Błąd dial-up 50

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

Witajcie, wyskakuje mi "Błąd dial-up nr 50. The request is not supported." Mam play e173. Z góry dzięki za pomoc. :)
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26532
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: wojteks »

df3gs pisze:Mam play e173
I co jeszcze masz? Jaki Windows, jaki program, które sterowniki itp.
Nie pomagam na PW!
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

wojteks pisze:I co jeszcze masz? Jaki Windows, jaki program, które sterowniki itp.
Windows XP SP3
Nie rozumiem o jaki program chodzi. Mam zaktualizowany PLAY ONLINE 21,005,11,05,264 i chce łączyć się z netem przez zaktualizowane Top NetInfo.
Nie rozumiem o jakie sterowniki chodzi.

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2012-01-15, 17:35 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 17:35 przez df3gs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26532
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: wojteks »

df3gs pisze:Nie rozumiem o jakie sterowniki chodzi.
Sterowniki do modemu.
df3gs pisze:chce łączyć się z netem przez zaktualizowane Top NetInfo
TNI daje Ci taki błąd?
Nie pomagam na PW!
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

dostawca: HUAWEI Incorporated
data: 2011-05-03
wersja: 2.0.6.710

Tak TNI daje mi taki błąd.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26532
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: wojteks »

df3gs pisze:Tak TNI daje mi taki błąd.
A Mobile Partner łączy?
Nie pomagam na PW!
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

W google widzę, że Mobile Partner wygląda jak aplikacja PLAY ONLINE tyle że pozbawiona loga play. Przez PLAY ONLINE łączy.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26532
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: wojteks »

df3gs pisze:Przez PLAY ONLINE łączy
W trybie RAS czy NDIS?
Nie pomagam na PW!
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

Tylko w trybie NDIS łączy.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: Chris-Kr »

Jaki dokładnie masz model tego modemu?
Model odczytasz z napisu widocznego po zdjęciu zewnętrznej osłony.
Krzysztof
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

E173u-2
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: Chris-Kr »

Więc spróbuj połączyć się przez TNI w trybie NDIS.
Krzysztof
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

Wyskakuje, żeby zaznaczyć komunikacja AT. Gdy to próbuje zaznaczyć wyskakuje błąd o treści: "Błąd uchwytu interfejsu".
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: Chris-Kr »

Zasadnicze pytanie: czy przypadkiem w tle nie działa aplikacja Playa?
Twój przypadek jest bardzo nietypowy, nikt tu dotąd takiego błędu nie zgłaszał, także google podaje linki tylko do dwóch trochę podobnych przypadków, ale bardzo starych.
W Twoim przypadku można podejrzewać, że aplikacja Playa mogła coś namieszać.
Jeśli nikt inny nic lepszego nie doradzi, to proponowałbym zainstalować normalnego Mobile Partnera, np. tę wersję: http://sterowniki.bez-kabli.pl/index.php?action=showfile&fileid=177
To jest wypróbowana wersja, działa zarówno w trybie RAS jak i NDIS i nigdy nie gryzła się z TNI.
Jeśli ta wersja MP będzie pracować poprawnie, to wtedy ją sobie zainstalujesz w dashboardzie swojego modemu.
Krzysztof
df3gs
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-01-15, 13:21
Lokalizacja: vvv

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: df3gs »

Chris-Kr pisze: Zasadnicze pytanie: czy przypadkiem w tle nie działa aplikacja Playa?
Nie.
Chris-Kr pisze: Jeśli nikt inny nic lepszego nie doradzi, to proponowałbym zainstalować normalnego Mobile Partnera, np. tę wersję: http://sterowniki.bez-kabli.pl/index.php?action=showfile&fileid=177
Nie działa mi połączenie przez ten Mobile Partner.
W miejscu w którym chyba pisze NSDI i RAS mam brak jakiegokolwiek napisu, ale jeśli tak jak w PLAY ONLINE po lewej jest RAS a po prawej NSDI to przy RAS wyskakuje "błąd nr.6 nieprawidłowe dojście", natomiast przy NSDI w ogóle nie chce się łączyć.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: Chris-Kr »

df3gs pisze:W miejscu w którym chyba pisze NSDI i RAS mam brak jakiegokolwiek napisu
Polskie tłumaczenie jest niekompletne. Przełącz na język angielski, to będziesz widział wszystko.
Nie działa mi połączenie przez ten Mobile Partner.
[...]
przy RAS wyskakuje "błąd nr.6 nieprawidłowe dojście", natomiast przy NSDI w ogóle nie chce się łączyć.
Więc problem nie ma nic wspólnego z TNI.
Wpisz do googla "error 50" i szukaj rozwiązania.
Na początek (zgodnie z tym artykułem: http://modemsite.com/56k/duns50.asp) możesz sprawdzić, czy przypadkiem firewall czegoś nie blokuje.
Jeśli przyczyna jest inna, to przeczytaj ten wątek: http://forums.practicallynetworked.com/showthread.php?t=6781 - tam ktoś miał identyczny problem jak Ty i miał te same numery błędów.
Tamte problemy były spowodowane niewłaściwie odinstalowanym menadżerem połączeń, u Ciebie być może ten problem powoduje aplikacja Playa.
Odinstaluj zarówno ją, jak i Mobile Partnera, a potem zainstaluj MP ponownie.
Jeśli i to nie pomoże, to użyj tego programiku Microsoftu, o którym piszą w dyskusji.
Krzysztof
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: YaHooo »

df3gs pisze:W google widzę, że Mobile Partner wygląda jak aplikacja PLAY ONLINE tyle że pozbawiona loga play. Przez PLAY ONLINE łączy.
Ogólnie to jest inaczej. Play Online to jest Mobile Partner z dodanym logo Playa i w zmienionych kolorkach.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: Chris-Kr »

YaHooo pisze: Play Online to jest Mobile Partner z dodanym logo Playa i w zmienionych kolorkach.
Taka jest powszechna opinia, ale opisany przypadek, że aplikacja Playa działa, a Mobile Partner nie, wskazuje że różnice pomiędzy tymi aplikacjami muszą być głębsze.
Krzysztof
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: YaHooo »

opisany przypadek, że aplikacja Playa działa, a Mobile Partner nie, wskazuje że różnice pomiędzy tymi aplikacjami muszą być głębsze.
Tylko ja jakoś nie mam żadnego racjonalnego wyjaśnienia dlaczego to może tak być. No chyba poza jakimś dodatkowym ciągiem inicjującym modem podczas połączenia?
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
janek222
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 772
Rejestracja: 2007-11-29, 21:04
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: janek222 »

Chris-Kr pisze:Taka jest powszechna opinia, ale opisany przypadek, że aplikacja Playa działa, a Mobile Partner nie, wskazuje że różnice pomiędzy tymi aplikacjami muszą być głębsze.
Może być tak że to jest ta sama aplikacja z innym logo, tylko różne jej wersje. W TNI z wersji na wersję dużo się zmienia, przypuszczam że w tamtych aplikacjach jest podobnie.
Pozdrawiam
Janek
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Off topic

Post autor: Chris-Kr »

YaHooo pisze:Tylko ja jakoś nie mam żadnego racjonalnego wyjaśnienia dlaczego to może tak być.
Ja też nie mam pojęcia czym może to być spowodowane, podejrzewam że najbardziej prawdopodobne są jakieś wpisy w rejestrze.
Na swoim komputerze mam podobną zagadkę, której od ponad dwóch lat nie mogę rozwiązać.
Kiedyś w ramach eksperymentów zachciało mi się ponownie zainstalować w modemie E1750 oryginalny dashboard chowackiego T-Mobile'a. Wszystko poszło OK, ale gdy ponownie w modemie zainstalowałem dashboard Mobile Partner, to okazało się, że komputer przy pomocy tego modemu nie łączy się z internetem w trybie RAS, chociaż przed eksperymentami się łączył.
Co ciekawe, komputer przy pomocy moich dwóch pozostałych modemów (K3565 oraz E173u-2) bez problemu w dalszym ciągu łączy się z internetem zarówno w trybie RAS, jak i NDIS.
Ostatnio dokonałem odkrycia, że jeśli modem E1750 podłączę do peceta przez huba, to wówczas modem pracuje i łączy się bez zarzutu.
Ale w tej dyskusji całkowicie odeszliśmy od tematu TNI - proponuję wydzielić ją do odrębnego wątku, poczynając od postu http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=381031#381031 .
Krzysztof
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: YaHooo »

Chris-Kr pisze: Ja też nie mam pojęcia czym może to być spowodowane, podejrzewam że najbardziej prawdopodobne są jakieś wpisy w rejestrze.
Można by sprawdzić jakie wpisy robią poszczególne instalatory/wersje Mobile Partnera.
Chris-Kr pisze: Ale w tej dyskusji całkowicie odeszliśmy od tematu TNI - proponuję wydzielić ją do odrębnego wątku, poczynając od postu http://www.bez-kabli.pl/v...p=381031#381031 .
Gotowe ;) Jednak musiałem zostawić kilka postów bo były one zupełnie nie związane z tematem tego wątku i były powiązane z tematem o TNI.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd dial-up 50

Post autor: Chris-Kr »

Przeniosłem to z innego wątku:
df3gs pisze:Witajcie, nie mogę połączyć się poprzez Mobile Partner wersja: 16.001.06.01.500

Przy łączeniu przez RAS wyskakuje: "Error797: Nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem, ponieważ nie znaleziono modemu lub jest on zajęty"
Przy łączeniu przez NDSI wyskakuje: "Connection terminated"

Modem to E173u-2 wersja: 2.0.6.710
windows XP SP3

Poprzez aplikacje PLAY ONLINE przy RAS również wyskakuje Error 797, natomiast przy NDSI łączy się bezproblemowo.

Przy odinstalowanym jak i przy zainstalowanym PLAY ONLINE obecnie takie same błedy wyskakują w Mobile Partner. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale wcześniej gdy mając zainstalowane PLAY, zainstalowałem Mobile Partner to przy RAS wyskoczył "błąd nr. 6 nieprawidłowe dojście", natomiast NDSI również nie łączyło.
Możesz spróbować podłączyć modem do innego portu USB (lub jeśli nie masz innego, to użyć huba), ale w taki sposób, żeby nie dopuścić do zainstalowania się tam aplikacji Playa.
Najprościej zrobić to przez wyłączenie wirtualnego CD-ROMu w modemie (z TNI wysłać do modemu polecenie AT^U2DIAG=256).
Aplikację Playa odinstalować żeby nie bruździła, odinstalować, a potem na czysto zainstalować Mobile Partnera i w końcu do nowego portu podpiąć modem.
Po zakończeniu eksperymentów reset modemu do ustawień fabrycznych poleceniem AT^U2DIAG=276.
Krzysztof
ODPOWIEDZ