pisze:Noi co że usypia router przecież jak zaczniesz korzystać się włącza.
Tak sobie piszesz żeby coś napisać?
To co napisałeś nie wnosi nic nowego do dyskusji.
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
Oficer
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 320
Rejestracja: 2009-04-17, 17:35
Lokalizacja: Poland

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: Oficer »

dok pisze:Problem z wyjściem ze stanu uśpienia sporadyczny, jednak nadal jest.
Przecież napisał dok ale to nie jest żaden problem router jest tak porostu ustawiony.

[ Komentarz dodany przez: wojteks: 2009-07-04, 19:39 ]
Proszę pisz po polsku, bez skracania wyrazów, używaj znaków interpunkcyjnych.
soprano99
Stały użytkownik forum
Posty: 76
Rejestracja: 2008-11-28, 10:24
Lokalizacja: S?omniki

Re: [problem] Reklamacja

Post autor: soprano99 »

Zaraz mnie szlag trafi. Do tej pory chodziło to w miarę ok. Ale od pewnego czasu dramat – zawiechy non stop. Router chyba powędruje do reklamacji. Nawet aplikacja kolegi Digitala nie pomaga. Szlag by to.
ODPOWIEDZ