Reklamacja

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

Witam. Mam takie pytanie Czy można złożyć reklamacje jeżeli zakupiłem internet iplus wraz z laptopem dell, jednak okazało się że modem był uszkodzony fabrycznie i nawet raz nie połączono się z niego. Jednak na fakturze już pojawiła się opłata za aktywację karty i za połączenie z Internetem chociaż takiego nie było. Czy można w tej sytuacji składać reklamacje i odmówić zapłaty tej faktury???
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 17:43 przez suchy6660, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Reklamacja

Post autor: YaHooo »

Na pewno powinieneś reklamować modem z laptopem. Co do odmowy zapłaty za fakturę to raczej masz małe szanse. Jednak możesz spróbować i tego.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Re: Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

Tylko że modem i laptop był kupowany przez telemarketing i w punkcie sprzedaży nie chcą go przyjąć....
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Reklamacja

Post autor: YaHooo »

Ale chyba jakąś gwarancję na to dostałeś? A co powiedzieli z punkcie sprzedaży, pytałeś się gdzie to można oddać? Bo raczej fakturę będziesz musiał zapłacić.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Re: Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

No gwarancje mam ale co mi po niej jak nie jest wypełniona, w punkcie powiedzieli że jeżeli zakup był dokonany w telemarketingu to oni modemu nie przyjmują i że trzeba go odesłać na własną rękę
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja

Post autor: ja.michal »

Jak się kupuje przez internet/telefon to z tego co wiem przysługuje prawo zwrotu i rozwiązania umowy w ciągu 10-14dni.
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja

Post autor: Engelbert »

jednak okazało się że modem był uszkodzony fabrycznie i nawet raz nie połączono się z niego
W sumie nie chodzi o sam fakt dokonania połączenia, a proces aktywacji po stronie operatora. I on nie dotyczy samego modemu, a karty sim.
To trudna sprawa, ale takie sytuacje niestety się zdarzają.
Na pewno powinieneś reklamować modem z laptopem.
Skoro problem dotyczy modemu (skoro suchy6660 tak pisze, to wierzę, że to sprawdził), to po co reklamować laptopa?

Wiesz, jak nie jesteś zadowolony z zakupu i nie widzi Ci się czekać na naprawdę, możesz w ciągu 10 dni zrezygnować, o ile umowę podpisałeś na siebie, tj. klienta indywidualnego. Szczegóły znajdziesz w dokumentach w przesyłce.

Co do serwisowania sprzętu - więcej szczegółów w CTDP pod 605801801 (poł. z Plusa bezpłatne).
Czy można złożyć reklamacje
Reklamację możesz złożyć zawsze, ale sugerowałbym poczekać na protokół naprawy modemu z serwisu, załączyć kopię do reklamacji i wnioskować o anulowanie opłaty za okres, kiedy modem był serwisowany.
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Re: Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

Właśnie dlatego przedwczoraj go odesłałem, jednak jest dosyć dziwna sytuacja ponieważ telemarketing nie chce przyjąć tego zwrotu

[ Dodano: 2008-10-22, 19:06 ]
Engelbert dzięki za informacje

[ Dodano: 2008-10-22, 19:07 ]
Tylko zakup był dokonywany na firmę

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2008-10-22, 19:37 ]
Poprawa pisowni.
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 18:36 przez suchy6660, łącznie zmieniany 1 raz.
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja

Post autor: Engelbert »

dziwna sytuacja ponieważ telemarketing nie chce przyjąć tego zwrotu
tylko zakup był dokonywany na firmę
No i tutaj masz niestety powód nieprzyjęcia zwrotu. Niestety w przypadku firm nie ma możliwości zwrotu. Obawiam się, że w dokumentach dot. zwrotu było to dokładnie opisane.
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Re: Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

Czyli zostaje naprawa modemu na własną rękę??

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2008-10-22, 19:38 ]
Poprawa pisowni.
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 18:38 przez suchy6660, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

Engelbert pisze:Niestety w przypadku firm nie ma możliwości zwrotu.
Zastanawiam się tylko dlaczego? :zdziwko:
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Reklamacja

Post autor: YaHooo »

Engelbert pisze:po co reklamować laptopa?
A laptop z modemem nie został kupiony łącznie? Jak oddzielnie to nie ma sensu reklamować laptopa.
suchy6660 pisze:zostaje naprawa modemu na własną rękę??
Ale jakaś forma naprawy od sprzedającego chyba się powinna należeć :niepewny:
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

YaHooo pisze:Ale jakaś forma naprawy od sprzedającego chyba się powinna należeć :niepewny:
Mam przekonanie, że czy firma czy nie 10 dni na zwrot obowiązuje.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Reklamacja

Post autor: YaHooo »

bob pisze:Mam przekonanie, że czy firma czy nie 10 dni na zwrot obowiązuje.
Każdy mówi tylko, że przy zakupach przez internet obowiązuje coś takiego i nie rozgranicza na firmę oraz osobę prywatną.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

YaHooo pisze:Każdy mówi tylko, że przy zakupach przez internet obowiązuje coś takiego i nie rozgranicza na firmę oraz osobę prywatną.
Właśnie wielokrotnie to sprawdzałem i też nie widzę takich rozgraniczeń. :)
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Re: Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

Czyli panowie co robić?? Pisać reklamacje do telemarketingu i wysyłać im modem czy naprawiać na własną rękę???
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

suchy6660 pisze:Pisać reklamacje do telemarketingu
Napisałbym oraz dokonał konsultacji z Federacją Konsumentów.
suchy6660
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
Lokalizacja: kielce

Re: Reklamacja

Post autor: suchy6660 »

Ok, dzięki za informacje:)
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja

Post autor: Engelbert »

Niezależnie od tego, czy firma czy osoba prywatna - naprawa gwarancyjna tak samo się należy, więc nie sugeruję naprawy czegokolwiek na własną rękę.
YaHooo pisze:
bob pisze:Mam przekonanie, że czy firma czy nie 10 dni na zwrot obowiązuje.
Każdy mówi tylko, że przy zakupach przez internet obowiązuje coś takiego i nie rozgranicza na firmę oraz osobę prywatną.
Muszę niestety wyprowadzić Was z błędu. Kwestię tę reguluje Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.).
Jest tam mowa o przedsiębiorcach i konsumentach.

Chociaż i tak sugeruję kontakt z UOKIK, żeby otrzymać pełną informację.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Reklamacja

Post autor: krystianb »

bob pisze:Napisałbym oraz dokonał konsultacji z Federacją Konsumentów.
Jeśli był kupiony na firme to federacja konsumenta odmowi pomocy. Jestem tego pewien na 99%
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

Engelbert pisze:Muszę niestety wyprowadzić Was z błędu. Kwestię tę reguluje Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.).
I właśnie nie widzę tu w tej ustawie rozgraniczenia na firmę i osobę fizyczną.
Engelbert pisze:Jest tam mowa o przedsiębiorcach i konsumentach.
Przedsiębiorcach ale w sensie zbywcach towaru i konsumentach w sensie nabywcach towaru.

[ Dodano: 2008-10-22, 21:17 ]
krystianb pisze:Jeśli był kupiony na firme to federacja konsumenta odmowi pomocy. Jestem tego pewien na 99%
A to dlaczego niby np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą miałaby być pozbawiona praw konsumenckich? :zdziwko:
Jarek no.1

Re: Reklamacja

Post autor: Jarek no.1 »

Cytat:
".... konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usług - od dnia jej zawarcia, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Prawo odstąpienia od umowy na podstawie powołanego przepisu nie przysługuje konsumentowi, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni od zawarcia umowy....."

Prawdopodobnie tu jest haczyk :cfaniak:
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

Jarek no.1 pisze:konsumentowi, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni od zawarcia umowy....."
Czyli inna motywacja - usługa. Jednak jak jest w przypadku przedmiotów, które widniałyby na fakturze? ;)
Jarek no.1

Re: Reklamacja

Post autor: Jarek no.1 »

W tej konkretnej sprawie trzeba po prostu spokojnie przejrzeć wszystkie papiery związane z zakupem i świadczeniem usługi.
Tam musi być wszystko napisane. Reklamacja - naprawa należy się jak psu buda.
Zwrot prawdopodobnie nie.
Mówię prawdopodobnie bo nie czytałem papierów.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

Jeśliby opierać się częściowo na tym co teraz cytuję:
Engelbert pisze:Wiesz, jak nie jesteś zadowolony z zakupu i nie widzi Ci się czekać na naprawdę, możesz w ciągu 10 dni zrezygnować, o ile umowę podpisałeś na siebie, tj. klienta indywidualnego.
Pozostawałaby jeszcze kwestia firma - klient indywidualny ale tu nie widzę sprzeczności.
Jarek no.1

Re: Reklamacja

Post autor: Jarek no.1 »

Myślę że to nie ma związku, to wygląda na jakąś sprzedaż wiązaną, może promocja z jakimś zastrzeżeniem, nie wiem... nie śledzę na bieżąco takich spraw.

Jeśli przyjąć że najpierw została sfinalizowana umowa naświadczenie usług telekomunikacyjnych (net) a laptop jest tylko dodatkiem to warunek mojego cytatu j.w. został spełniony.
Wtedy za net trzeba płacić, równocześnie oddając modem / laptop do naprawy gwarancyjnej, ale to takie spekulacje moje - nie czytałem warunków umowy i usługi.
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja

Post autor: Engelbert »

Naprawdę nie widzicie różnicy między relacjami "osoba fizyczna - firma" a relacjami "firma - firma"?
Nie ja to wymyśliłem, tak po prostu jest.

Ale jak zaznaczyłem na początku - główny zainteresowany powinien sam się upewnić kontaktując się dla pewności z kim trzeba.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Reklamacja

Post autor: bob »

Engelbert pisze:Naprawdę nie widzicie różnicy między relacjami "osoba fizyczna - firma" a relacjami "firma - firma"?
No jak to? Widzimy ale nic o tym w tej ustawie. ;)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja

Post autor: ja.michal »

Jakby co to zawsze może być wymiana. To co innego niż zwrot. ;)
Engelbert
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 622
Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Reklamacja

Post autor: Engelbert »

No jak to? Widzimy ale nic o tym w tej ustawie.
Polecam definicję terminu konsument
konsumentem może być tylko osoba fizyczna
http://www.monitorprawniczy.pl/index.ph ... m_artykuly
ODPOWIEDZ