HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
marles
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-02-03, 11:28
Lokalizacja: Szczecin

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: marles »

Witam ponownie po prezerwie wszystkich "miłośników" modemu Huawei E1820 i systemu Win 7x64 :)
przez ostatnie dwa tygodnie udało mi się tak skonfigurować modem i system, że win 7x64 widzi już tylko "czysty" modem i nie włącza mi się automatycznie żaden softweare komunikacyjny - oczywiście to tylko po pierwszym włączeniu kompa i modemu !
używam więc TopNetinfo i niestety nadal nie moge korzystać z mobilnego internetu: modem łączy się z Internetem, "pracuje" jakiś czas (kilka minut) zanim nie zacznę bardziej rozglądać się po internecie lub ściągać cięższą pocztę, potem się rozłącza a kolejne próby połączenia są tylko chwilowe bez możliwości jakiejkolwiek pracy w internecie.
Oczywiście restart kompa (koniecznie muszę usunąć modem z gniazda USB) przywraca możliwość chwilowej pracy w necie ale co to za rozwiązanie ....
generalnie porażka ...
czekam na inne opinie i pomysły kolegów/koleżanek w walce Huawei E1820 kontra Win7x64
pozdro
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26432
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: wojteks »

marles pisze: walce Huawei E1820 kontra Win7x64
Napisz jeszcze czy to się dzieje na jednym komputerze (konkretnie jakim) czy na wszystkich na których możesz to przetestować?
Nie pomagam na PW!
pepe_lodz
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 183
Rejestracja: 2011-01-20, 13:01
Lokalizacja: LDZ

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: pepe_lodz »

Ja mam na win7 x64 z aplikacja Mobile Partner w PLUS GSM i nie mam takiego problemu. Jedyne jak w pierwszym poscie napisalem aplikacja iplus manager nie dziala mi pod Win7 x64 prawidlowo(mrugal mi caly czas ekran). Dlatego uzywam mobile partner
Awatar użytkownika
marles
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-02-03, 11:28
Lokalizacja: Szczecin

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: marles »

Pepe - a jaki masz program antywirusowy i firewall? ostatnio na jednym z zagranicznych forum przeczytałem, że to może być wpływ Norton Security na taką pracę modemu - ja właśnie mam Norton 360.
poza tym wcześniej sprawdzałem Mobile Partner i było to samo, czyli net przez kilka minut ale bez możliwości pobrania cięższych stron i potem "chwilówki" bez mozliwosci jakiejkolwik pracy w necie. TopNetinfo jest po prostu szybszy i można go bardziej sprarmetryzować.
pzdr
pepe_lodz
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 183
Rejestracja: 2011-01-20, 13:01
Lokalizacja: LDZ

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: pepe_lodz »

ja mam NOD32 ale juz na mobile partner tego problemu nie mam...
SzymekB
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-07, 17:10
Lokalizacja: Polska

HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: SzymekB »

Kupiłem ten modem w Play bez umowy i miałem dokładnie tak samo :dobani: .
Działał ok 5 minut przy słabym zasięgu,a potem wywalało go z aplikacji Play i Win7.
Takie same objawy na lapku z Xp i przy ruterze D100.
Postanowiłem nic nie dłubać w modemie, by nie naruszyć warunków gwarancji :czyta:
W salonie nie chcieli słyszeć o wymianie na inny model, zwrocie gotówki,w rachubę wchodził tylko serwis,więc mnie zrobili w konia :P
Najpierw jeszcze wymienili mi bezpłatnie kartę SIM, by sprawdzić czy ona nie stwarza problemu.
Po jej wymianie modem miał lepszy ping ,ale problem dalej pozostawał.
To o czym piszecie kwalifikuje się do UOKIK bo kto dopuszcza do użytku niesprawne modemy?

P.S Też mam Nortona 360 i zauważyłem,że przy instalacji e1820 nie instaluje się usługa Symantec Network Security Intermediate Filter Driver.
Wyłączenie bramy też nic nie pomagało, analogicznie powinien był działać także z ruterem D100 do którego internet i ochrona jest poprawnie skonfigurowana.
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Maciek764 »

Potraktuję archeologicznie temat ponieważ mam dokładnie ten sam problem:

- pierwsza próba połączenia jest ok, do momentu pobrania większej ilości danych - rozłączenie, dalsze próby połączenia praktycznie całkowicie niemożliwe - rozłączenie zaraz po podłączeniu
- Windows 7 x64

Jeżeli ktoś zna jakieś sensowne sposoby rozwiązania tego problemu (bo przecież nie będę zmieniał systemu operacyjnego czy taszczył z modemem aktywny hub USB z zasilaczem 5V 2000mA :szok: ) proszę o ich podanie. W przeciwnym wypadku - sprzedaję to ustrojstwo bo nie będę 70 godzin uruchamiał głupiego modemu :dobani:
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: YaHooo »

Maciek764 pisze:W przeciwnym wypadku - sprzedaję to ustrojstwo bo nie będę 70 godzin uruchamiał głupiego modemu :dobani:
Niestety jeśli to wina zasilania, to nie masz innej rady jak kupić nowy modem. Jeśli nie chcesz korzystać z HUB'a.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9567
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: key »

Maciek764 pisze:Jeżeli ktoś zna jakieś sensowne sposoby rozwiązania tego problemu
Podlacz bezposrednio do gniazda w laptopie - zadnych kabli. Albo uzyj kabla "Y", ale z dwoma najdalej odsunietymi od siebie portami USB.
Nie pomagam na PW.
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Maciek764 »

Podlacz bezposrednio do gniazda w laptopie - zadnych kabli.
Bezpośrednio podłączam. I wywala go.
SzymekB
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-07, 17:10
Lokalizacja: Polska

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: SzymekB »

Ja już próbowałem wszystkiego ( anteny, konektory indukcyjne, łażenie z lapikem po mieście,pisma do Play) i nawet byłem w dwóch salonach Play, gdzie można modem przetestować.
Oczywiście modem także się wywalał :dobani: i w końcu oddałem drugi raz na gwarancji na serwis.
Jak mi przyślą,że dobry, to nawet go nie wezmę, tylko będzie sobie krążył :papa: a kurier będzie mieć pracę.
SzymekB
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-07, 17:10
Lokalizacja: Polska

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: SzymekB »

I okazało się,że modem jest reperowany :szok:
Panowie z serwisu :cwaniak: najpierw uznali go za sprawny,a teraz modem oczekuje na części zamienne ( status naprawy w CCS Polska).
Mam nadzieję,że się nie doczeka na te części i dostanę nowy model ;)
Polecam oddawać na serwis do skutku.
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Maciek764 »

Mój oczekuje na części od 20 kwietnia... żenada.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Chris-Kr »

SzymekB pisze:I okazało się,że modem jest reperowany :szok:
Przypuszczam, że to będzie tzw. "naprawa przez wymianę" - spotkałem się z takim pojęciem już kilkakrotnie.
Wszystko OK, gdy jest to w ramach gwarancji, ale spotkałem się też z taką propozycja w autoryzowanym serwisie, gdy chciałem dokonać odpłatnej naprawy pogwarancyjnej.
Naprawa miała polegać na tym, że ja oddaję im uszkodzone urządzenie i dostaję nowe, płacąc za "naprawę" pełną cenę urządzenia nowego :))))
Krzysztof
SzymekB
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-07, 17:10
Lokalizacja: Polska

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: SzymekB »

Mój oczekuje na części od 20 kwietnia... żenada.
A mój od 16 kwietnia.
Witaj w klubie :cfaniak:
Poczekamy sobie razem na nowy modem, bo dzisiaj dzwoniłem do CCS Polska, bo termin 14 dni roboczych już minął.
Powiedzieli,że Huawei nie przesyła im części, ani nowych modemów.
To już jest karygodne :klnie: i oburzające zachowanie,zarówno serwisu, jak i producenta.
A co robi Play?
Umywa rączki :brawa: i wprowadza nowy model Huawei do oferty Online.
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Maciek764 »

No to ja też sobie zadzwonię. Powiedzieli mi, że kiedyś czekali pół roku na nowy egzemplarz :rotfl: Walnąłem śmiechem do słuchawki...
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Chris-Kr »

SzymekB pisze:Poczekamy sobie razem na nowy modem, bo dzisiaj dzwoniłem do CCS Polska, bo termin 14 dni roboczych już minął.
Powiedzieli,że Huawei nie przesyła im części, ani nowych modemów.
W tej sytuacji można by wystąpić do Play z żądaniem wymiany modemu na inny egzemplarz (lub nawet model), na podstawie niezgodności niezgodności towaru zawartą z umową.
Jest to korzystniejsze dla klienta, bo o ile w przypadku korzystania z gwarancji o sposobie załatwienia reklamacji decyduje sprzedawca, to w przypadku niezgodności towaru z umową, prawo do tej decyzji przysługuje klientowi.
A jeśli w sklepie mają te modemy w sprzedaży, to nie będą mogli odmówić wymiany.
Żeby Ci ciemnoty nie zaczęli wciskać. to musisz sobie wcześniej poczytać ustawę, która to reguluje:
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Krzysztof
Awatar użytkownika
Pijo
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 677
Rejestracja: 2009-07-06, 12:16
Lokalizacja: Podlasie/Mazowsze

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Pijo »

Chris-Kr pisze:Jest to korzystniejsze dla klienta, bo o ile w przypadku korzystania z gwarancji o sposobie załatwienia reklamacji decyduje sprzedawca,
O gwarancji decyduje producent sprzętu i zapisy w gwarancji są tu decydujące . Jesli masz tam zapis ze po 3 naprawach przysługuje wymiana sprzętu to zapewne wymienią na nowy. Jak nie , to mogą naprawiać w nieskończoność. Sprzedawca nie ma nic do gwarancji , w sumie to dobra wola sprzedającego , że odbiera od Ciebie sprzęt i dostarcza go do gwaranta bo takiego obowiązku nie ma - to dbanie o relacje z Klientem.


Z do niezgodności towaru z umową
Chris-Kr pisze:A jeśli w sklepie mają te modemy w sprzedaży, to nie będą mogli odmówić wymiany.
Mogą i zrobią to . Polecam art. 8 pnk.1 ww. ustawy. Klient se może rządać wymiany, sprzedawca i tak w pierwszej kolejności odeśle urządzenie na serwis.

Jeśli nie będzie się dało, to serwis wyśle nowy modem sprzedawcy i zostanie dokonana wymiana sprzętu.


Co do Huawei: oni naprawdę bawią sie w naprawę sprzętu? Przecież ten modem to koszt 10-15 $ dla producenta a koszty obsługi serwisu są zdecydowanie większe. Myślałem, że z automatu wymieniają na nowy modem.
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Maciek764 »

Co do Huawei: oni naprawdę bawią sie w naprawę sprzętu? Przecież ten modem to koszt 10-15 $ dla producenta a koszty obsługi serwisu są zdecydowanie większe. Myślałem, że z automatu wymieniają na nowy modem.
Wymieniają. Tylko że nie mają na co wymienić bo nikt im tego nie wysyła. Tylko, że co mnie to jako klienta obchodzi w świetle 14 dniowego zapisu w gwarancji?
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9567
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: key »

Nie wymieniaja. W kazdej paczce jest 1..3% wiecej sprzetu, ktory ma sluzyc na wymiane uszkodzonych egzemplarzy.
Nie pomagam na PW.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: Chris-Kr »

Pijo pisze:Mogą i zrobią to . Polecam art. 8 pnk.1 ww. ustawy. Klient se może rządać wymiany, sprzedawca i tak w pierwszej kolejności odeśle urządzenie na serwis.
To widocznie całkiem inaczej rozumiemy to sformułowanie, na które się powołujesz:
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy
OUKiK oraz Rzecznicy Konsumenta już wielokrotnie wyjaśniali, że w przypadku niezgodności towaru z umową, prawo wyboru sposobu załatwienia reklamacji należy tutaj do konsumenta, a nie do sprzedawcy.
A że praktyka jest faktycznie taka, jak piszesz, to inna sprawa.
To, że sprzedawca odeśle towar do serwisu jest zrozumiałe i uzasadnione, gdyż sprzedawca sam na ogół nie ma możliwości ocenić, czy towar faktycznie jest "niezgodny z umową". A jeśli w przeciągu określonych ustawą 14 dni (kalendarzowych, a nie roboczych!) jakie sprzedawca ma na odpowiedź, serwis naprawi towar, to konsument nie ma podstawy do dalszej reklamacji.
W tym konkretnym przypadku ja bym się powołał na fakt, że modem jest przetrzymywany przez serwis przez dłuższy czas. Uważam, że niewykonanie naprawy gwarancyjnej w określonym gwarancją terminie jest całkowicie wystarczającą podstawą do żądania wymiany towaru, a nie naprawy.
W najgorszym przypadku zagwarantujemy sobie w ten sposób, że na naprawę lub wymianę towaru nie będziemy czekali dłużej, niż następne 14 dni ;)
Poza tym, zwracam uwagę na pułapkę zawartą w Art. 9 p.1:
1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch
miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie
zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia
przed jego upływem.
Czyli jeśli modem będzie w serwisie "naprawiany" przez dwa miesiące, a my nie zgłosimy w porę reklamacji u sprzedawcy, to tracimy uprawnienia wynikające z niezgodności towaru z umową.
Krzysztof
SzymekB
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-07, 17:10
Lokalizacja: Polska

Re: HUAWEI E1820 IPLUS i problem na Windows 7 x64

Post autor: SzymekB »

Dzisiaj napisałem pisemko reklamacyjne.
Potem zadzwoniłem do UKIKu na 800007707 by spytać o moje przywileje.
Dowiedziałem się ,że muszę czekać na odpowiedź producenta ( wczoraj serwis mi mówił o wymianie na nowy model).
Play umywa rączki i realizuje swoje obowiązki poprzez przekazanie urządzenia,autoryzowanemu serwisowi producenta.
Sam salon także ( za pierwszym razem zgłoszenia problemu) nie przyjmował do wiadomości innej możliwości realizacji reklamacji, jak tylko gwarancja.
Poprzez realizację gwarancji klient traci większość swoich uprawnień i oto im chodzi.
ODPOWIEDZ