iPlus - same problemy

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
karrrmelek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-13, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

iPlus - same problemy

Post autor: karrrmelek »

Potrzebuję pomocy kogoś kto jest uzytkownikiem iPlusa. Mój problem polega na tym, że nieustannie wyrzuca mnie z sieci, przerywa połączenie z Internetem, wyrzuca z GG, strony ładują się po kilkanaście minut, często po włożeniu modemu do laptopa aplikacja informuje o braku karty SIM, chociaż karta jest na miejscu itd. Dodzwonienie się do wsparcia technicznego iPlus graniczy z cudem.......... help bo chyba juz nie wytrzymam nerwowo.
s?odki karrrmelek
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Sundance_kid »

a) Zawsze tak było?
b) Spróbuj na innym kompie.
c) Spróbuj w innym miejscu (żeby złapać sygnał z innego nadajnika).
d) Zrób zwykłego dialupa, szczegóły w FAQ.
e) Masz zainstalowanego antyvirusa z aktualną bazą danych, oraz inne "odsyfiacze" systemu?
f) Spróbuj wykorzystać inny modem (może być telefon).
Awatar użytkownika
Mikolaj211
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 416
Rejestracja: 2006-07-06, 14:14
Lokalizacja: Nakło

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Mikolaj211 »

Powiedz z jakiej technologii korzystasz, jak daleko masz do nadajnika (jak nie wiesz, to powiedz gdzie mieszkasz). Jak dla mnie, to przyczyną będzie słaby zasięg. Może trzeba będzie zastosować antenę kierunkową??
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: iPlus - same problemy

Post autor: mar_kow »

Zastosuj się do rad Sundance_kid a dodatkowo możesz przetrzeć kartę sim spirytusem czy nie ma zabrudzeń (nie gardło - kartę sim :nienie: ). Przeprowadź "deratyzację" systemu - może być lekko zainfekowany. I trzeci element - że coś jest z zasięgim lub przeciążona sieć.
karrrmelek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-13, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: karrrmelek »

Problem zaczął się jakieś 4 tygodnie temu, kartę sim oglądałam i przecierałam na wszystkie strony, mieszkam na Pradze niedaleko Ostrobramskiej (Promenada), z tym, że jest tam mnóstwo wysokich wieżowców i być może to jest problem. Czy antenka zewnętrzna do modemu mogłaby tu pomóc? Mam program antywirusowy i firewall, sprawdzałam, nie mam wirusów i zainfekowanych plików. Być może wynika to z przeciążenia sieci, ale wydaje mi się że wtedy wszyscy mieli by z tym problem, a mam cynk od znajomych którzy mają iplusa, że nie mają podobnych problemów. Jeśli to wina przeciążenia sieci - czy to oznacza, że na to nic się nie da poradzić i zawsze tak będzie?
Szczerze żałuję, że dałam się wciągnąć w 2letnią umowę i muszę płacić 110 zł miesięcznie za niedziałający poprawnie Internet.

Ps. Bardzo dziękuję za udzielone porady i czekam na jeszcze. Pozdrawiam wszystkich.
s?odki karrrmelek
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Jaco »

Z anteną się wstrzymaj.Piszesz że karta sim nie jest widziana przez modem i może tu leży cały problem. Jeśli masz możliwość użycia jakiegoś fona z modemem to było by wskazane.Wyeliminowało by to (gdyby działało poprawnie nie zrywało połączeń) problemy z siecią. Możesz jeszcze wszystko przeinstalować.Czy do połączeń używasz aplikacji iPlusa? Zastosuj taj jak wyżej napisano połączenie dial-up.
karrrmelek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-13, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: karrrmelek »

Ps. 2 Nie mam możliwości używania telefonu jako modemu a sprawdzenie czy internet działa w jakims innym miejscu nie bardzo wchodzi w grę, bo ja chcę mieć możliwość korzystania z netu w domu, tam gdzie mieszkam więc nawet jeśli w innym miejscu działa to mi to nie pomoze.
s?odki karrrmelek
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Jaco »

karrrmelek pisze:Nie mam możliwości używania telefonu jako modemu
Jaki masz telefon. Może nawet nie wiesz że posiada modem. To już było by rozwiązanie. Możesz pożyczyć od kogoś aby sobie protestować.
karrrmelek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-13, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: karrrmelek »

Mam Samsunga SGH - C300 ale to jest raczej mało zaawansowany typ telefonu, poza tym .... niestety jestem kobietą i nogą w takich sprawach. czytałam w FAQ o dial- up i kompletnie nic z tego nie rozumiem. Mozę ktoś zna namiary na osobę/firmę, która mogłaby się zająć moim problemem.
s?odki karrrmelek
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Jaco »

karrrmelek pisze:czytałam w FAQ o dial- up i kompletnie nic z tego nie rozumiem.
Jest wszystko dokładnie opisane nawet w obrazkach: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211 Wystarczy robić wszystko analogicznie nie spiesząc się.
Jarek no.1

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Jarek no.1 »

karrrmelek pisze:Problem zaczął się jakieś 4 tygodnie temu....
a może na początek wystarczy przywrócić system do stanu sprzed 4 tygodni, <font color="#FF00FF"><b>»»znaleźć««</b></font> odpowiedni punkt przywracania i może się uda, jak dla mnie są to typowe problemy sprzętowo-systemowe
Opoya
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2006-06-12, 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Opoya »

karrrmelek pisze:sprawdzenie czy internet działa w jakims innym miejscu nie bardzo wchodzi w grę
IMO to dobry pomysł o tyle, że dzięki takiemu sprawdzeniu wyeliminujesz albo potwierdzisz, że wina leży po stronie sieci, a nie Twojego sprzętu, a to już dużo.
brudna_harriet
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-09, 19:36
Lokalizacja: Poznań

Re: iPlus - same problemy

Post autor: brudna_harriet »

Też mam taki problem Właściwie gorzej bo zalogowanie się do sieci graniczy z cudem. Od prawie dwóch tygodni nie mam neta w mieszkaniu. Pomoc tecniczna dobre sobie. Zwalili wszystko na modem Wyniosłam go w inne miejsce i działa. No i co z tym zrobić?
Chyba że jednak modem naprawdę jest uszkodzony? Po czym można poznać że option icon jest uszkodzony? Co oznaczają te lampki?
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: iPlus - same problemy

Post autor: mar_kow »

karrrmelek pisze:[...].... niestety jestem kobietą [...]
To nic strasznego ... :D
Problem przeciążenia sieci raczej odpada - w Wawie na Ostrobramskiej powinno być HSDPA w pełnym zasięgu. Jaki to jest typ modemu??
I ponadto trzeba sprawdzić czy to nie firewall blokuje połączeń. We właściwościach trzeba dodać aplikację iPlusa do wykluczeń lub kliknąć zakładkę "odblokuj wszystkie wchodzące i wychodzące". Jeżeli napiszesz jaki to forewall to może będę mógł opisać dokładniej metodę postępowania.
Ostatnio zmieniony 2007-11-14, 19:37 przez mar_kow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Jaco »

brudna_harriet pisze:Wyniosłam go w inne miejsce i działa.
brudna_harriet pisze:Chyba że jednak modem naprawdę jest uszkodzony?
To w końcu działa czy nie :szok:
brudna_harriet pisze:Co oznaczają te lampki?
To raczej będzie pisać w instrukcji obsługi :hyhy: . Lampki oznaczają w jakim zasięgu przebywasz. Dokładnie nie wiem jak jest w tym modelu bo nie miałem z nim styczności.
karrrmelek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-13, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: karrrmelek »

Program antywirusowy+ firewall to Bidefender 9 Professional Plus, a modem to ExpressCard Merlin XU870 3G. Jak zaglądam do aplikacji iPlus to bardzo często jest tak że przez np. 10 minut jest HSDPA potem zmienia się na UMTS (najczęściej i najdlużej) ale zaraz potem spada do EDGE a czasami nawet i GPRS nie łapię. Sprawdzę czy faktycznie w firewall nie ma blokady na aplikację iplus. Problem z logowaniem do sieci tez u mnie występuje ale radzę sobie z tym, że zamykam aplikację iplus jak włącza się ona automatycznie przy pierwszym włożeniu modemu do laptopa i potem wyjmuję modem, wkładam go ponownie i sama uruchamiam aplikację kilkając na ikonkę na pulpicie.
s?odki karrrmelek
Awatar użytkownika
seboo
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 247
Rejestracja: 2006-03-19, 14:41
Lokalizacja: prawie Wawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: seboo »

niestety dla mnie plus tez ma swoje zle dni i to jest chyba przeciazenie sieci bo po 23 wszystko znika jak reka odjal :(
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: iPlus - same problemy

Post autor: mar_kow »

Bidefender 9 Professional Plus jest rozbudowanym programem nie tylko pod względem zapory. Spróbuj wyłączyć antywira i zaporę i przeprowadzić logowanie i chwilę popracować. Jeżeli ustarki ustąpią tzn. że tutaj jest "pies pogrzebany".
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Sundance_kid »

karrrmelek pisze:działa w jakims innym miejscu nie bardzo wchodzi w grę, bo ja chcę mieć możliwość korzystania z netu w domu, tam gdzie mieszkam więc nawet jeśli w innym miejscu działa to mi to nie pomoze.
Ale tym sposobem wykluczysz wadę modemu. Jeśli będzie działał w innym miejscu to oddajesz go do reklamacji.
karrrmelek pisze:niestety jestem kobietą i nogą w takich sprawach
Etam. Wystarczy chcieć. Tylko na początku wygląda to na chińszczyznę;).
Jarek no.1 pisze:dla mnie są to typowe problemy sprzętowo-systemowe
Dla mnie akurat sieciowe. Podobnie mam w Łodzi. Wszystko działa ładnie, po czym kompletny zawis. A u mnie na końcu świata działa ładnie.

O każdej porze dnia i nocy tak samo jest?

Spróbuj zrobić dialupa. Od aplikacji iPlusa moim zdaniem należy trzymać się z daleka. testowałam i nie dość, że trzeba było czekać wieki zanim łaskawie się uruchomiła, połączyła to na dodatek ani razu nie zamknęła sie sama:/. Zawsze procesami trzeba było jej pomóc ;)
przewaks
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 579
Rejestracja: 2007-01-11, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: przewaks »

Hej. karrrmelek, wszystkie opisane wyżej rady powinny pomóc w rozwiązaniu Twojego problemu. Jeśli się nie uda, zawsze można spróbować rozwiązać go osobiście. Może to kwestia jakiegoś drobnego szczegółu w Twoim sprzęcie/oprogramowaniu. Z pewnością znajdą się życzliwi użytkownicy z Warszawy (np ja :) ), którzy z chęcią pomogą rozwiązać problem.
Jeśli Internet, to tylko w Play, jeśli telefon, to tylko w Orange
karrrmelek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-13, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: karrrmelek »

przewaks pisze:Z pewnością znajdą się życzliwi użytkownicy z Warszawy (np ja ), którzy z chęcią pomogą rozwiązać problem.
Bardzo dziękuję, z chęcią skorzystam jeśli moje wysiłki spełzną na niczym. A moje wcześniejsze narzekania że jestem kobietą i kompletnie się nie znam na technicznych niuansach to niestety prawda. Gdybyście wiedzieli jak podłączałam głośniki do komputera ..:)))

[ Komentarz dodany przez: BliSki: 2007-11-15, 14:39 ]
Poprawiłem cytowanie.
Ostatnio zmieniony 2007-11-15, 14:38 przez karrrmelek, łącznie zmieniany 1 raz.
s?odki karrrmelek
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: iPlus - same problemy

Post autor: Sundance_kid »

karrrmelek pisze:Gdybyście wiedzieli jak podłączałam głośniki do komputera ..:)))
Mnie się udało przy podłączaniu wysłać głośniki na tamten świat:).

Moim zdaniem lepiej popróbować samemu. Potem w razie nowego systemu/kompa zrobisz to sobie sama i nie będziesz musiała znów szukać chętnego do pomocy.
przewaks
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 579
Rejestracja: 2007-01-11, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: iPlus - same problemy

Post autor: przewaks »

A ja uważam, że zawsze lepiej jest skorzystać z pomocy innych, którzy znają się na rzeczy. Pozwoli to na zdobycie wiedzy, którą będzie można wykorzystać w przyszłości.
Jeśli Internet, to tylko w Play, jeśli telefon, to tylko w Orange
brudna_harriet
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-09, 19:36
Lokalizacja: Poznań

Re: iPlus - same problemy

Post autor: brudna_harriet »

:dobani: iPlus doprowadza mnie do szalu. Pomoc techniczna- dodzwonic mozna sie tylko cudem. W mieszkaniu zrywa mi poloczenie od dluzszego czasu w ogole nie moge sie zalogowac 200 metrow dalej swietna szybkosc. Najlepsze jest to ze przez miesiac dzialal normalnie. Czyzby awaria BTS? i ponad miesiac naprawy? :gwiazdki:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez brudna_harriet, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ