GWARANCJA
Moderator: Moderatorzy
- Darecky
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 675
- Rejestracja: 2007-07-15, 14:02
- Lokalizacja: Gdańsk
GWARANCJA
Witam! Mam pytanie: czy jak oddam 4 raz telefon do naprawy na tą sama rzecz - joystic - to dadzą mi nowy joystic tylko czy cały telefon? Bo obiło mi sie o uszy że 4 raz to już dają nowy sprzęt...
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: GWARANCJA
Jeśli masz w gwarancji to wyszczególnione tj. naprawy to możesz się upominać o nowy telefon ale jeśli za każdym razem wymieniają ci joystic to tak będzie że znów go wymienią.Jeśli nie da się sprzęt naprawić wówczas masz prawo do nowego telefonu o takich samych parametrach lub takiego samego fona. Zapewne jest to Sony Ericsson
- Darecky
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 675
- Rejestracja: 2007-07-15, 14:02
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: GWARANCJA
Tak, k300i. wcześniej joy się zacinał ale teraz to już w ogole sie wcisnął i 2 klawisze nie działaja [chyba przez to] a jak nie to jeszcze gorzej...Jaco pisze:Zapewne jest to Sony Ericsson
- mar_kow
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
- Lokalizacja: Mazury
Re: GWARANCJA
...Wiem że kolega jakiś rok temu otrzymał nowy telefon po tym jak jego trzykrotnie w ciągu 14-stu dni zaliczył serwis... Nie znaczy że tak mu go szybko naprawiali
... Liczyła się data otrzymania z serwisu. Czyli średnio co 4 dni psuł mu się telefon... (za każdym razem naprawa trwała 2 tygodnie
). Jest też prawo rękojmi które umożliwia zwrócić towar w ciągi 7 dni od zakupu.


- wlodus
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 440
- Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
- Lokalizacja: Łódź
Re: GWARANCJA
od pewnego czasu nikt z producentow telefonow nie ma obowiazku wymiany telefonu na nowy po 3 naprawie...
wymiana jest robiona wtedy gdy naprawa nic nie daje...ale to i tak nieczesto
wymiana jest robiona wtedy gdy naprawa nic nie daje...ale to i tak nieczesto
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 296
- Rejestracja: 2007-02-27, 11:17
Re: GWARANCJA
Z prawa rękojmi można skorzystać do roku od daty zakupu!!!mar_kow pisze:Jest też prawo rękojmi które umożliwia zwrócić towar w ciągi 7 dni od zakupu.
A nie w ciągu 7 dni

A co do wymian telefonu, to Klient ma prawo do wymiany tel przez serwis, o ile serwis stwierdzi, że dana usterka jest nienaprawialna


-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GWARANCJA
Teraz nie ma już rękojmi dla osób fizycznych. Jeżeli dobrze pamiętam to jest "niezgodność towaru z umową".NewWalk pisze:Z prawa rękojmi można skorzystać do roku od daty zakupu!!!
A do tego nie 12 a 24 miesiące, ale u sprzedawcy nie u producenta.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 296
- Rejestracja: 2007-02-27, 11:17
Re: GWARANCJA
Dokładnie,
rękojmia dotyczy firm i to przez okres 12 miesięcy,
a niezgodność z umową dotyczy osób prywatnych i to przez 24 miesiące
rękojmia dotyczy firm i to przez okres 12 miesięcy,
a niezgodność z umową dotyczy osób prywatnych i to przez 24 miesiące

- mar_kow
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1261
- Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
- Lokalizacja: Mazury
Re: GWARANCJA
...Warto wiedzieć...NewWalk pisze:...z prawa rękojmi można skorzystać do roku od daty zakupu!!!
A nie w ciągu 7 dni...

-
- Użytkownik forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2007-01-20, 18:48
- Lokalizacja: Drzewica
Re: GWARANCJA
Podbije w tym temacie, żeby nie zakładać podobnego, gdyż mam taki sam problem...
Mój samsung e-250 był w przeciągu pół roku już 5 razy w serwisie, z czego 3 w przeciągu ostatnich dni. Gdy do mnie wraca jedyną zmianę jaką znajduje to przywrócone ustawienia fabryczne! A problemów z tym fonem jest sporo... a to gubił zasięg - wtedy niby wymienili całą tą "aparature" od zasięgu, ale to nic nie dało, bo zasięg jak ginął tak ginął... Następnie doszedł taki problem, że telefon przestał się włączać - wyskakiwało logo samsunga i stop... Jakby tego było mało to teraz podczas połączeń, połączenie jakby zamiera na kilka sekund, że nie słyszymy drugiej osoby!
Wizyty w serwisie nie pomagają. Raz nie było telefonu ponad miesiąc, bo niby ściągali części za granicy i robili testy - odebrałem telefon i du*a znów padł po dniu. Ostatnia wizyta w salonie plusa odbyła się tydzień temu, dziś odebrałem telefon i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że mój telefon na pewno nie opuścił tego salonu! Co w tej sprawie mogę zrobić? Pisałem różne reklamacje, ale one nic nie wniosły, pewnie użyłem za słabych argumentów. Czy jest tu na forum ktoś, kto mógłby pomóc mi napisać odpowiednie pismo, bądź w inny sposób zażądać wymiany telefonu na nowy? Mnie już ta sprawa zaczyna przerastać... z góry dziękówa za jakąkolwiek pomoc
Mój samsung e-250 był w przeciągu pół roku już 5 razy w serwisie, z czego 3 w przeciągu ostatnich dni. Gdy do mnie wraca jedyną zmianę jaką znajduje to przywrócone ustawienia fabryczne! A problemów z tym fonem jest sporo... a to gubił zasięg - wtedy niby wymienili całą tą "aparature" od zasięgu, ale to nic nie dało, bo zasięg jak ginął tak ginął... Następnie doszedł taki problem, że telefon przestał się włączać - wyskakiwało logo samsunga i stop... Jakby tego było mało to teraz podczas połączeń, połączenie jakby zamiera na kilka sekund, że nie słyszymy drugiej osoby!
Wizyty w serwisie nie pomagają. Raz nie było telefonu ponad miesiąc, bo niby ściągali części za granicy i robili testy - odebrałem telefon i du*a znów padł po dniu. Ostatnia wizyta w salonie plusa odbyła się tydzień temu, dziś odebrałem telefon i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że mój telefon na pewno nie opuścił tego salonu! Co w tej sprawie mogę zrobić? Pisałem różne reklamacje, ale one nic nie wniosły, pewnie użyłem za słabych argumentów. Czy jest tu na forum ktoś, kto mógłby pomóc mi napisać odpowiednie pismo, bądź w inny sposób zażądać wymiany telefonu na nowy? Mnie już ta sprawa zaczyna przerastać... z góry dziękówa za jakąkolwiek pomoc

- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: GWARANCJA
My to możemy piwo razem wypić! Ten sam problem! Mój dwa razy wrócił nie naprawiony.nunek07 pisze:Mój samsung e-250 był w przeciągu pół roku już 5 razy w serwisie,
Z tego co się dowiedziałam to mogą Ci go naprawiac do oporu. Niestety. Więc sprzedaj dziada i nie męcz się z nim. A do jakiego serwis Ci wysyłają ten telefon (będziesz miał adnotację w raporcie reklamacyjnym)? U mnie był 4 razy w Łodzi. Potem pojechał do Warszawy i tam wrócił prawie naprawiony.
[ Dodano: 2008-11-27, 07:35 ]
A jeszcze jedno. Sprawdzaj telefon w salonie i drugie (druczkiem napiszę bo to wazne): SPRAWDŹ PO ODEBRANIU IMEI. Bo mogli coś skopsać i będziesz miał same zera.
[ Dodano: 2008-11-27, 07:36 ]
Imei oczywiscie w telefonie

-
- Użytkownik forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2007-01-20, 18:48
- Lokalizacja: Drzewica
Re: GWARANCJA
Też o tym słyszałem... Że zwrot jest możliwy dopiero wtedy, gdy serwis uzna, że usterka jest nienaprawialna! Ale skoro praktycznie za każdym razem telefon wraca nienaprawiony, to chyba jest coś nie tak?!Sundance_kid pisze:Z tego co się dowiedziałam to mogą Ci go naprawiac do oporu.
Szkoda mi komuś bubla wcisnąć i potem mieć jeszcze problemy ze zwrotamiSundance_kid pisze:Więc sprzedaj dziada i nie męcz się z nim

Sprawdze i dam znać...Sundance_kid pisze:A do jakiego serwis Ci wysyłają ten telefon (będziesz miał adnotację w raporcie reklamacyjnym)?
I to też jeszcze sprawdzeSundance_kid pisze:SPRAWDŹ PO ODEBRANIU IMEI. Bo mogli coś skopsać i będziesz miał same zera.

Na razie myślę z jakimi argumentami im wyskoczyć w piśmie, więc czekam dalej na jakiekolwiek sugestie
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: GWARANCJA
To wina serwisu. Nie odbieraj z salonu i reklamuj do oporu jak masz siłę. Bo ja nie miałam.nunek07 pisze:Ale skoro praktycznie za każdym razem telefon wraca nienaprawiony, to chyba jest coś nie tak?!
To pisze serio. U mnie miał same zera. I to po autoryzowanych serwisachI to też jeszcze sprawdze

Może u Ciebie jest po prostu uwalona taśma. Ale tak gdybam. A co do softu to mi tez niby wgrali nowy tylko znalazłam swoje pliki na telefonie. Cuda wianki na kiju.
A tak na marginesie co Ci odpowiedzieli na pismo?
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: GWARANCJA
Ale to chyba musi być taka sama usterka trzy razy z rzędu.bob pisze:A nie jest tak, że za trzecim razem zwrot kasy?
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Użytkownik forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2007-01-20, 18:48
- Lokalizacja: Drzewica
Re: GWARANCJA
Wiem, że wina serwisu.. Teraz niby wymienili ten zestaw od zasięgu i uaktualnili soft... A najlepsze jest to, ze podczas dawania telefonu podałem jeszcze, że padł slot kart pamięci, no i że przerywa rozmowy... To napisali, że z kartami pamięci i UWAGA MIKROFONEM wszystko w porządkuSundance_kid pisze:To wina serwisu. Nie odbieraj z salonu i reklamuj do oporu jak masz siłę. Bo ja nie miałam.

IMEI ok...Sundance_kid pisze:To pisze serio. U mnie miał same zera. I to po autoryzowanych serwisach
4 razy był w serwisie w Wawie... raz gdzie indziej, tylko na razie nie moge papierka znaleźć gdzie to było.Sundance_kid pisze:A do jakiego serwis Ci wysyłają ten telefon (będziesz miał adnotację w raporcie reklamacyjnym)?
Nie było odpowiedzi. W salonie kazano mi dzwonić do tego salonu, więc było dzwonione i stara śpiewka, że wszystko zostanie naprawione, itp.A tak na marginesie co Ci odpowiedzieli na pismo?
YaHooo pisze:A nie jest tak, że za trzecim razem zwrot kasy?
Ale to chyba musi być taka sama usterka trzy razy z rzędu.
Telefon podobno wymieniają, gdy serwis stwierdzi, że usterka jest nienaprawialna - błędne koło

- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: GWARANCJA
No to rzeczywiście nie jest za dobrzenunek07 pisze:Telefon podobno wymieniają, gdy serwis stwierdzi, że usterka jest nienaprawialna - błędne koło![]()

Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Użytkownik forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2007-01-20, 18:48
- Lokalizacja: Drzewica
Re: GWARANCJA
Właśnie akurat ostatnio oddałem do innego salonu w innej miejscowości... i telefon wrócił tak jak pisałem nic nie ruszony z komentarzem, że slot kart pamięci i mikrofon (z którym zawsze było wszystko ok) działają...YaHooo pisze:No to rzeczywiście nie jest za dobrzeMoże tym razem zanieś telefon do innego salonu (bo dużo też chyba zależy od człowieka w salonie który przyjmuje zgłoszenie), czy nie masz takiej możliwości?
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: GWARANCJA
Bierzesz dane osoby która byla odpowiedzialna za wysłanie telefonu do reklamacji, pytasz się grzecznie gdzie się pisze skargę na pracownika że nie dopełnił obowiązków. Lekki straszak ale może się w końcu wezmą do roboty.nunek07 pisze:i telefon wrócił tak jak pisałem nic nie ruszony z komentarzem
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Sundance_kid, łącznie zmieniany 1 raz.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: GWARANCJA
Zwróć się do Federacji Konsumentów bo z tego co widzę sam się nabijasz w butelkę.
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: GWARANCJA
Mamy sprawę o źle wykonana naprawę. Federacje i inne jednostki od ochrony praw konsumenta mają to głeboko gdzieś. Wola sie zajmowac spleśniałym twarożkiem z Tesco.bob pisze:Zwróć się do Federacji Konsumentów bo z tego co widzę sam się nabijasz w butelkę.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: GWARANCJA
Chodzi mi o zapoznanie się ze swoimi prawami.Sundance_kid pisze:Federacje i inne jednostki od ochrony praw konsumenta mają to głeboko gdzieś.

Wydaje mi się, że można żądać zwrotu pieniędzy już po pierwszej bezskutecznej naprawie. Niech ktoś poprawi jeśli się mylę.
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: GWARANCJA
W gwarancji masz bodajrze zapisane, że mają wymienić po 3 poważnych naprawach. Ciekawe co rozumieją pod tym pojęciem.bob pisze:Wydaje mi się, że można żądać zwrotu pieniędzy już po pierwszej bezskutecznej naprawie.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: GWARANCJA
Właśnie czytałem między innymi na forum laptopy artykuł o podobnej tematyce.Sundance_kid pisze:W gwarancji masz bodajrze zapisane, że mają wymienić po 3 poważnych naprawach.
Znalazłem również regulacje prawne, które wskazywałyby na to, że nie ma czegoś takiego jak trzy naprawy na których można się oprzeć. Uregulowania te są nadrzędne nad tym co ktoś sobie zamieści w regulaminie. Oczywiście mogę się w tym mylić dlatego polecam zasięgnięcia porady prawnej w federacji ponieważ będzie ona bardziej rzeczowa i bezpłatna.

-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: GWARANCJA
Uregulowania wewnętrzne czyli to co firma sobie we własnym regulaminie ustali nie ma podstawy prawnie wiążącej. Oczywiście nie mogą być sprzeczne z obowiązującym porządkiem prawnym.
bob, w ustawach może być, że producent jest zobowiązany do naprawy a jak się nie da naprawić to do wymiany. To, że producent sam coś dopisze, że po 3 naprawach wymienia to jego dobra wola.
Jeśli takiego punktu niema w regulaminie to można tak sobie wysyłać i odbierać ten towar.
bob, w ustawach może być, że producent jest zobowiązany do naprawy a jak się nie da naprawić to do wymiany. To, że producent sam coś dopisze, że po 3 naprawach wymienia to jego dobra wola.
Jeśli takiego punktu niema w regulaminie to można tak sobie wysyłać i odbierać ten towar.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GWARANCJA
Nawet w sadzie konsumenckim ciężko wyegzekwować niezgodność towaru z umową.bob pisze:Wydaje mi się, że można żądać zwrotu pieniędzy już po pierwszej bezskutecznej naprawie. Niech ktoś poprawi jeśli się mylę.
Takie mamy cudowne prawo, z którego sprzedawcy nic sobie nie robią.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez zDaleKi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: GWARANCJA
Wiem jak jest w praktyce ale można próbować jazdę na ostro.BliSki pisze:Nawet w sadzie konsumenckim ciężko wyegzekwować niezgodność towaru z umową.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez bob, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: GWARANCJA
Problem nie jest w prawie, ale w braku jego egzekwowania.BliSki pisze:Takie mamy cudowne prawo, z którego sprzedawcy nic sobie nie robią.
Ja proponuje nie na ostro tylko powoli i cierpliwie robiąc przy tym dokumenty.bob pisze:Wiem jak jest w praktyce ale można próbować jazdę na ostro.

Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez ja.michal, łącznie zmieniany 1 raz.
- bob
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 7979
- Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
- Lokalizacja: Mała miejscowość
Re: GWARANCJA
To miałem na myśli...ja.michal pisze:Ja proponuje nie na ostro tylko powoli i cierpliwie robiąc przy tym dokumenty.

Nie dać wytchnąć.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GWARANCJA
Właśnie o tym pisałem, że wszelkie organizacje, które za zadanie w naszym kraju mają obronę konsumenta są bezsilne. Albo im się nie chce, albo mają za małe prawa? Przerabiałem to dwa razy ani PIH (Inspekcja Handlowa) ani UoKIK ani sądy konsumenckie nic nie mogą, bo dla przykładu sprzedawca się nie zgłosi do sądu konsumenckiego na rozprawę. To co to za prawo, że może odmówić się stawienia i sprawa jest umarzana? Jedynie swoich praw trzeba dochodzić w sądzie powszechnym.bob pisze:ale można próbować jazdę na ostro
Niestety mamy ustawę o niezgodności towaru z umową, PIH przyznaje klientowi rację, że prawo jest po jego stronie a fakty są takie jak podałem powyżej. I przerabiałem to na własnej skórze np. z firmą Monnari (producent i sprzedawca odzieży), która nic nie robi sobie z ustawy o niezgodności towaru z umową!! I pisze to z całą świadomością tego, bo mam dokumentację sprawy.
Właśnie o to chodzi. PO drugie większe uprawnienia powinny mieć organizacje typu PIH, UOKIK czy sądy konsumenckie.ja.michal pisze:Problem nie jest w prawie, ale w braku jego egzekwowania.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.