Linksys WAG325N zawieszanie?

Pozostałe kwestie techniczne (sprzętowe i programowe) dotyczące internetu radiowego - np. konfiguracja firewalli, antywirusów, przeglądarek internetowych.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
uzytkownik
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-24, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: uzytkownik »

Witam!

Mam problem z routerem Linksys WAG325N-EU ADSL2+ Gateway. Co jakiś czas (12h lub po odłączeniu kabla sieciowego) zawiesza się router-tak podejrzewam. Po odłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu palą się wszystkie diody. Nie pomaga twardy restart. Czasami pomaga gdy odłączę zasilanie na >5min. Nie mogę się wbić na domyślny adres 192.168.1.1, nie odpowiadają pingi na adres bramy domyślnej. W kompie jest informacja o problemie z połączeniem lokalnym. Wówczas adres IP tego połączenia jest 169.254.52.154. Sytuacja powtarza się zarówno po podłączeniu kabla sieciowego do PC-ta jak i do laptopa.
Moja konfiguracja:
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: VC
QoS Type: UBR
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 35
DSL Modulation: MultiMode
Keep Alive. Redial Period: 30 seconds
MTU: Auto
Local IP Address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enable
Starting IP Address: 192.168.1.100
Maximum Number of DHCP Users: 50
Client Lease Time: 0
Time Zone: (GMT+01:00) Sarajevo, Skopje, Warsaw, Zagreb
MAC Address Clone: Disabled
NAT: Enabled
RIP: Disabled

Wireless: Disabled

SPI Firewall Protection: Enabled
+Block Anonymous Internet Requests
+ Automatically adjust clock for daylight saving time

Internet Access Policy Status: Disable

Remote Management: Disable
SNMP: Disable
UPnP: Enable
Management via WLAN: Disable
IGMP Proxy: Disable

Firmware Version: V1.00.11

Mam Net24 na łączach TPSA, WinXP SP2. Zmieniłem User name i password dla gateway.

Szukałem na tym forum i w google ale wszędzie ludzie piszą, że nie mają żadnych problemów z tym routerem. Czy moglibyście jakoś pomóc lub zasugerować co powinienem zrobić? Być może robię coś nie tak bo dopiero od niedawna mam router.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: Jo_gurt »

uzytkownik pisze:Nie pomaga twardy restart.
Tzn chodzi o ten sprzetowy przycisk do resetu?
Probowales zmienic firmware?
Jesli tak to na moje sprzet jest uszkodzony :/ Najlepiej jakby go wlanie jeszcze raz zresetowac i dac komus do przetestowania przez 24h.
uzytkownik
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-24, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: uzytkownik »

Tak przycisk z tyłu routerea.
Na razie nie chciałem zmieniać firmware, ponieważ sprzęt kupiłem już używany a osoba, która mi go sprzedawała zapewniała, że sprzęt jest w pełni sprawny. Data produkcji jest 06-2007 - tak więc prawie rok.
"Zawieszanie" routera występuje najczęściej po odłączeniu kabla ethernetowego, ale czasami również w trakcie korzystania z internetu.
A czy jest możliwość oddania do serwisu na warunkach pogwarancyjnych aby sprawdzili czy ze sprzętem jest wszystko ok? Niestety nie znam nikogo, kto by się dobrze znał na tego typu sprzęcie i kto mógłby go przetestować.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: Jo_gurt »

Zadzwon moze na obsluge linksysa i zapytaj o mozliwosc diagnozy.
A gwarancji nie ma? W koncu "prawie" rok.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: bob »

Jo_gurt pisze:A gwarancji nie ma? W koncu "prawie" rok.
Ja na swojego linksysa mam 3 lata. :)
uzytkownik
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-24, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: uzytkownik »

No niestety gwarancji nie ma kupowałem od gościa z Anglii, który zaś kupił sprzęt na e-bay-u. Gdy kupowałem ten router to sądziłem, że gwarancja nie będzie potrzebna bo sprzęt ten wszędzie był opisywany jako niezawodny.
A czy ja mogę robić coś nie tak i powodować takim postępowaniem "zawieszanie" routera? Trochę pokrętne tłumaczenie/zapytanie ;)
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: Jo_gurt »

Nie wydaje mi sie wlasnie, zeby jakas konfiguracja mogla powodowac takie zachowanie.
Sprobowalbym jednak zmiane firmware.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: bob »

uzytkownik pisze:No niestety gwarancji nie ma kupowałem od gościa z Anglii,
Nie wiem czy jakoś tą gwarancję przez telefon nie załatwisz podając numer seryjny. Spróbuj może. Szkoda by było bo pewnie jest jeszcze dwa lata.
uzytkownik
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-24, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Linksys WAG325N zawieszanie?

Post autor: uzytkownik »

bob pisze:Nie wiem czy jakoś tą gwarancję przez telefon nie załatwisz podając numer seryjny.
Z tego co udało mi się wyczytać na stronie Linksys-a to naprawa gwarancyjna jest honorowana tylko z dowodem zakupu :( a ja niestety takowej nie posiadam. Ale oczywiście jutro (pracują od pon-pt) zadzwonię do serwisu Linksys-a i porozmawiam z nimi. Może coś mi doradzą (chociaż pewnie to samo co Wy - upgrade firmware) albo chociaż dowiem się ile kosztuje ekspertyza. Zanim napiszę do gościa, który mi sprzedawał sprzęt to wolał bym być pewnym, że problem nie leży po mojej stronie. Jak wcześniej napisałem gość zapewniał, że sprzęt jest 100% sprawny i w razie czego udziela 30dniowej gwarancji rozruchowej.
ODPOWIEDZ