Reklamacja
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Reklamacja
Witam. Mam takie pytanie Czy można złożyć reklamacje jeżeli zakupiłem internet iplus wraz z laptopem dell, jednak okazało się że modem był uszkodzony fabrycznie i nawet raz nie połączono się z niego. Jednak na fakturze już pojawiła się opłata za aktywację karty i za połączenie z Internetem chociaż takiego nie było. Czy można w tej sytuacji składać reklamacje i odmówić zapłaty tej faktury???
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 17:43 przez suchy6660, łącznie zmieniany 1 raz.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Reklamacja
Na pewno powinieneś reklamować modem z laptopem. Co do odmowy zapłaty za fakturę to raczej masz małe szanse. Jednak możesz spróbować i tego.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Re: Reklamacja
Tylko że modem i laptop był kupowany przez telemarketing i w punkcie sprzedaży nie chcą go przyjąć....
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Reklamacja
Ale chyba jakąś gwarancję na to dostałeś? A co powiedzieli z punkcie sprzedaży, pytałeś się gdzie to można oddać? Bo raczej fakturę będziesz musiał zapłacić.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Re: Reklamacja
No gwarancje mam ale co mi po niej jak nie jest wypełniona, w punkcie powiedzieli że jeżeli zakup był dokonany w telemarketingu to oni modemu nie przyjmują i że trzeba go odesłać na własną rękę
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Reklamacja
Jak się kupuje przez internet/telefon to z tego co wiem przysługuje prawo zwrotu i rozwiązania umowy w ciągu 10-14dni.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 622
- Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
- Lokalizacja: 127.0.0.1
Re: Reklamacja
W sumie nie chodzi o sam fakt dokonania połączenia, a proces aktywacji po stronie operatora. I on nie dotyczy samego modemu, a karty sim.jednak okazało się że modem był uszkodzony fabrycznie i nawet raz nie połączono się z niego
To trudna sprawa, ale takie sytuacje niestety się zdarzają.
Skoro problem dotyczy modemu (skoro suchy6660 tak pisze, to wierzę, że to sprawdził), to po co reklamować laptopa?Na pewno powinieneś reklamować modem z laptopem.
Wiesz, jak nie jesteś zadowolony z zakupu i nie widzi Ci się czekać na naprawdę, możesz w ciągu 10 dni zrezygnować, o ile umowę podpisałeś na siebie, tj. klienta indywidualnego. Szczegóły znajdziesz w dokumentach w przesyłce.
Co do serwisowania sprzętu - więcej szczegółów w CTDP pod 605801801 (poł. z Plusa bezpłatne).
Reklamację możesz złożyć zawsze, ale sugerowałbym poczekać na protokół naprawy modemu z serwisu, załączyć kopię do reklamacji i wnioskować o anulowanie opłaty za okres, kiedy modem był serwisowany.Czy można złożyć reklamacje
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Re: Reklamacja
Właśnie dlatego przedwczoraj go odesłałem, jednak jest dosyć dziwna sytuacja ponieważ telemarketing nie chce przyjąć tego zwrotu
[ Dodano: 2008-10-22, 19:06 ]
Engelbert dzięki za informacje
[ Dodano: 2008-10-22, 19:07 ]
Tylko zakup był dokonywany na firmę
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2008-10-22, 19:37 ]
Poprawa pisowni.
[ Dodano: 2008-10-22, 19:06 ]
Engelbert dzięki za informacje
[ Dodano: 2008-10-22, 19:07 ]
Tylko zakup był dokonywany na firmę
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2008-10-22, 19:37 ]
Poprawa pisowni.
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 18:36 przez suchy6660, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 622
- Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
- Lokalizacja: 127.0.0.1
Re: Reklamacja
dziwna sytuacja ponieważ telemarketing nie chce przyjąć tego zwrotu
No i tutaj masz niestety powód nieprzyjęcia zwrotu. Niestety w przypadku firm nie ma możliwości zwrotu. Obawiam się, że w dokumentach dot. zwrotu było to dokładnie opisane.tylko zakup był dokonywany na firmę
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Re: Reklamacja
Czyli zostaje naprawa modemu na własną rękę??
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2008-10-22, 19:38 ]
Poprawa pisowni.
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2008-10-22, 19:38 ]
Poprawa pisowni.
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 18:38 przez suchy6660, łącznie zmieniany 1 raz.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
Zastanawiam się tylko dlaczego?Engelbert pisze:Niestety w przypadku firm nie ma możliwości zwrotu.

- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Reklamacja
A laptop z modemem nie został kupiony łącznie? Jak oddzielnie to nie ma sensu reklamować laptopa.Engelbert pisze:po co reklamować laptopa?
Ale jakaś forma naprawy od sprzedającego chyba się powinna należećsuchy6660 pisze:zostaje naprawa modemu na własną rękę??

Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
Mam przekonanie, że czy firma czy nie 10 dni na zwrot obowiązuje.YaHooo pisze:Ale jakaś forma naprawy od sprzedającego chyba się powinna należeć
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: Reklamacja
Każdy mówi tylko, że przy zakupach przez internet obowiązuje coś takiego i nie rozgranicza na firmę oraz osobę prywatną.bob pisze:Mam przekonanie, że czy firma czy nie 10 dni na zwrot obowiązuje.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
Właśnie wielokrotnie to sprawdzałem i też nie widzę takich rozgraniczeń.YaHooo pisze:Każdy mówi tylko, że przy zakupach przez internet obowiązuje coś takiego i nie rozgranicza na firmę oraz osobę prywatną.

-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Re: Reklamacja
Czyli panowie co robić?? Pisać reklamacje do telemarketingu i wysyłać im modem czy naprawiać na własną rękę???
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
Napisałbym oraz dokonał konsultacji z Federacją Konsumentów.suchy6660 pisze:Pisać reklamacje do telemarketingu
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-10-06, 18:50
- Lokalizacja: kielce
Re: Reklamacja
Ok, dzięki za informacje:)
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 622
- Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
- Lokalizacja: 127.0.0.1
Re: Reklamacja
Niezależnie od tego, czy firma czy osoba prywatna - naprawa gwarancyjna tak samo się należy, więc nie sugeruję naprawy czegokolwiek na własną rękę.
Jest tam mowa o przedsiębiorcach i konsumentach.
Chociaż i tak sugeruję kontakt z UOKIK, żeby otrzymać pełną informację.
Muszę niestety wyprowadzić Was z błędu. Kwestię tę reguluje Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.).YaHooo pisze:Każdy mówi tylko, że przy zakupach przez internet obowiązuje coś takiego i nie rozgranicza na firmę oraz osobę prywatną.bob pisze:Mam przekonanie, że czy firma czy nie 10 dni na zwrot obowiązuje.
Jest tam mowa o przedsiębiorcach i konsumentach.
Chociaż i tak sugeruję kontakt z UOKIK, żeby otrzymać pełną informację.
- krystianb
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 10352
- Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
- Lokalizacja: wa
Re: Reklamacja
Jeśli był kupiony na firme to federacja konsumenta odmowi pomocy. Jestem tego pewien na 99%bob pisze:Napisałbym oraz dokonał konsultacji z Federacją Konsumentów.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
I właśnie nie widzę tu w tej ustawie rozgraniczenia na firmę i osobę fizyczną.Engelbert pisze:Muszę niestety wyprowadzić Was z błędu. Kwestię tę reguluje Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.).
Przedsiębiorcach ale w sensie zbywcach towaru i konsumentach w sensie nabywcach towaru.Engelbert pisze:Jest tam mowa o przedsiębiorcach i konsumentach.
[ Dodano: 2008-10-22, 21:17 ]
A to dlaczego niby np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą miałaby być pozbawiona praw konsumenckich?krystianb pisze:Jeśli był kupiony na firme to federacja konsumenta odmowi pomocy. Jestem tego pewien na 99%

Re: Reklamacja
Cytat:
".... konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usług - od dnia jej zawarcia, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Prawo odstąpienia od umowy na podstawie powołanego przepisu nie przysługuje konsumentowi, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni od zawarcia umowy....."
Prawdopodobnie tu jest haczyk
".... konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usług - od dnia jej zawarcia, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Prawo odstąpienia od umowy na podstawie powołanego przepisu nie przysługuje konsumentowi, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni od zawarcia umowy....."
Prawdopodobnie tu jest haczyk

- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
Czyli inna motywacja - usługa. Jednak jak jest w przypadku przedmiotów, które widniałyby na fakturze?Jarek no.1 pisze:konsumentowi, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni od zawarcia umowy....."

Re: Reklamacja
W tej konkretnej sprawie trzeba po prostu spokojnie przejrzeć wszystkie papiery związane z zakupem i świadczeniem usługi.
Tam musi być wszystko napisane. Reklamacja - naprawa należy się jak psu buda.
Zwrot prawdopodobnie nie.
Mówię prawdopodobnie bo nie czytałem papierów.
Tam musi być wszystko napisane. Reklamacja - naprawa należy się jak psu buda.
Zwrot prawdopodobnie nie.
Mówię prawdopodobnie bo nie czytałem papierów.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
Jeśliby opierać się częściowo na tym co teraz cytuję:
Pozostawałaby jeszcze kwestia firma - klient indywidualny ale tu nie widzę sprzeczności.Engelbert pisze:Wiesz, jak nie jesteś zadowolony z zakupu i nie widzi Ci się czekać na naprawdę, możesz w ciągu 10 dni zrezygnować, o ile umowę podpisałeś na siebie, tj. klienta indywidualnego.
Re: Reklamacja
Myślę że to nie ma związku, to wygląda na jakąś sprzedaż wiązaną, może promocja z jakimś zastrzeżeniem, nie wiem... nie śledzę na bieżąco takich spraw.
Jeśli przyjąć że najpierw została sfinalizowana umowa naświadczenie usług telekomunikacyjnych (net) a laptop jest tylko dodatkiem to warunek mojego cytatu j.w. został spełniony.
Wtedy za net trzeba płacić, równocześnie oddając modem / laptop do naprawy gwarancyjnej, ale to takie spekulacje moje - nie czytałem warunków umowy i usługi.
Jeśli przyjąć że najpierw została sfinalizowana umowa naświadczenie usług telekomunikacyjnych (net) a laptop jest tylko dodatkiem to warunek mojego cytatu j.w. został spełniony.
Wtedy za net trzeba płacić, równocześnie oddając modem / laptop do naprawy gwarancyjnej, ale to takie spekulacje moje - nie czytałem warunków umowy i usługi.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 622
- Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
- Lokalizacja: 127.0.0.1
Re: Reklamacja
Naprawdę nie widzicie różnicy między relacjami "osoba fizyczna - firma" a relacjami "firma - firma"?
Nie ja to wymyśliłem, tak po prostu jest.
Ale jak zaznaczyłem na początku - główny zainteresowany powinien sam się upewnić kontaktując się dla pewności z kim trzeba.
Nie ja to wymyśliłem, tak po prostu jest.
Ale jak zaznaczyłem na początku - główny zainteresowany powinien sam się upewnić kontaktując się dla pewności z kim trzeba.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: Reklamacja
No jak to? Widzimy ale nic o tym w tej ustawie.Engelbert pisze:Naprawdę nie widzicie różnicy między relacjami "osoba fizyczna - firma" a relacjami "firma - firma"?

-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Reklamacja
Jakby co to zawsze może być wymiana. To co innego niż zwrot. 

-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 622
- Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
- Lokalizacja: 127.0.0.1
Re: Reklamacja
Polecam definicję terminu konsumentNo jak to? Widzimy ale nic o tym w tej ustawie.
http://www.monitorprawniczy.pl/index.ph ... m_artykulykonsumentem może być tylko osoba fizyczna